Nu har nytillskottet landat!

Bebben

Trådstartare
En liten, gudomligt söt, varelse på 8 veckor kom hem inatt. Efter att vi kämpat i 2 dagar för att ta oss hem med flyget, som konstant ställdes in - så har hon nu acklimatiserat sig perfekt redan.

Underverket heter Hillevi, och är redan världsbästis med Bajjon och röjer för fullt med dom andra också för den delen. Lillskiten är inte ett dugg rädd, utan låter som en liten motorsåg och attackerar dom vuxna utan betänkligheter inför eventuella konsekvenser.
Hon skuttar fram i den meterhöga snön i sin lilla overall, följer finfint med i kopplet och tittar inte ens efter diverse lastbilar, plogar eller annat.

Små barn är det bästa som finns, och deras leksaker är såklart ännu bättre! Men hon kan nöja sig med sladdar, mattor, skor, byxben eller soffkuddarna om det krisar ;)

Utöver sin charmiga personlighet så är hon en av dom bästa valparna jag sett på länge, så förhoppningarna är självfallet höga just nu. Med lite tur så kan hon ta över avelsdelen efter Pansarvagnen i framtiden :love:

blogg

blogg
Hille med sin moster Peggy

Jag ska fixa lite bättre bilder så fort som möjligt :)

Sv: Nu har nytillskottet landat!

Vem blir inte det av att titta in i dom där ögonen?! :D Hon är så sjukt jävla söt!

Och hon kan redan fler hyss än vad ynglingen i huset kan lära henne ungefär ;)

Ohhhhh så söt hon är! :love:

Men bor Bajjon hemma? Trodde att han hade flyttat efter bråk med Benji, men kul isåfall! :laugh:

Grattis till att hon är hemma. Hon är jättesöt :love: Ska bli kul att se henne växa upp för bilder kräver vi ju :angel:

Vad valpsugen jag blev när jag läste din text!! :love::love::love:

Bildkrav :devil:

Men vad stor hon är!! Och supersöt!! Hur många har du nu? Benji, den svartvita, Peggy, den andra "valpen"...?

Jag kan för övrigt nämna att hon är i princip rumsren redan! Hon piper/krafsar på dörren när hon behöver gå ut, och hon sover utan problem i 10 timmar på natten utan att ens vakna till.
Dom vuxna hundarna har accepterat henne perfekt, och hon röjer med dom allihop här hemma :D
Det gick på ca 2 min att vänja henne vid bilburen, och nu kan hon bli kvarlämnad där utan att ens höja på ögonbrynet. Hon kommer finfint när man ropar hennes namn, och lyssnar i princip alltid på nej-kommando och avbryter det hon sysslar med (Läs; tuggar, tuggar, tuggar).

Hon är verkligen en riktig guldklimp! :love:

Stor?! Jag tycker att hon är asliten :D

Jag har 9 hundar (som ingår i kenneln), men "bara" 5 st hemma för tillfället :)

Hon ser ut att vara mycket större än min av samma modell och ålder :p

Den där fleeceoverallen såg helt super ut.
Märke? Kostar?
Min fryslort skulle behöva något liknande men man vill jju inte spendera en förmögenhet nu när hon växer så snabbt ..

TS: Snälla döda länkarna till bilderna i ditt andra inlägg. De är så stora att mitt mobila bredband (som är den enda internetlösningen jag har..) inte orkar med. Vill jättegärna kunna se bilderna och kunna läsa i tråden.. :(:)

Även mitt bredband (som inte är mobilt) höll på att stryka med, hela skiten hängde sig..

Mitt bredband har inget problem alls med dom, men allas är ju olika bra. Jag har bett moderatorn om hjälp med att radera dom, jag får ju inte ändra själv i inlägget.

Nu kommer nya bilder då, kraftigt förminskade för er som ville det!

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

blogg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter