Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Fast tror du att hon skulle outa sig så?
Nej. Men jag ville få lite fart på leken och teorierna, hade inte hunnit vara aktiv innan det. Och eftersom jag reagerade på fio's kommentar så skrev jag det. Men, jag har en känsla av att jag brukar reagera på fio, oavsett vilken roll hon har.
Och det verkar ha lyckats ;)

Noterar att två personer (bsf och ???) reagerar på det fio skriver om talande hästar. Typ att det ska vara någon typ av hint.

Men till vem? Läser jag rollistan förstår jag det som att Jadis hör till lyan redan. Eller har jag snurrat till det och fattat fel?
Nej, hint trodde jag aldrig att det var frågan om. Mer att jag ville få igång teorier, som andra skrivit, utan onda utanför lyan så finns inta kontaktförsök att hitta.

Däremot reagerar även jag på BSFs kommentar om Fio. Nog för att många kan snurra till rollistan (jag visste ju inte vad rollerna hette senast:crazy: - typ vid DL5). Men BSF brukar ju ha jäkla koll på allt möjligt. Å andra sidan - alla onda sitter i lyan (om jag nu inte snurrat till det helt väldigt mycket), så om BSF sitter i lyan lär de ha reflekterat över där inne att det inte finns onda utanför. Skulle hon i det läget göra en sådan kommentar som uppenbart kan anses vara ett försök att misstänkliggöra?
Vad har min kommentar med rollistan att göra? Jag trodde aldrig att det var en hint, jag reagerade på kommentaren och valde att kommentera det för att få igång teorierna. Och jag valde att nämna Jadis, för att det stämde in på temat/teorin - häxan är ju den ondaste.

Då blir Bsfs kommentar om fio ännu märkligare för antingen försöker Bsf sprida misstankar eller så är hon god och försöker hitta en teori hon kan lansera första DL?
Jag försökte som sagt få igång lite teoriande. Visste att jag inte skulle vara hemma från jobbet föränn nu.

Med det sagt så är det lite intressant att se vilka som genast reagerar på min kommentar... Nu är det ju som sagt svårt eftersom det inte finns någon ond utanför lyan - så goda famlar i mörkret mer än om det funnits en (kanske i alla fall)? Men det intressanta ar att det är vänt till att jag ska ha trott att det var en hint? Att jag inte läst rollistan?
 
När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?
Jag tänkte att eftersom du specifikt skrev bara lynchad så reagerade jag. Om det var så att spionens rad kommer lyan till godo i ett läge när de käkar spionen så är det liksom info till lyan men ingen info till goda i den DL.

Jag medger att jag inte ser alla scenarier som andra gör ibland, men jag förstår inte logiken i att ulvarna skulle fått en rad om de käkat spionen, när det är klargjort att ulvarna inte får någon rad när spionen är död?
 
Hm lite snabba reflektioner från mig kring de som jag har några tankar kring. Får lägga till om de andra kommer in med inlägg som gör att jag reagerar.....

Habina har varit snabb att vilja bunta ihop mig och BSF pga att vi kommenterat fios inlägg om talande hästar. Tyckte sig se att vi uppfattat det som en "hint", vilket skulle vara konstigt då vi inte har någon ond utanför lyan. Jag tycker att Habina läser in lite i inläggen som inte finns där, och funderar då över om hon försöker kasta misstankar på mig och BSF, eller om hon är god och bara tyckte sig hitta något märkligt ?

Vad det gäller BSF så kan jag reagera lite på att hon typ knallar i mina fotspår och undrar över fios kommentar? Är det för att späda på misstankar`Eller bara en konstig kommentar? Elller hade hon ett annat syfte med det hela?

Myrten har kommit med lite inlägg som verkar vettiga, men det behöver ju inte med automatik betyda att hon är god bara för det ( även jag är ganska paranoid ;) )

cirkus hm här vet jag inte vad jag ska tro. Eftersom hon gått så efter mig så är det klart jag sätter frågetecken, men det kan hon ju lika gärna gjort om hon var god som tyckt sig få vittring på något ...
I övrigt med och driver spelet framåt och har en del tankar som jag kan följa .
 
Men är det någon som tyckte det verkade vara en hint? Utom @Habina som ifrågasatte det.

De flesta ansåg väl mest att det var en konstig respons på @fio s svar på obligatoriska frågan?
Tyckte att @Myrtens kommentar om hon 'brukar kunna snurra till det men jag borde ha koll' pekade mot att jag skulle ha trott att häxan var utanför lyan? Men jag kanske missförstod det?
 
Hittills reagerar jag nog mest på:

@Blacksmithfarm - kommenaren om Jadis. Men som sagt, borde det om BSF sitter i lyan inte vara uppenbart att Jadis inte har behov av att signalera?

@hemlig - inte rösten utan att den inte ändras. Men åter, se argumentet ovan!

@Habina - som tycker att BSF känns skum för Jadis-kommentaren. Först tyckte jag Habina själv kändes riktigt skum för kommentaren om Q som tänker som en ulv om spionen, men sen när jag läste Habinas kommentar om hur hon menade så fattade jag. Så nu tycker jag inte att Habina känns utstickande längre.

@cirkus - som känns väldigt på. Det är ju bra, men är hon för på? Att ulvarna skulle få info även om spionen käkades verkar som ett märkligt scenario. Likaså att cirkus inte går vidare i tanken att hemlig borde fått hjälp i lyan med röstmotiveringen.
 
Tyckte att @Myrtens kommentar om hon 'brukar kunna snurra till det men jag borde ha koll' pekade mot att jag skulle ha trott att häxan var utanför lyan? Men jag kanske missförstod det?
Nä, jag trodde det var så du menade för det var enda anledningen jag såg till att Jadis skulle skriva något som pekade på att hon var Jadis. Det var därför jag nämnde rollistan.
 
Nej. Men jag ville få lite fart på leken och teorierna, hade inte hunnit vara aktiv innan det. Och eftersom jag reagerade på fio's kommentar så skrev jag det. Men, jag har en känsla av att jag brukar reagera på fio, oavsett vilken roll hon har.
Och det verkar ha lyckats ;)


Nej, hint trodde jag aldrig att det var frågan om. Mer att jag ville få igång teorier, som andra skrivit, utan onda utanför lyan så finns inta kontaktförsök att hitta.


Vad har min kommentar med rollistan att göra? Jag trodde aldrig att det var en hint, jag reagerade på kommentaren och valde att kommentera det för att få igång teorierna. Och jag valde att nämna Jadis, för att det stämde in på temat/teorin - häxan är ju den ondaste.


Jag försökte som sagt få igång lite teoriande. Visste att jag inte skulle vara hemma från jobbet föränn nu.

Med det sagt så är det lite intressant att se vilka som genast reagerar på min kommentar... Nu är det ju som sagt svårt eftersom det inte finns någon ond utanför lyan - så goda famlar i mörkret mer än om det funnits en (kanske i alla fall)? Men det intressanta ar att det är vänt till att jag ska ha trott att det var en hint? Att jag inte läst rollistan?

Ok så det var en medveten "skum" kommentar för att se vilka som reagerade på den ? Eller fattar jag dig fel ?
 
Tyckte att @Myrtens kommentar om hon 'brukar kunna snurra till det men jag borde ha koll' pekade mot att jag skulle ha trott att häxan var utanför lyan? Men jag kanske missförstod det?
Jag fattade det som att hon tyckte det var osannolikt att du inte skulle ha koll och att din kommentar därför var märklig.
 
Jag medger att jag inte ser alla scenarier som andra gör ibland, men jag förstår inte logiken i att ulvarna skulle fått en rad om de käkat spionen, när det är klargjort att ulvarna inte får någon rad när spionen är död?

Det har LL @Dentaku svarat på i inlägg #88

Mina frågor till Q var innan hon klargjorde det.
Det har varit så i några lekar att vissa roller som haft en uppgift tex brevbärare så har breven kommit fram till sin addressat även om brevis gått åt vid käk. Även om Brevbäraren haft NattDL.
 
Plötsligt ser jag framför mig en lya bestående av enbart nya... :rofl:

Men lotten lär inte ha fallit så och det är väl bara två nya med. Tror jag. Eller? :nailbiting:
 
Okej. För tillfället är mina kandidater:

@cirkus för att jag tycker att hennes antaganden om att lyan skulle få info om de käkar spionen (alltså en rad när spionen är död) är knepig och lite skum.

@Habina för att hon vill få det till att jag tycker att fios kommentar var en hint när jag inte skrivit att jag trott det. Samma för @Myrten.
 
Jag tycker det är lite spännande att just @Blacksmithfarm vågar slänga ur sig en krok på det sättet som ju @quarter4ever gör ibland med tanke på att Bsf tyvärr har en historia av att bli lynchad tidigt för att hon oftast inte har tid att möta responsen i den utsträckning q brukar göra (;)). Vågat.
 
@cirkus - som känns väldigt på. Det är ju bra, men är hon för på? Att ulvarna skulle få info även om spionen käkades verkar som ett märkligt scenario. Likaså att cirkus inte går vidare i tanken att hemlig borde fått hjälp i lyan med röstmotiveringen.

Jodå, såklart att jag tänkte att hemlig borde fått hjälp i lyan om hon var där. Samtidigt så tänker jag att vad lyor borde och inte borde göra är fullkomligt outgrundligt. Jag bara ville skriva att jag reagerade ändå när jag faktiskt gjorde det.
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro så här långt, jag reagerar lite på Q som verkar lite snurrig i sina funderingar och nu reagerar jag på BSF som säger sig lägga en medvetet skum kommentar för att få reaktioner? Första dagen? Det känns väldigt märkligt, det verkar ju snarare som en bortförklaring i det här läget och vem behöver göra en bortförklaring, oftast ulvar...
LenaH och Cirkus verkar bonda lite även om båda sen vill dementera det, men det finns inga onda utanför lyan, så frågan är om det är två onda som först blev lite för nära och sen vill ta avstånd, eller två goda som är rädd att den andra är ond eller så är det en ond och en god men det ger inte så mycket just nu, men bra att ha med sig kanske.
 
Jag måste rösta då jag inte är säker på att jag hinner in igen till 21. Stå ut med den här långsökta teorin nu... Ok? För jag är fortfarande inte säker på bsf försök att få igång leken eller Q:s idéer kring spionen.

Habina röstar på hemlig

Då hon trots att hon röstar med en felaktig teori (hint till lyan från en roll som ingår i lyan) och får det påpekat ändå håller kvar vid den.

Nä, jag vet att de andra ulvarna borde försökt hindra henne, men det har ju hänt förr med nya spelare i lyan att de gjort lite egna grejer... ;)
 
hemlig borde fått hjälp i lyan med röstmotiveringen.
Jag tänkte som du men kom sen ihåg tillfällen då lyan inte varit aktiv samtidigt och att man oftast inte lägger sig i alltför mycket om inte den nye uttryckligen ber om hjälp.
Fast rösten på mig var ju helskum.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp