Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Bra tanke, jag hade ett tankeembryo om just det där med att det specifikt talades om just lynchning men sen fokuserade jag på den där stallkatten och gjorde väl som stallkatter gör... :o :p

Och nej, jag försöker inte bonda med cirkus nu! ;)

Vi har ju ingen ond utanför lyan så ingen lär väl tro att vi försöker att vinka till varann O_o men det känns ju fint att du påpekar det så ingen ska få för sig att använda det som teori.
 
Vi har ju ingen ond utanför lyan så ingen lär väl tro att vi försöker att vinka till varann O_o men det känns ju fint att du påpekar det så ingen ska få för sig att använda det som teori.
Hon kan ju fortfarande vara en ond som försöker bonda med dig om du är god :p
Eller så är ni båda onda och försöker skriva som i förra leken då ni båda var goda?
Eller så är det du som är ond och hon god, och hon skriver så bara för det var så på tapeten i förra leken?
Eller så är ni båda godaoch hon skriver så bara för att det var så på tapeten i förra leken ?
Fick jag med alla alternatv nu tro:idea:
 
Nu var inte frågan till mig, men på det kursiva så svarar jag NEJ, det tror jag inte en sekund att du skulle. Däremot så skaver det att du är noggrann med att tala att du skulle skicka PM istället för att skriva i tråden (förutom hela grejen som jag reagerat på)
varför skaver det ?
och hela grejen du reagerat på - nu efter LLs förtydligande- vad är "hela grejen"?
 
Hon kan ju fortfarande vara en ond som försöker bonda med dig om du är god :p
Eller så är ni båda onda och försöker skriva som i förra leken då ni båda var goda?
Eller så är det du som är ond och hon god, och hon skriver så bara för det var så på tapeten i förra leken?
Eller så är ni båda godaoch hon skriver så bara för att det var så på tapeten i förra leken ?
Fick jag med alla alternatv nu tro:idea:
Natt3 - LenaH - Ett hjärta fullt av godhet och röst så varm. En av de äldsta i skogen, med berättelser bara ett fåtal kan.
:angel:

Obs färgen! :D
 
Natt3 - LenaH - Ett hjärta fullt av godhet och röst så varm. En av de äldsta i skogen, med berättelser bara ett fåtal kan.
I förra leken ja :p
Ny lek nu och det gäller inte längre ( bara det där med en av de äldsta i skogen kan jag gå med på :p;) )
edit: såg ditt obs färgen tillägg efter jag svarade....
 
hm , om jag vore ulv och hade de funderingarna skulle jag väl pm:a om dem och hålla tyst om dem i tråden ? Eller hur tänker du nu?
Tillägg: VAD är det jag tänker som en ulv i ang lösmynte spionen? För att jag skrev "bara " lynchad ? Eller? Jag skrev öht inget om att det vore bra för onda att inte lyncha lösmynta spionen i mitt första inlägg, det var det Snurrfian som funderade vidare i och jag svarade väl tillbaka på det iofs?

Haha, du kan göra precis allt möjligt som ulv. ;)

Jag reagerade på just lynchen av lösmynt spion. Som snurrfian nämnt så kan ju ulvarna vilja ha kvar spionen och då tänker man som ulv kanske inte ens på att fråga om det scenariot.
 
och inte för att jag vet vart jag har @Blacksmithfarm i denna leken men hon skrev så här:



Jag kan inte riktigt se att BSF skulle tycka att det skulle vara en hint från fio till en lya som du vill få det till?
Hon skriver ju att det är en ÅSIKT som vits häxan skulle kunna tänkas ha? Inget om viftande till lyan etc etc man brukar formulera det som om man letar efter tex ett får .

Jag har svårt att se att den som är vita häxan skulle formulera sig så dessutom, att jag skämtsamt skojar om det ( som i min kommentar igår) för att det ser lite kul ut är en sak. Hade formulerat det annorlunda om jag verkligen misstänkte det....
Inte heller fio vet jag vart jag har så visst kan hon vara både ond och vita häxan trots allt, men det känns inte som något en sådan roll skriver- de brukar generellt vara försiktigare med sina formuleringar, som jag upplever det...

Det jag reagerar på är just att nämna något sådant, när vita häxan inte har någon anledning öht att visa sig för någon.
 
Det jag reagerar på är just att nämna något sådant, när vita häxan inte har någon anledning öht att visa sig för någon.
Där håller jag med (precis som jag skrev i det inlägget )att jag har svårt att tro att den som är vita häxan faktiskt skriver så
Jag reagerade lite på att du ville hålla det så misstänkt att både BSF och jag gör en reflektion om fio, därför jag frågade :)
 
ag reagerade på just lynchen av lösmynt spion. Som snurrfian nämnt så kan ju ulvarna vilja ha kvar spionen och då tänker man som ulv kanske inte ens på att fråga om det scenariot.
Ok då hänger jag med på hur du menar tror jag ?
Om du nu menar att om jag vore ulv så skulle jag kunna "glömma bort" att räkna med möjligheten att lösmynte spionen skulle kunna bli käkad?
 
Ok då hänger jag med på hur du menar tror jag ?
Om du nu menar att om jag vore ulv så skulle jag kunna "glömma bort" att räkna med möjligheten att lösmynte spionen skulle kunna bli käkad?

Ja precis! Då tänker jag att ni i lyan (hypotetiskt om du är med där) har diskuterat det och kommit fram till att det är en fördel för er om spionen är kvar. :)
 
varför skaver det ?
och hela grejen du reagerat på - nu efter LLs förtydligande- vad är "hela grejen"?

Du brukar vara väldigt noggrann och nu tyckte jag att det var konstigt att du skrev bara om lynch (inte om död i allmänhet) och jag funderade på om du hade en baktanke med det eller helt enkelt missat. Jag reagerade helt enkelt på vad du skrev från början. LL's förtydligande har inte med att göra min reaktion. Det är ju dessutom inte omöjligt att du har skrivit ett PM till LL och frågat även om käk-situationen, särskilt om du är ulv (och nu säger att du gör såna saker)
 
Du brukar vara väldigt noggrann och nu tyckte jag att det var konstigt att du skrev bara om lynch (inte om död i allmänhet) och jag funderade på om du hade en baktanke med det eller helt enkelt missat. Jag reagerade helt enkelt på vad du skrev från början. LL's förtydligande har inte med att göra min reaktion. Det är ju dessutom inte omöjligt att du har skrivit ett PM till LL och frågat även om käk-situationen, särskilt om du är ulv (och nu säger att du gör såna saker)
Du kommer ihåg att jag leker från telefonen ? ;)
Jag helt enkelt missade att skriva med det
tillägg: och visst jag kan göra precis vad som helst som ulv :p
Men just denna gång bara missade jag faktiskt, det är lättare gjort via telefonen, heöt klart
 
Hon kan ju fortfarande vara en ond som försöker bonda med dig om du är god :p
Eller så är ni båda onda och försöker skriva som i förra leken då ni båda var goda?
Eller så är det du som är ond och hon god, och hon skriver så bara för det var så på tapeten i förra leken?
Eller så är ni båda godaoch hon skriver så bara för att det var så på tapeten i förra leken ?
Fick jag med alla alternatv nu tro:idea:


ja du fick med alla alternativ. Fast jag fattar inte riktigt vitsen med inlägget :confused:
 
ja du fick med alla alternativ. Fast jag fattar inte riktigt vitsen med inlägget :confused:
att LenaH visst kan bond amed dig även om det inte finns en ond utanför lyan ;)
Om hon är ond och du god vill säga.
Sedan radade jag upp alla konstellationer oavsett vilka roller ni har och lämnade en kommentar till varför hon skrev som hon gjorde ;)
Hon har ju själv skrivit att det var tröttsamt i förra leken så det kan oavsett roll bara vara precis som jag skrev : det är för att det var så på tapeten i förra leken hon skrev det
 
Eftersom jag ska sätta mig och titta på tv så tänker jag lägga min röst nu.
Jag har läst igenom tråden ett par gånger och känner mig :crazy: över allt. Hoppas det blir tydligare vartefter tiden går (och genom att vara med i fler ulvlekar).

Men, here goes.

Quarter4ever har undrat mycket om spionraderna men jag tror inte hon är i lyan. Däremot hakade Cirkus genast upp sig på detta varpå jag tycker hon beter sig lite skumt.
Det som gör det hela avgörande är dock de här raderna:
Jag skulle vilja vara en talande stallkatt. Och jag skulle inte tala offentligt utan för att se till att de därbetjänterna gav mig mat när jag ville ha - genom att viska lite så de trodde att de tänkt det själva. :devil:
som @LenaH skrev. Vill hon berätta att hon är Jadis?

Därför blir det så att hemlig röstar på LenaH
 
Eftersom jag ska sätta mig och titta på tv så tänker jag lägga min röst nu.
Jag har läst igenom tråden ett par gånger och känner mig :crazy: över allt. Hoppas det blir tydligare vartefter tiden går (och genom att vara med i fler ulvlekar).

Men, here goes.

Quarter4ever har undrat mycket om spionraderna men jag tror inte hon är i lyan. Däremot hakade Cirkus genast upp sig på detta varpå jag tycker hon beter sig lite skumt.
Det som gör det hela avgörande är dock de här raderna:
som @LenaH skrev. Vill hon berätta att hon är Jadis?

Därför blir det så att hemlig röstar på LenaH
Fast varför i hela fridens namn skulle jag vilja berätta att jag är Jadis om jag var det?!?
Jadis ingår som vi konstaterat tidigare i lyan och behöver därför inte försöka vinka till ulvarna och varför (igen?!) skulle någon vilja outa sig så?

Tänk ett varv till. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp