Ni föräldrar, en fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ni föräldrar, en fråga!

Det är ju en helt annan sak, än frågan om en 15-åring är mogen/kapabel att sköta sig själv och ta ansvar för hemmet och jag vidhåller att en som är det, släpper inte in "gänget" som alla förutsätter kommer och ska våldgästa.

Orginalfrågan är vad jag har svarat på
hon att hon inte vill lämna sin dotter ensam hemma, för hon är FÖR LITEN :confused:

--------------------------------

Det finns lås på dörren och jag antar att de föräldrar som lämnar sin 15-åring har en backupperson, som barnet kan ringa till om det krisar. Jag har det i alla fall!

Observera att jag förutsätter att inte 15-åringen själv bjuder in till fest. Gör den det är den inte mogen nog att vara ensam hemma :cool:
 
Sv: Ni föräldrar, en fråga!

... jag vidhåller att en som är det, släpper inte in "gänget" som alla förutsätter kommer och ska våldgästa.
............
Det finns lås på dörren .........
De Våldgästande tar sig liksom in ändå.
Visst det blir Polissak, men det är ju så trist.

.........och jag antar att de föräldrar som lämnar sin 15-åring har en backupperson, som barnet kan ringa till om det krisar. Jag har det i alla fall!
Men då så är ju inte 15-åringen ensammen.
Jag har ju hyresgäster.
Om jag ber dem hålla gården fri från Slödder, så är ju inte 15-åringen ensammen hemma.
Då finns ju hyresgästerna där.
 
Sv: Ni föräldrar, en fråga!

Jag var 15 år då jag och min 8-åriga lillasyster var ensamma hemma en vecka. Då tyckte jag inte att det var konstigt, mest bara mysigt och spännande.

Mina egna döttrar fyller 15 och 9 i år, och jag skulle inte låta dem vara ensamma hemma i en vecka eller ens över natten. Däremot kan de "passa varandra" någon lovdag, då jag arbetar kl 8-15. De sover ju till kl 10 ungefär, så det blir inte så länge.

Att jag inte vill resa ifrån dem beror på olika saker. De håller inte alltid sams särskilt bra, de kan bli mörkrädda, de kan råka ut för objudna gäster o s v. Dock litar jag faktiskt på att tonårsdottern inte skulle ordna ff-fest.
 
Sv: Ni föräldrar, en fråga!

Vissa 15åringar vågar man inte lämna hemma... men tycker det e lite synd om hon nu inte vill följa med sin familj ,då kunde hon ju fått va hos en kompis under tiden.(är ensam med 2 tonåringar)
 
Sv: Ni föräldrar, en fråga!

Med "back-up person" är inte 15-åringen ensam. Och våldgäster tar sig in hursomhelst. Hur mogen man än anser sitt barn vara har det inte en chans att klara sig ur en situation med våldgäster om den är ensam hemma. Du gör självklart som du vill men jag kommer inte att lämna mina barn ensam i 4 dygn vid 15 års ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 324
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 746
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp