ni som är gravida

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur mkt har ni ökat i vikt och i vilken månad är ni? jag är snart i6:e månaden och har ökat 3,5kg
 
Sv: ni som är gravida

Jag vet inte riktigt för jag väger mig sällan annars så jag vet bara vad jag vägde på inskrivningen i vecka 12. Sedan dess har jag nog bara gått upp något kilo, är i vecka 19.
 
Sv: ni som är gravida

Fram tills v. 20 så gick jag ned ett ½ kilo.
Magen började synas i v. 18 och resten av jag smalnade av.

Hade från början ett bmi på 24 så det var bara bra att jag inte ökade för mycket men att gå ner det hade jag inte räknat med.

Är idag i v. 32 fulla, och har gått upp 10 kg.
Har bara en stor mage rakt fram, inget hull på sidorna som jag hade innan och alla byxor sitter slappare på låren.
 
Sv: ni som är gravida

Är idag i vecka 30 och har gått upp 2 kilo från inskrivningsvikten.

Men så mår jag ju illa ochså!
 
Sv: ni som är gravida

Till skillnad från dom andra har jag verkligen gått upp i vikt. Från vecka 8 till ca vecka 26 gick jag upp 18kg. Antagligen för jag hade foglossning och slutade rida och röra mig ganska tidigt fick även ökad matlust. Från ca v 26 minskade matlusten och jag har sedan dess inte gått upp något mer, är nu i v 38+2.
 
Sv: ni som är gravida

Har också gått upp mycket... Är i v 36 och har ökar 17,5 kg. Gick upp mycket i början men sen v 27 har jag bara ökat ca 1,5 kg så jag hoppas det fortsätter lika sakta eller inte alls nu. Magen växer som det ska iaf så bebis har att ta av på mej. :)
 
Sv: ni som är gravida

Är i v. 40, hade BF igår men inte kom där ut nån bebbe...
Har iaf gått upp 15kg, de flesta kom på den senare hälften av graviditeten...
 
Sv: ni som är gravida

Jag är i v. 38 och har gått upp 17-18 kilo, gick upp det mesta i början av graviditeten, senaste månaden har jag bara gått upp 2-3 kilo.
 
Sv: ni som är gravida

Har gått och ner som en jojo under hela tiden :confused:
Första månaden gick jag up 7 kg (!), sedan gick jag ner alla kilon igen andra månaden...
Just NU i vecka 20 har jag gått upp ca 3 kg om man jämför med innan graviditeten, känns bra att jag inte ökat så mycket då jag är tillräckligt stor ändå... :angel:
Så det enda som växer nu är magen, och fort går det! :crazy:
 
Sv: ni som är gravida

Jag är imorrn i v30 och har gått upp ca 8 kg. Bara senaste veckorna har jag nog gått upp 4-5 kg. Det var ju först efter v24 som det verkligen började synas på magen. Nu går det snabbt utför ;)
 
Sv: ni som är gravida

Jag är i v 38 och har gått upp 13 kg sammanlagt. Fram tills v 26 gick jag upp 6 kg, och stod sen stilla ganska länge. Mellan v 32 och nu har jag gått upp restererande kilon väldigt fort. Magen växer fort som bara den, och han uppskattades att ligga runt 10% över genomsnittet i strl vid sista ultraljudet.

Vi får se på måndag hur stor han är :)
 
Sv: ni som är gravida

Är i vecka 35 nu, har gått upp ca 14-15 kg. Första halvan av graviditeten gick jag bara upp nåt kg. Sedan gick jag stadigt upp i vikt. Nu verkar det ha lugnat sig igen. Men eftersom jag nästan vägde för lite innan så gör det inte så mkt om jag går upp en del.
 
Sv: ni som är gravida

jag vägde ca 65 kg när jag blev gravid
fram till v12 gick jag ner till ca 60 kg
är nu i v 21 (20+4) och väger 66,2
 
Sv: ni som är gravida

Hej jag heter amanda men jag är bara 11 år gammal och har
ett förslag till er som är gravida 1. Man ska ej äta eller dricka not
farligt för den lille i magen 2. väg dig ofta så du vet om det är nåt fel eller om du börjar väga för mycket
3. små jogga eller litte träning är bra för magen och den lillle:banana: :bump:

:confused: JAG VET DETTA KAN VARA DUMT BARA FÖR EN 11 ÅRING SKRIVER DETTA MEN DET BRUKAR VARA BARNEN SOM VET BÄST SÅ ÄR JAG INTE EN SOM VILL HJÄLPA:idea:

P.S är dom dåliga använd dom ej eller mejla
 
Sv: ni som är gravida

Jag är nu (äntligen) inne i vecka 40 och har gått upp 15 kg.
Har inte gått upp ett kilo de senaste 5 veckorna, vilket jag har hört ska vara helt normalt (att man "stabiliserar sig" mot slutet), så det kanske blir 15 kg ökning totalt.
 
Sv: ni som är gravida

Jag är i vecka 30+4 och har gått upp 6 kg.

I min förra graviditet så gick jag upp 9 kg totalt och det är ju knappt en ökning alls för lilltjejen vägde ju 3780 och sedan finns ju allt det andra som fostervatten, livmoder, vätska i kroppen osv.

Tror de sa att man kan räkna barnet+ det som tillhör till ca 7 kg (minnet kan svika mig :o ) och det skulle i så fall betyda att jag ökade i vikt en sådär 2 kg.
 
Sv: ni som är gravida

Pga mina ätstörningar har jag faktiskt inte behövt väga mig. Nu gjorde jag det ändå vid inskrivningen men jag vet fortfarande inte hur mycket jag vägde då. Efter det har jag inte behövt väga mig.

Vi konstaterade BM, sambo och jag att "ja, jag har gått upp i vikt men inte lagt på mig något onödigt". Min matlust har dock minskat drastiskt och jag har aldrig ätit så lite när jag varit "frisk".

Jag gick upp en hel del i vikt de första veckorna, magen exploderade och det syntes väldigt tidigt att jag var gravid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 209
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp