CurlySue

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av nt-dry?

Verkar super bra om man ska gå efter det man sökt på internet.. Men det gör väll allt ;)

Mitt gammel sto har så fula strålar och har testat några metoder och produkter men jag har inte blivit helt frälst.

någon som vet något om denna pulver flaska?

Sv: NT-dry

vad harcdu testat? är alltså nyfiken, har en unghäst med lite trista strålar.

Jag har testat:
Äppelcidervinäger
Kopparsulfat
Trustbuster
Väteperoxid? ( det som bubblar)
Grön såpa

Kopparsulfaten har varit bäst hittils.
Trustbuster helt världelöst på henne.

På min ena häst som provat allt har nt-dry varit bäst hittills. En kräm var ganska bra också. Han har fått normala strålar med nt. Ganska billigt så det är väl bara att testa hur det fungerar ;-)

Jag har testat NT-dry. Ett av de bättre medlen som jag testat men inte så bra som reklamen säger. Det torkar ut strålen och den blir snabbt hårdare och finare men man får se upp lite. Jag var väldigt nöjd i början och strålen såg mycket finare ut, tills jag upptäckte att under det hårda skalet som blivit så fanns det mera svamp/röta. Kanske överanvände jag det lite eftersom jag blev så himla nöjd med resultatet första dagarna, så att strålen blev för torr istället.
Min häst får också tråkiga strålar vid minsta lera och blött. Rengöring, skära bort alla fickor och flikar och så på med NT-dry och in och torka hovarna i box med mycket spån några timmar per dag när det är som värst är vad som funkat bäst av alla mirakelmedel jag provat. För underhållsbehandling av strålarna vid torrare perioder funkar äppelcidervinäger bäst för oss.

Nej det var inte alls dyrt :)
Fick hem en flaska nt-dry idag så imorgon kör vi igång.

I usa har den fått mycket bra kritik, så upp till bevis ;)

Under försommaren har min häst plötsligt fått strålröta i båda bakhovarna. Sen tidigare har han också haft bärrandsröta i en bakhov. Köpte ett medel som heter Hoof Perfect från Vitreus som är ett pulver som blandas med vatten och sen sprayar man på det på hoven och strålen. Har nu blivt riktigt bra och jag upplevde det som att det kryper in överallt och torkar ut inifrån. Smidigt att greja med och inte så hemskt dyrt heller. Hovis var här idag och han var också nöjd med hur det såg ut nu.

Jag använder sole paint och arti-mud eller hoof stuff (beroende på vad som finns i butiken just då).
Funkar suveränt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
515
Senast: Jahopp
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 199
Senast: lizzie
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor...
2
Svar
34
· Visningar
5 130
Senast: Sel
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka