Nu är det på riktigt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är det på riktigt :)

Inte förrän i v 20:eek: ! Jag som redan känner mig lönnfet. Hur länge ska det dröja tills man har en uppenbar ursäkt för sin rultighet egentligen?

Det är himla olika, jag såg rultig ut från v13. Absolut inte gravid, utan bara som jag plockat på mig extrakilon. Fin bebismage blev det inte förrän en bit efter v20.
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Ja, någon bebismage har jag då rakt inte. Lite put är det, men ingen kan tro att jag är gravid om jag har mina vanliga kläder på mig, eftersom jag bara ser fet ut då. Därför har jag mammakläder :idea:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Å, var det du som var den hemliga!
Grattis till den lilla i magen!!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Det är himla olika, jag såg rultig ut från v13. Absolut inte gravid, utan bara som jag plockat på mig extrakilon. Fin bebismage blev det inte förrän en bit efter v20.

Jag känner mig som en rulta och alla kläder sitter illa och jag är bara i v 14. Jag inser ju att det dröjer innan det blir en bebismage, men det är så tråkigt att bara känna sig tjock och uppsvälld utan synbar anledning.
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Tack alla :)

Igår fick även blivande moster (18) och morbror (16) veta :)

Mamma förklarade hur hon kände sparkarna på oss redan i v.12, eller att det rör sig där inne..

Och vet ni, jag tror det var det jag aldelles nyss kände :eek:
Inga konstigheter med min mage, inga pruttar eller rapar eller nått sånt, jag är itne hungrig/mätt...

Och det kändes precis så som hon visade :eek:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Visst är det underbart! Jag kände itt lilla frö med häromveckan, och är säker på att det inte är något annat än just Frö!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

De första rörelserna brukar kännas som tarmrörelser, långt ned/bak i/under magen. Typ som när tarmarna rör sig när man ska fisa, men fisen uteblir :crazy: :D
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Grattis! Vad kul att du också väntar.. själv är jag i vecka 20+2. Alla värden var bra på mig med, men hade lite trubbel med sockret v. 10. Har gjort ultraljud i både v. 12 och 19. Och det var roligt att se den lilla vinka på bilden... :) Hjärtljuden har jag också fått lyssna på så nu är det verkligen verkligt... på tal om mat.. leverpastej är också bra för blodvärdena. :idea:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Blodvärdena var höga, men sockret låg på 3,1 och lågt blodtryck.

Mina päron har en maskin som mäter blodtrycket och det låg bra igår :) Så jag är lite piggare nu.

Jag väntar på kallelse till UL nu, jag vill ju dit nu-nu-NUUUU

Igår satt sambon och tokstirrade på mina bröst :rofl: efter att jag duschat..

"-Dom har aaaaaldig var så stora förut..."

Har gått upp 0,4kg, misstänker att minst 0,3kg sitter i bösten :D
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Hehe :D Been there, done that. Det var klar Dolly Parton-varning på mig så tidigt i graviditeten, brösten växte tokfort från C/D-kupa till F.
Nu har magen hunnit ifatt så att brösten ser små ut igen... ja, min mage är stor!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

php73ihef.jpg


Aldelles nyss :D Vad fet jag kommer bli :angel:

Berättade för en av mina bästisar på jobbet i förra veckan, det första han sa var "Då kommer du få skitstora pattar....Grattis förresten" :rofl:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Wow, vilken mage! min är inte alls så där tydlig, jag är bara allmänt fet runt om.......
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Men jag kan fortfarande ha mina gamla jeans (dock inte vågat prova mina fornarina :angel: ) Det rä bra med lågt skurna jeans, fast knappen åker upp när jag är hemma ;)

Har oftast löstsittande kläder och mina arbetskläder är typ skit stora;) Så än syns det inte om jag inte spänner tröjan :p Drar in magen vi rasten när det är skjortbyte så kan jag hålla det hemligt lite till :angel:

phpc6mqko.jpg
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Men det syns väldigt tydligt att det är en bebismage, inget fett där inte :)

Här syns det litelite framåt, men det döljs rätt bra av det övriga fettet!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Åh, inget avis man blir då....... Jag törs inte ens säga vad jag vägde på inskrivningen..... Har gått upp 1 kg sedan dess och det är 9 veckor sedan....... så det är jag nöjd med!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Oroa dig inte, snart har du ballongmage ändå ;) Du lär ändå inte klå mina 30 kilon i uppgång första gången :D

Själv är jag i v. 20, och har gått upp tre kilo (tror jag, de vägde inte sist på MVC, och själv har jag en rätt svajig våg :crazy: )
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Jag gick upp 22kg första gången...såjag ser ju till at försöka hålla igen den här gången, men jag känner att det är lite svårt nu när jag börjar vara mer sugen på gott. Tur att gubben är hemma och fixar maten och ser till att jag motionerar.. :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Men Å, vilken nästan orättvist fin mage du har! Jag är i v 15 och ser liksom bara lite tjock ut på mitten. Som att jag klämt i mig några semlor för mycket. (Och det har jag nog också om sanningen ska fram...) Speciellt i ridbyxor och polo ser jag knubbig ut. :o Ändå har jag inte gått upp särskilt mycket, nåt kilo bara. (lite svårt att säga eftersom jag vägt mig på tre olika vågar som tydligen visar olika).
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Jag är inte speciellt godissugen, så där har jag en fördel när jag slipper suget.

Min 30 kilo var mest vätska, såg ut som en ballong sista veckorna :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 607
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 953
Kropp & Själ Anonymt nick! Är det någon som känner igen sig/symtomen? Jag har haft problem med magen i ett år, även om det sakta blev bättre i...
2
Svar
26
· Visningar
6 360
Senast: hastflicka
·
Tjatter Vi är ju alla vuxna här så nu är det kanske läge att fundera på hur ni var som barn? Vad pysslade ni med när ni inte sov?:D Var ni ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 760
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp