Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Åh vad svårt...

Eftersom jag är så osäker väljer jag att fega och lägger min röst på hemlig där den visserligen inte gör så mycket nytta i röstningen (?), men jag tycker ju hon är skum!

Theodor röstar på hemlig eftersom jag misstänkt henne tidigare enligt min teori om alibi pga rösten från Habina, vilket bara stärkts idag då hon hoppade på mig om att jag "vet för mycket", vilket kändes som en väldigt lätt teori.

Sorry hemlig, jag vet ju att du är ny som jag men röstar ändå på den jag finner skummast idag
Ingen fara ;) Jag har ju funderat på att rösta på dig själv så det är väl inte mer än rättvist.
 
Om cirkus är god nu blir jag nu ännu mer misstänksam mot hemlig! Men det återstår att se, jag är långt ifrån säker på cirkus jag heller. Säger som Q, cirkus roll bör ändå kunna ge oss en del ledtrådar.
 
DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19.17 Mirtai röstar på Theodor
20.05 Myrten röstar på cirkus
20.38 quarter4ever röstar på cirkus
20.46 Snurrfian röstar på Fio
20.53 fio röstar på Mirtai
20.54 cirkus röstar på quarter4ever
20.55 hemlig röstar på cirkus
20.57 Derring-Do röstar på cirkus
20.59 Theodor röstar på hemlig
20.59 Gabby_Ossi röstar på cirkus




Gabby_Ossi 1
Theodor 1
cirkus 5
fio 1
Mirtai 1

Q4E 1
hemlig 1
 
Släden med de vita renarna stod redo nedanför trappan med en trumpen dvärg på kuskbocken, vargarna hade sedan länge skickats ut på jakt efter de vidriga barnen som hotade henne. Men trots sina krafter och inte minst sitt pålitliga trollspö tvekade Jadis där hon stod vid sin utsirade port som gnistrade likt blått glas. Tänk om Aslan redan fanns i Narnia? Människorna kanske bara var ett knep för att locka bort henne från sitt slott? Trots allt var hon mer sårbar där ute, utan möjlighet att använda någon mer avancerad magi om hon blev överrumplad. Och hon vågade inte lita på att trollspöet skulle fungera på Aslan.

- Du där!, fräste hon till dvärgen. Sela av renarna igen, jag har inget behov av släden för tillfället. Om inte vargarna klarar att hitta några barnungar på egen hand ska jag flå dem och klä utsidan av mitt slott med deras fällar för att visa vad jag tycker om oanvändbara idioter.

Dvärgen tappade hakan men hade vett att inte säga något utan hastade iväg med renar och släde. Jadis gick in genom porten och så fort den ljudlöst slutit sig bakom henne började hon mumla uråldrig ramsor på det språk hon pratat i världen hon en gång kom från. Slottet började omslutas av is som till slut var tjockare än stammen på den äldsta eken i Narnia. När hon satt där i sin kalla fästning kände hon sig lite säkrare. Det skulle dröja innan någon kunde komma åt henne här. Å andra sidan kunde hon inte påverka vad som hände utanför heller. Det fick hon överlåta åt vargarna.


latest


Cirkus var Drottning Jadis – Ond häxa
 
Släden med de vita renarna stod redo nedanför trappan med en trumpen dvärg på kuskbocken, vargarna hade sedan länge skickats ut på jakt efter de vidriga barnen som hotade henne. Men trots sina krafter och inte minst sitt pålitliga trollspö tvekade Jadis där hon stod vid sin utsirade port som gnistrade likt blått glas. Tänk om Aslan redan fanns i Narnia? Människorna kanske bara var ett knep för att locka bort henne från sitt slott? Trots allt var hon mer sårbar där ute, utan möjlighet att använda någon mer avancerad magi om hon blev överrumplad. Och hon vågade inte lita på att trollspöet skulle fungera på Aslan.

- Du där!, fräste hon till dvärgen. Sela av renarna igen, jag har inget behov av släden för tillfället. Om inte vargarna klarar att hitta några barnungar på egen hand ska jag flå dem och klä utsidan av mitt slott med deras fällar för att visa vad jag tycker om oanvändbara idioter.

Dvärgen tappade hakan men hade vett att inte säga något utan hastade iväg med renar och släde. Jadis gick in genom porten och så fort den ljudlöst slutit sig bakom henne började hon mumla uråldrig ramsor på det språk hon pratat i världen hon en gång kom från. Slottet började omslutas av is som till slut var tjockare än stammen på den äldsta eken i Narnia. När hon satt där i sin kalla fästning kände hon sig lite säkrare. Det skulle dröja innan någon kunde komma åt henne här. Å andra sidan kunde hon inte påverka vad som hände utanför heller. Det fick hon överlåta åt vargarna.


latest


Cirkus var Drottning Jadis – Ond häxa
:banana::banana:
faboulos !!!:D
 
Så bra! Bra jobbat allihopa, även om jag inte direkt hjälpte till själv :o. Note to self: inte fega!

Dessutom var jag så stressad att jag inte kom ihåg att bl.a. spion och siare varit i farten förrän efter DL :banghead::banghead::banghead:
 
DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19.17 Mirtai röstar på Theodor
20.05 Myrten röstar på cirkus
20.38 quarter4ever röstar på cirkus
20.46 Snurrfian röstar på Fio
20.53 fio röstar på Mirtai
20.54 cirkus röstar på quarter4ever
20.55 hemlig röstar på cirkus
20.57 Derring-Do röstar på cirkus
20.59 Theodor röstar på hemlig
20.59 Gabby_Ossi röstar på cirkus


Okej, nytt utgångsläge!

Att cirkus var ond minskar mina misstankar mot hemlig drastiskt, och hon är åt det neutrala hållet för mig nu även om det såklart inte går att utesluta alibiröster.

Misstankarna mot Gabby_Ossi har däremot inte minskat så mycket då hennes röst hade kunnat vara en alibiröst, hon röstar sist på cirkus då det redan är klart att hon ska åka. Jag får även känslan av att hon glider med lite väl mycket och inte kommer med jättemycket egna tankar?

Derring-do röstar visserligen sent på cirkus men röstade på henne även i DL 1, och har kommit med vettiga tankar tycker jag. För mig är hon neutral mot god.

Myrten som röstade först på cirkus är för mig neutral, skulle den rösten vara aläibiröst är det väldigt djärvt isåfall...

Imorgon kommer jag alltså hålla ögonen på Gabby_Ossi om jag överlever, men jag inväntar även teorier från fio då hon känns lite skum (det kan även vara pga tidsbristen dock)



 
19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina
Habina var ulv (lynchad )

LenaH var Borgmästare (käkad)


DL 2
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19.17 Mirtai röstar på Theodor
20.05 Myrten röstar på cirkus
20.38 quarter4ever röstar på cirkus
20.46 Snurrfian röstar på Fio

20.53 fio röstar på Mirtai
20.54 cirkus röstar på quarter4ever
20.55 hemlig röstar på cirkus
20.57 Derring-Do röstar på cirkus
20.59 Theodor röstar på hemlig

20.59 Gabby_Ossi röstar på cirkus

hemlig röstar : LenaH-cirkus
Snurrfian röstar:Q4E- Fio

cirkus röstar: Habina- Q4E
Q4E röstar :Habina-Cirkus
Derring_Do röstar: cirkus-cirkus

Gabby_Ossi röstar: BSF-cirkus
BSF röstar: Habina-Gabby_Ossi
Theodor röstar :Habina-hemlig
fio röstar: Habina-Mirtai
Mirtai röstar :Q4E-Theodor

Myrten röstar: Habina-cirkus


cirkus var onda häxan (lynchad )


 
Och det vet vi för att vi röstade ut cirkus och LenaH åkte ut efter natten?
Ja. De som röstas ut lynchas och de som försvinner under natten käkas.

Ligger i sängen med mobilen och kollade just igenom leken. VAD BRA! Jag tyckte cirkus kändes väldigt ond-cirkus och det var otroligt skönt att konstatera att det stämde!
 
1 Snurrfian fortfarande lite oklar för mig, kommit med lite tankar som jag inte riktigt kan följa helt ut , men å andra sidan kan hon precis lika gärna vara god som ond. så landar på neutral för stunden

4 quarter4ever det är jag:)

5 fio har lovat att komma med lite inlägg så jag avvaktar med omdöme tills jag sett hur hon utvecklar de tankar hon har

6 Theodor skrivit bra sammanfattningar, gjort bra reflektioner. Och det enda skulle väl vara om det rent av är för bra? Men jag tycker nog att många nya faktiskt gör väldigt bra ifrån sig bara de vågar skriva , så utifrån det hon skrivit och resonerar tenderar jag att hålla henne försiktigt mot det godare hållet

8 Blacksmithfarm Tycker jag gräver på bra, och vänder och vrider på det mesta.Resonerar vettigt och har ungefär samma tankar som jag själv samt att hon inte utesluter någon möjlighet- Brasklappen är väl att hon kan göra det även som ond. Men jag vill hålla henne svagt åt det godare hållet för detta tills vidare

9 hemlig Har börjat skriva lite mer (:up:) och det är bra för då är det som sagt lättare att bedöma det som sätts på pränt. Lite velig är jag om rösten på cirkus idag är en alibiröst trots allt? lite svårbedömt men vill inte säga varken bu eller bä så här långt så det blir neutral tills vidare

10 Myrten Här har mina misstankar från igår natt svalnat lite . Idag finner jag inget skumt med det hon skrivit och hon lägger första rösten på cirkus vilket borde vara ett plus i kanten, Brasklappen här är att hon om någon kan luras bra, så vågar inte hålla henne för god bara för det, så även hon landar på neutral

11 Gabby_Ossi Här vet jag inte riktigt vad jag ska tro? kan vara precis vad som helst, behöver mer tankar från henne för att kunna bedöma det

12 Mirtai Seglar upp högt på min misstankelista med rösten på mig igår och rösten på Theodor idag, Oavsett tidsbrist så är det väldigt lätta röster så det vill till att hon kavlar upp armarna imorgon för att övertyga mig om att vi spelar på samma sida

13 Derring-Do Startat lite försiktigt , har ändå fått uppfattningen om henne som förvirrad nybörjar -god tidigt i leken. Och har idag börjat våga uttrycka lite tankar vilka inte fått mig att ändra min uppfattning om henne. men håller ändå som neutral, med plus i kanten för hennes två röster på cirkus

får fundera mera med detta är mina snabba tankar om de som är kvar, ska läsa igenom allt igen , kanske får jag en annan tanke då....
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 265
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp