Nu har nytillskottet landat!

Sv: Nu har nytillskottet landat!

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

Jag tycker i alla fall att hon är mini-mini :D Har ingen vikt på henne, det får vänta till hon ska få nästa spruta så att jag kan låna veterinärens våg.. Men om man jämför henne med dom vuxna så känns det som att hon är mindre än vad dom var i samma ålder liksom. Men man glömmer förvisso rätt fort också, hur små dom faktiskt varit.

Hon är i alla fall en bit över armbågen på Monster, som är 45 cm hög själv.

Overallen är tyvärr dyr! Hurtta, kostar ca 700 kr.. Jag valde att köpa den trots priset, eftersom hon måste hänga med ut med alla vuxna hundar varje dag = flera timmar utomhus i kylan, och när hon bara blir buren så håller hon inte värmen uppe särskilt bra annars. Jag får trösta mig med att det säkert går att ärva den vidare till någon annan i framtiden! Det är himla fin kvalité i alla fall, och hon håller sig varm och go hela tiden :)

Och jag är som din sambo ;) Haha!

Jag har det bästa man kan få här ute på landet i alla fall, jag suktar ofta efter stadsnätet...

Men vilken fin valp :love: Följer tråden och hoppas på massor av bilder!!! Grattis till nytillskottet :D

Ja, visst är hon alldeles underbar? Otroligt speciell valp! Är riktigt jäkla kul att ha henne hemma, och det blir inget fodervärdshem för hennes del inte :love:

Jag måste fråga, vad har du för hemsida egentligen? Har inte hittat någon som jag kopplar till dig :o

Här kommer Hilles första ståbilder :)

blogg
Med utställningskoppel
blogg
Fristående

(Ylva, om du kollar adressen på bilderna kan du nog lista ut hemsidan ;))

Idag hade Hille sin första lite mer seriösa miljöträning! Vi utforskade husses jobb i någon timme, och hon tyckte att det var helcoolt verkligen.

Tiden innehöll att först gå på galler för att komma in i en byggnad, där sedan golvet bestod av en sorts plast med håligheter så att vätska kan rinna ner i avlopp undertill. Inga problem alls tyckte Hillevi, som glatt travade på och undersökte mjölkmaskinerna som väsnades. Därefter så hälsade hon på lite nyfikna mjölkkor, stal färsk mjölk varje chans hon fick och klättrade på precis allting.
Efter det så gick vi ut i lite olika stallar, hon passerade högljudda maskiner och traktorer utan att blinka, kröp under grindar/dörrar, pussades med (den växande) tjuren på sisådär 700 kg, försökte leka med dom nyfödda kalvarna och avslutade sitt besök med att åka strömaskin i husses knä :D

Benjamin, som i sina yngre dagar hade världens koskräck, följde med också. Han är inte rädd för kor nu som vuxen, men har respekt för dom efter att ha fått tre (!!) kraftiga elstötar förra sommaren då han envist skulle pussas med kor genom ett staket. Nu håller han ett avstånd på ca 1 m, för säkerhets skull sådär ;)
Han lekte med vattenslangen, sitt högsta nöje typ, drack lite mjölk, klättrade på alla kanter och luktade på kornas svansar. Han skrämde även halvt ihjäl en som också jobbar där - genom att försöka uppmana även denne att leka med vattenslangen. Sen avslutade han med att försöka stirra ut korna som kom in, men han förlorade den tävlingen rätt så rejält. Kor kan verkligen glo!

Det är en riktigt tuff liten tjej detta, som inte räds något i princip. Hon ligger just nu ovanpå den 1 år äldre hanen i flocken, och försöker tappert att spöa skiten ur honom. Än så länge är hon inte stark nog, men det väger hon upp med vrål, valptänder och hopp-attacker på hans huvud :rofl:

Det är just temperamentet jag ville åt - jag har 3 av hennes nära släktingar hemma också och jag fullkomligt avgudar dom :love: Dom är förvisso olika som individer allihop, men dom har samma stabila grund att stå på.

Hon kommer ifrån Stockholm :) Båda föräldrarna är dock importer från Kroatien.

Jag har hennes moster hemma (Imp Kroatien, hon och Hilles mamma är kullsyskon och kom hit tillsammans), samt 2 st kusiner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka