Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Ok så det var en medveten "skum" kommentar för att se vilka som reagerade på den ? Eller fattar jag dig fel ?
Ja, lite så. Jag valde att kommentera fios kommentar för att jag reagerade på den (men inte nödvändigtvis såg det som ett tecken på att fio var ond) för att se vad som skulle hända. Jag tyckte då inte att det hade hänt så mycket nämnvärt utan ville få igång leken lite.

Jag fattade det som att hon tyckte det var osannolikt att du inte skulle ha koll och att din kommentar därför var märklig.
Ah. Då är jag med.

Det har LL @Dentaku svarat på i inlägg #88

Mina frågor till Q var innan hon klargjorde det.
Det har varit så i några lekar att vissa roller som haft en uppgift tex brevbärare så har breven kommit fram till sin addressat även om brevis gått åt vid käk. Även om Brevbäraren haft NattDL.
Okej, för mig är det inte logiskt alls, faktiskt. Sedan vet jag att det har varit som du skriver med brevbärare, men mig veterligen aldrig med en lösmynt spion?
Så varför skulle det vara så just den här leken?
 
Okej. För tillfället är mina kandidater:

@cirkus för att jag tycker att hennes antaganden om att lyan skulle få info om de käkar spionen (alltså en rad när spionen är död) är knepig och lite skum.

@Habina för att hon vill få det till att jag tycker att fios kommentar var en hint när jag inte skrivit att jag trott det. Samma för @Myrten.

Men alltså - varför reagerar du då på fios kommentar? Du skriver att det känns som en åsikt vita häxan kan tänkas ha. Varför skulle vita häxan outa sig om det nu är klart att hon sitter i lyan? Ja, jag trodde först att du kanske missat rollistan och trodde att det var en hint. Hur är det skumt?
 
:rofl: Tre nya i lyan och så @fio för att hålla ordning på dem... :crazy:
@fio som verkar ha glömt leken? Och visst är det väl måndagar @Mirtai tränar? Eller minns jag fel?
Passar på att tagga @Theodor också för det är rackarns svårt att teoria om halva startfältet. :crazy:

edit: Det är ju inte ens måndag... Jag vet inte ens vilken dag det är. :s Kan vi komma överens om att alla lekar startar på måndagar i fortsättningen?
 
Plötsligt ser jag framför mig en lya bestående av enbart nya... :rofl:

Men lotten lär inte ha fallit så och det är väl bara två nya med. Tror jag. Eller? :nailbiting:
Ha, äntligen något jag är säker på är fel! Allt annat tänker jag att "så kanske det kan vara?" men att jag är god vet jag. :D
 
Jag tänkte som du men kom sen ihåg tillfällen då lyan inte varit aktiv samtidigt och att man oftast inte lägger sig i alltför mycket om inte den nye uttryckligen ber om hjälp.
Fast rösten på mig var ju helskum.
Jo, jag håller med om det du skriver ovan också. Ambivalent!
 
Okej, för mig är det inte logiskt alls, faktiskt. Sedan vet jag att det har varit som du skriver med brevbärare, men mig veterligen aldrig med en lösmynt spion?
Så varför skulle det vara så just den här leken?

Det är ju inte så i den här leken och det är klargjort! Eftersom det varit olika med andra roller så var det bra att få det klargjort nu med

jag reagerade initialt på q's kommentar om ifall att ulvarna fick spioninfo om spionen lynchades då fick jag tanken på varför hon inte skrev lynchades/käkas. Hon brukar ju alltid vara noga och då tänkte jag ett scenario där lyan fick infon trots att de käkat spionen och därför eventuellt skonat den i lynch. En liten kombination av Snurrfians tanke och q's kommentar - det gav i allafall mig att q svarade tillfredställande och LL förklarade hur det låg till som då också var helt i linje med vad q svarat innan.
 
Men alltså - varför reagerar du då på fios kommentar? Du skriver att det känns som en åsikt vita häxan kan tänkas ha. Varför skulle vita häxan outa sig om det nu är klart att hon sitter i lyan? Ja, jag trodde först att du kanske missat rollistan och trodde att det var en hint. Hur är det skumt?
Okej, minns inte vilken sida fios inlägg är på men hon skriver något i stil med "Nej, inte talande hästar"
Jag reagerar "inte talande hästar"= inte talande djur = häxan gillar inte talande djur (ok, det stämmer kanske inte iom vargarna)
Detta känns lite som en av mina första lekar med godistema - då jag kommenterade (röstade?) någon som gillade gelegubbar...

Om jag satt i lyan - varför skulle jag i så fall ha skrivit kommentaren över huvud taget?
 
Äh, jag lägger min röst nu trots att jag inte sett så mycket av flera spelare.

LenaH röstar på Bsf för att hennes replik på fios svar på den obligatoriska frågan känns konstruerad för att skapa misstankar mot fio och jag tycker att förklaringen att hon kastat ur sig en krok känns långsökt.

Det är möjligt att jag omvärderar min röst om fio dyker upp och beter sig skummare än vanligt men tills vidare så får den stå fast.
 
insåg att det är hela 8 som jag inte har summerat:crazy:
Derring_Do ( blir väl DD det ! );) Inte skrivit så mycket än
Hemlig som iofs har lagt en röst som är märklig samt väljer att stå fast vid den efter ha fått klart för sig att det inte finns några onda utanför lyan. motiverar det med att LenaHs kommentar om stallkatten kändes så listig.
Snurrfian rätt laid back, kom med en bra kommentar kring lömynte spionen tidigare idag , men i övrigt inte mycket mer än OT från henne. Smyger hon med ? Kommit med ett inlägg som sammanfattar 4 av oss som synts under dagen.
Theodor känns väldigt blank för mig?
Fio också anonym? Dåligt med tid ? Har inte ens kommenterat BSFs fundering( den BSF själv säger var ett försöl att få igång leken ) om henne ?
MIrtai har jag ingen koll på???Mest OT, eller kanske rentav bara OT ?
Gabby_Ossi hamnar också i anonyma fältet
LenaH som ju faktiskt varit lite aktiv, noga med att skriva att hon inte bondar med cirkus,
 
Jag tycker det är lite spännande att just @Blacksmithfarm vågar slänga ur sig en krok på det sättet som ju @quarter4ever gör ibland med tanke på att Bsf tyvärr har en historia av att bli lynchad tidigt för att hon oftast inte har tid att möta responsen i den utsträckning q brukar göra (;)). Vågat.
Tja, kanske. Jag ville få igång leken, men ja jag kan erkänna att jag inte trodde att det skulle få såhär stora proportioner...
Nu visste jag ju också att jag skulle vara hemma kring DL idag och var inte i behov av att lägga en jobbig förstaröst (en första röst i en lek tycker jag är jobbig att lägga oavsett vilken sida jag spelar för, så ingen får för sig något...)

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro så här långt, jag reagerar lite på Q som verkar lite snurrig i sina funderingar och nu reagerar jag på BSF som säger sig lägga en medvetet skum kommentar för att få reaktioner? Första dagen? Det känns väldigt märkligt, det verkar ju snarare som en bortförklaring i det här läget och vem behöver göra en bortförklaring, oftast ulvar...
LenaH och Cirkus verkar bonda lite även om båda sen vill dementera det, men det finns inga onda utanför lyan, så frågan är om det är två onda som först blev lite för nära och sen vill ta avstånd, eller två goda som är rädd att den andra är ond eller så är det en ond och en god men det ger inte så mycket just nu, men bra att ha med sig kanske.
Fast varför skulle jag om jag var ulv lägga en sådan kommentar? Nog för att jag inte trodde att det skulle bli såhär mycket fokus på det, men i alla fall. Som ond vill man ju inte hamna på tapeten dag ett. (nej, inte som god heller, men det är ändå oftare goda än onda på tapeten dag ett)

Det är ju inte så i den här leken och det är klargjort! Eftersom det varit olika med andra roller så var det bra att få det klargjort nu med

jag reagerade initialt på q's kommentar om ifall att ulvarna fick spioninfo om spionen lynchades då fick jag tanken på varför hon inte skrev lynchades/käkas. Hon brukar ju alltid vara noga och då tänkte jag ett scenario där lyan fick infon trots att de käkat spionen och därför eventuellt skonat den i lynch. En liten kombination av Snurrfians tanke och q's kommentar - det gav i allafall mig att q svarade tillfredställande och LL förklarade hur det låg till som då också var helt i linje med vad q svarat innan.

Okej, och jag tycker fortfarande att din (miss)tanke känns skum, visst Q nämnde bara lynch och du funderade och spann vidare på varför. Men det skaver i alla fall.
 
Okej, minns inte vilken sida fios inlägg är på men hon skriver något i stil med "Nej, inte talande hästar"
Jag reagerar "inte talande hästar"= inte talande djur = häxan gillar inte talande djur (ok, det stämmer kanske inte iom vargarna)
Detta känns lite som en av mina första lekar med godistema - då jag kommenterade (röstade?) någon som gillade gelegubbar...

Om jag satt i lyan - varför skulle jag i så fall ha skrivit kommentaren över huvud taget?
Alltså, jag kommer ju i resonemanget fram till att den kommentaren inte är någon indikation på att du sitter i lyan av olika anledningar. Men eftersom det var en av de saker jag reagerade på, resonerade och skrev om vid första genomläsningen så tog jag med det i inlägget om vad jag reagerat mest på hittills.

Nu börjar jag dock bli ganska förbryllad för att du reagerar så på att jag (och Habina) trodde att du avsåg att inlägget var en hint. Varför är det så mysko?
 
DL 1 21:00

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever



LenaH: 1
hemlig: 1
Bsf: 1
q4e: 1
 
Jag ska försöka få mina huliganer i säng och de verkar vara en aning motsträviga idag... :meh: Så jag måste få iväg en röst, jag tycker att det är lite knepigt att Habina lägger en röst på en ny i första dl, men samtidigt så är inte själva rösten knepig. Men sen då... Jag skulle säga Theodors vilja att vara en ond, som visserligen blir god sen även det är lite knepigt men samtidigt Theodor är ny så jag är villig att låta det gå för det den här gången...
BSF förklaringar känns knepigare speciellt eftersom hon är rutinerad och det känns bättre att lägga en röst på en rutinerad i första dl istället för en ny även om de är ungefär lika skumma... ;)
Men nu ser jag att LenaH har röstat på henne och frågan är om jag vill följa hennes röst...
Men att Q tycker att jag är laidback? Vad ska jag skriva mer menar hon? Hitta på teorier eller vad? O_o Jag brukar sällan skriva så mycket innan jag får någon koll och att försöka hitta på en misstanke på mig känns väldigt skumt och med tanke på att jag tyckte att hon var lite knepig från början så tror jag att Q mycket väl kan vara en ulv som försöker hitta någon annan att skylla på. Att hon dessutom försökte lura en av de nya att rösta kl 21 känns väldigt skumt. :p Snurrfian röstar på Quarter4ever
 
Nu reagerade jag även på Habinas röst.
Hon lägger en röst på en ny som visserligen röstar med en skum teori och ändrar den inte efter påpekande. Dessutom borde man ha i beaktande att lyan borde hjälpt hemlig - om Habina sitter i lyan så vet hon ju varför lyan inte hjälpt hemlig, antingen för att hemlig är god - eller för att ...de bara inte gjort det. Sorry habina, men det räcker för mig i allafall idag

cirkus röstar på Habina
 
hm jag får en känsla av att BSF nog är ärlig i sitt försvar. eller är det bara för att jag själv skulle kunnat gjort så som hon säger att hon menade med det inlägget alla reagerar på?
Så skummast för mig idag om jag nu ska välja någon av alla i leken, där egentligen ingen är skum på riktigt så blir det Habina för att hon var så snabb att bunta ihop mig och BSF som skumma för kommentarerna på fios kommentar om talande hästar .
Jag tycker att hon fick till en del i den reflektionen ( hint) som jag inte hänger med på . MIn egna kommentar till fios kommentar var en uppenbart skämtsam sådan och jag har inte ens tagit upp den tråden därefter
quarter4ever röstar på Habina
då jag tror att hon försökte så misstankar där
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp