Ni som varit med om detta förut (grav)

Status
Stängd för vidare inlägg.

doris

Trådstartare
Hej..

Är ni i vecka 34 med mitt första barn.

Har de senaste 2 dagarna haft en väldigt jobbig mensvärk nere i magen. Vad är detta?

Sammandragningar har jag ju varje gång jag ändrar position, typ från sittande till stående, eller stående till gående mm.

Bebis sparkar och verkar må bra. Men vad är det för något som händer iom mensvärken? Kommer det att vara så här fram till förlossningen??

Tacksam för svar från er som varit med om detta..
//doris
 
Sv: Ni som varit med om detta förut (grav)

Mensvärk har jag haft båda graviditeterna igenom. Min BM sa att det inte var någon fara, så jag har inte analyserat vidare utan bara litat på henne :D
 
Sv: Ni som varit med om detta förut (grav)

mensvärksliknande sammandragningar kan vara antingen s.k förvärkar - då ger det med sig om man lägger sig och vilar en stund - eller också är det det riktiga värkarbetet som kör igång och då slutar det inte även om man vilar en lång stund...

alltså, så länge det bara är tillfälligt är det inget att oroa sig för, men slutar det inte ska du ringa förlossningen!

Jag var själv inne på förlossningen 4 gånger med såna förvärkar (tredje graviditeten) och fick dem stoppade. Detta ffa pga att jag inte fick gå igenom ett värkarbete efter tidigare kejsarsnitt.
 
Sv: Ni som varit med om detta förut (grav)

tack för svaret..

Det konstiga är ju att jag får denna mensvärk när jag ligger ner och vilar. Igår tex, när jag gått och lagt mig, så vaknade jag efter ett tag och hade mensvärk..

Men då vet jag iaf att så länge det släpper efter ett tag så är det ingen fara. skönt!
 
Sv: Ni som varit med om detta förut (grav)

Det är ju livmoderns styrketräning, inför det stora arbetet som väntar, man känner. Den bryr sig väl inte direkt om när på dygnet det sker...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 428
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 152
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 609
Senast: mackan
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 318
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp