Nu är det på riktigt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu är det på riktigt :)

haha, det där med planer med pållen kan jag skriva under på..

Mina planer var att starta 1.20 och dessutom fälttävlan. Vad sägs om det till våren? (skall ha bebis 1/5) hi hi..

Men, vi får nöja oss med att det kommer tävlingar även nästa år!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Grattis! Visst är det förvirrande att något som är så litet ännu kan ställa till det totalt i ens aktiva liv. Håller med I_U om graviditeter, fast det blir mysigare när bebisen är nästan färdig och man tydligt känner den i magen.
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Tack alla

Jag heter Jerseyko på familjeliv, (min hemsida http://jerseyko.se dock inte uppdaterad på typ ½ år)

Hästen klarar sig, är beräknad till september så då kan hon få gå på bete :) Så har jag ju min medryttare också.

Sambon håller hårt i att jag SKa amma i minst 4 månader (hallå, om det inte fukar då?) Och såg typ ut såhär :eek: när jag sa att man kan ha bröstmjölk i kylen/frysen så behöver han bara ta fram å ge det!
- Vaddå? Ska ungen äta det som en glass då eller? :rofl:
IQ-fiskmås kan ju värma det i micron först :p

Berättade för min chef idag, han vill att jag ska sluta jobba minst 10 veckor före BF!! (Jag klättrar på väggarna efter 2veckors semester) Han blev jätte glad och aldelles tårögd!!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Förhoppningsvis kommer du känna att du vill vara ledig den sista tiden, det är tungt och man är rätt trött på att vara gravid, man längtar efter bebisen, även om man nu inte har några stora krämpor. Sedan kan du alltid söka havandeskapspenning sista tiden, om du har tungt jobb. (Vilket jag vill minnas att du har om du inte bytt..?)

Det där med att värma bröstmjök är faktiskt inte så himla självklart. Första veckan vi var hemma från BB skulle jag och mamma på bio (jag är med i en filmklubb, och kände egoistiskt nog att jag kunde behöva två timmar för mig själv ;) ). Hade för säkerhets skull pumpat ur mjölk ifall Elis skulle vilja äta när jag var borta. Elis pappa konstaterade när han kom hem att han var så kinkig med flaskan, och ville inte äta. Det uppdagades senare under kvällen att han inte hade värmt mjölken, utan försökt gett Elis den kylskåpskall :crazy: :D Jag hade nog aldrig trott att jag skulle behöva säga en sådan sak till honom innan jag gick iväg.

Men sambon min var nog lite halvnervös över att vara själv hemma med en enveckasbebis, utan en chans att nå mig. Så här i efterhand kan jag känna mig lite elak över att ha lämnat dom två, men å andra sidan var det ju ingen som kunde må dåligt av det. Jag själv hade legat inlagd på sjukhuset 1½ vecka innan förlossningen, sedan stannade vi ett par dagar, så jag ville bara ut, ut. Se folk och inte prata bebis under någon timme.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu är det på riktigt :)

Jo men kylskåpskall är ju ändå i flytande form :D

Jag jobbar som slaktare så jag ägnar hela dagarna åt att stå och gå och lyfta tungt i princip. Är få saker man kan göra utan att bli trött.

Svin och lamm går ju bra, värre med nöt, där har jag inte hittat någonstans där det är lugnt och utan en massa tunga lyft och saker.


Åhhh jag är redan less på att va gravid :angel: nu känner jag mig bara ful och fet, och det är 200 dagar kvar :eek:

Fast jag tror det blir bättre sen, men idag har jag verkligen haft skitlåg blodtryck och blodsocker. Jag äter och äter, ser till att äta långsamma kolhydrater och frukt. Där imellan är det socketbitar eller dextrosol som gäller!
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Åhhh jag är redan less på att va gravid :angel: nu känner jag mig bara ful och fet, och det är 200 dagar kvar :eek:

Först ett stort grattis!
Men det är den första tiden som är trist, det går ju bara sååå långsamt. Sen när man varit på ultraljud och bebisen börjar röra sig, det är då det blir mysigt. Om man gillar att vara gravid vill säga. ;)
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Ja den här veckan går verkligen lååååångsamt och det kommer säkert nästa vecka oxå göra men då har jag läst att den värsta tröttheten börjar gå över :bump: :bump:

Börjar redan fundera på hur jag ska ta mig fram under classic car week i rättvik i sommar, jag funderar på att sno en kundvagn och fixa till med lite madrasser och kuddar, filtar, kanske ett litet paraply, litet kylfack :idea: så får sambon dra runt mig i den :rofl:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Det finns jättestora skottkärror med flera hjul på, man får gott och väl plats däri, med alla tillbehör man vill ha!:D :D

Annars kan jag rekommendera kundvagnar från Coop eller KåGes i Ullared, de är RIKTIGT stora (säger hon som faktiskt fastnade i en sån en gång....)
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Det är ju faktiskt lättare att komma i en skottkärra än att klätta i en kundvagn, om jag inte bygger någon slags ramp eller någon form av stege (risken finns ju att vagnen tippar dock)

Fast jag får se till att sambon styrketränar så han orkar bära mig, nu kastar han runt på mig som om jag vore en liten 3 åring :angel: och det är faktiskt rätt kul :o Man känner sig tyngdlös typ :rofl:
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Hmm, min stackars sambo kastar aldrig runt med mig,han säger att han får svårt att andas då, och att armar och ben värker så...... Undrar hur det ska bli när han ska bärga runt mig sen :D
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Grattis!


Nu börjar min kropp säga ifrån mitt aktiva liv!

Svimmade i måndags efter att jag ansträngt mig :angel:

Och idag höll jag på och dö av utmattning efter att inte ha gjort någonting i princip, förut kunde jag lätt gå med 3-4 vagnar nu tog jag 1 vagn, ½a vägen och blev flåsig :p


Visst är det sjukt hur lite man orkar helt plötsligt! Jag red en hopplektion i förrgår, något som normalt sett gör mig lite svettig kanske, men inte värre än så. Den här gången var jag så trött att jag nästan trodde att jag skulle trilla av hästen (och det vill jag ju inte). Jag flåsade och flämtade och svettades. Det var helt osant och lite pinsamt - alla i gruppen vet inte att jag är gravid och de måste tycka att jag är i väldigt dålig form.
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Ja, riktigt jobbigt, jag gör helst 100 saker samtidigt och fort ska det gå (om det inte gäller att städa dvs)

Jag ska till stallet nu, har inte ridit på en vecka snart (min medryttare har ridit) jag red i helgen och de var verkligen asjobbigt. Får se hur det går idag! Har köpt dextrosol ifall jag skulle hållapå å svimma efteråt i alla fall ;)
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

GRATTIS. :bump: :bump: :bump:

Jag är själv i v.9 (8+6) och ska på inskrivning på måndag. Längtar. :bump:
Sjukt trött, illamående, molvärk i magen, spända bröst & ja, allt man kan tänka sig. ;)

Vi hade eg tänkt vänta & berätta tills typ v.12 för släkt & vänner, men så var jag tvungen att berätta tidigare på jobbet då vi skulle lägga schema tom i höst & det kändes inte schysst att komma senare och tala om att jag är grvid då jag redan visste. Så även släkt & vänner fick veta då jag va i v.7. Sambon var den som var snabbast att berätta. :D
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Hade rätt om ditt jobb då ;) Om du inte kan få förflyttning till någon lättare uppgift den tiden då är gravid så kommer du säkerligen beviljas havandeskapspenning, var glad för det, eftersom man för det mesta vill vara ledig sista tiden. Och du slipper ju plocka ut av din föräldrapenning :bow:

Första tiden som gravid är faktiskt ganska tråkig. Man mår illa och är trött, utan att det syns och oftast utan att folk vet varför.

Jag är själv i v. 20 nu, och det är NU man börjar se småfet och otränad ut :crazy: Inte mycket att längta till. Dock, man känner bebben och det sparkar och joxar, underbart att få lite kontakt med den.

Har du känt några sparkar ännu? Denna gång kände jag rumlingar redan i v.12. Jag trodde inte det var sant, det är ju väldigt tidigt. Men efter flera bumpar och rumlingar så var jag säker. Andra gången vet man ju vad man ska känna efter.

Denna gång har jag inte alls varit lika trött som innan, dock tänker jag lite GI i kosten, jag tror det har betydelse.

Försök lyssna på din kropp, det är ett hett tips. Jag jobbade med tunga lyft tills runt v. 34, sedan sa kroppen ifrån. Dels hade jag havandeskapspenning, så jag fick gå på ledigt och var förberedd på det. Men jag hade kunnat bli sjukskriven ett par veckor innan, tyvärr uteblev jag från kontrollerna då jag hade svårt att komma ifrån på jobbet då det var så stressigt att hinna slutföra allt innan jag blev ledig :o

Jag är så kass på att lyssna på kroppen, jag kör på och tror att allt är som förr, det är ju helt fel. Fast jag känner mig liksom slö och får prestationsångest, gillar inte att be om hjälp.
 
Sv: Nu är det på riktigt :)

Hoppas det gick bra med ridningen! Själv undrar jag om jag kommer upp på en häst igen (ens en liten) även om jag vill. Idag har jag varit så trött att jag knappt kunnat stå på benen. Kul, när alla kompisar går på after work och man inte orkar hänga med och umgås:mad: . Känner mig grymt asocial.


Jag är själv i v. 20 nu, och det är NU man börjar se småfet och otränad ut :crazy:

Inte förrän i v 20:eek: ! Jag som redan känner mig lönnfet. Hur länge ska det dröja tills man har en uppenbar ursäkt för sin rultighet egentligen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 607
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 953
Kropp & Själ Anonymt nick! Är det någon som känner igen sig/symtomen? Jag har haft problem med magen i ett år, även om det sakta blev bättre i...
2
Svar
26
· Visningar
6 360
Senast: hastflicka
·
Tjatter Vi är ju alla vuxna här så nu är det kanske läge att fundera på hur ni var som barn? Vad pysslade ni med när ni inte sov?:D Var ni ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 760
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp