Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

det börjar dra ihop sig till DL- *pekar på klockan* ( kom verkligen från rätt person va? :p )

Jag läser med intresse det som skrivits under dagen.
Och avvaktar vad de som inte kunnat vara inne än har att komma med.....:)
 
Jag ska till stallet och är inte hemma igen innan dl så måste rösta nu.

Jag har inte hängt med ordentligt idag så jag följer ett löfte jag gav mig själv efter @Lobelia s Emil-lek, nämligen att alltid rösta på den som godförklarar sig tidigt.

Så, Mirtai röstar på Theodor eftersom hon godförklarar sig själv
hm nu är hon inte den enda som gjort det så jag finner det intressant att du väljer just henne?
Jag ser inte riktigt samma sak som du gör får jag lov att säga....
:idea:
 
@cirkus sedan är jag lite fundersam över att du svänger så om mig igår? Visst det är alltid tacksamt att bli betrodd på det man skriver, men att du vågar hålla mig som en som givit betryggande svar, utan att ha haft en chans att få info om mig, känns också lite :confused: :p
Du brukar inte våga göra så , vilket får mig att fundera om du vet något om mig för att du sitter i lyan?

Tillräckligt betryggande!

Däremot så blev jag rätt fundersam när du plötsligt tyckte att LenaH gjorde ett föresök att rädda Habina. Jag reagerade då och ännu mer nu. Nu vet vi ju att LenaH var god. Då undrar jag om detta var medvetet från din sida för att en ulv borde ju känna till vem som de funderat på att käka. Alltså vore det smart att verka tro att LenaH är ond.

När det gäller tvillingdiskussionen så säger den VÄLDIGT lite om du tänker efter. Det tanken säger rätt självklart - vilka som inte borde vara par. Det hjälper snarare den goda sidan (ffa våra goda nybörjare - om vi har några sådana) än den onda som jag ser det faktiskt. De onda VET vilka som är goda och riskerar inte att lyncha en ond utanför lyan. Ingen tvilling lär ju outa sig bara för att jag skrev det där, men det kan som sagt hjälpa ffa nybörjarna (om de nu finns goda sådana ) att eventuellt hitta goda.
 
Nu har jag läst om leken, och även om jag inte blev så mycket klokare ska jag försöka komma med lite tankar:

Igår tyckte jag cirkus betedde sig skumt och la min röst där, och jag har väl egentligen inte ändrat mig så mycket på den punkten. Jag tycker Q och Bsf har en poäng i att det kan vara dumt att öppet leta efter goda. Samtidigt är jag på intet sätt säker.

Ang. Myrten så ifrågasatte hon cirkus en del igår, och i samma veva lanserade hon tanken att cirkus ifrågasättande av Q skulle kunna vara ett spel för gallerierna. Nu tror jag inte riktigt på den teorin, men det slog mig att om Myrtens ifrågasättande av cirkus varit ett spel så vore det dumt att ta upp sådant, så det får mig att luta åt att inte både Myrten och cirkus är onda, även om någon av dem skulle kunna vara det. I övrigt vet jag inte riktigt var jag har Myrten.

Bsf och Q skriver mycket, och så vitt jag kan bedöma vettigt, så jag hoppas de är goda. Jag har iaf inte reagerat speciellt på vad någon av dem skrivit (så berätta gärna vad jag missat :) ).

Nu tänkte jag kika på Theodor igen (det var någonting där jag reagerade på men jag vet inte vad), och sedan ska jag försöka hinna kika på övriga också, som jag känner att jag har noll koll på.:banghead:
 
Hemma och jättetrött. Jag har haft väldigt hektiskt idag. Hann bara skumma leken på tåget på väg till jobbet (det var då jag skrev ett inlägg) och har sen undvikit att gå in för jag fastnar så lätt och jag har lite väl många deadlines framför mg.

Men - när jag nu började gå igenom leken igen fastnade jag på något jag inte reagerat så mycket på i morse när jag satt på tåget med mobilen. Nämligen @cirkus tvilling-inlägg. Sen ser jag att @quarter4ever lyft det hela på ett bra sätt. För visst är det tidigt att leta tvillingar öppet nu, det tycker jag också. Cirkus svarar på Qs fundering:

Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)

Jag sa nog att det var viktigt att leta goda (eller potentiellt goda) efter första DL. När en ulv har rykt är det ofta det jag (jag säger inte att det är så för alla) som jag tycker mig kunna utläsa ur sådana röstningar. Vilka spelare som inte borde (obs!) vara ulvar. Igår tyckte jag att cirkus röst gav henne ett plus i kanten. Idag, när hon letar tvillingar redan nu och sedan svarar Q att det var för att jag skrivit något om att leta goda... Det är väl skillnad på det och namnge specialroller? Det tycker jag är ulvigt. Det tillsammans med att jag reagerade på cirkus spelstil igår gör att jag faktiskt röstar nu så att jag inte missar. För jag är osäker på hur aktiv jag orkar vara senare ikväll.Ber om ursäkt för det!

Myrten röstar på cirkus

Förresten, om nu cirkus är ulv varför diskutera tvillingarna öppet i tråden frågar man sig? Jag gissar att det kan vara för att få reaktioner och kunna utläsa potentiella tvillingar ur det. Det må vara tunt, men jag har känslan av att cirkus döljer äls bakom en skärm av teorier. (Och jag vet, jag har tusen teorier själv:p!)
 
Sen ska jag skriva ett kort inlägg till innan jag lämnar er. Jag ber åter om ursäkt för min aktivitet! Om jag överlever till imorgon får jag försöka åtgärda det (men jag vet inte riktigt hur...).

Jag hoppade högt när jag läste @Mirtai s röst. Snälla, kan någon som fattar förklara varför det är så skumt att godförklara sig själv? Jag begriper inte det. Nu har jag frågat i flera lekar. När jag började spela var det skumt att rädda sig själv. Det har vi ju gått ifrån och nu är det helt ok men inget som pekar åt något håll angående var spelaren står. Jag vet att många tycker det är skumt med att godförklara sig, men ni får gärna förklara för mig.

Åter - SORRY! Men jag måste slappna av nu. Jag har varit ledig i två dagar (då jag jobbat med en artikel) och hade nu en massa nya arbetsuppgifter att fixa så min hjärna är slut!
 
Hemma och jättetrött. Jag har haft väldigt hektiskt idag. Hann bara skumma leken på tåget på väg till jobbet (det var då jag skrev ett inlägg) och har sen undvikit att gå in för jag fastnar så lätt och jag har lite väl många deadlines framför mg.

Men - när jag nu började gå igenom leken igen fastnade jag på något jag inte reagerat så mycket på i morse när jag satt på tåget med mobilen. Nämligen @cirkus tvilling-inlägg. Sen ser jag att @quarter4ever lyft det hela på ett bra sätt. För visst är det tidigt att leta tvillingar öppet nu, det tycker jag också. Cirkus svarar på Qs fundering:



Jag sa nog att det var viktigt att leta goda (eller potentiellt goda) efter första DL. När en ulv har rykt är det ofta det jag (jag säger inte att det är så för alla) som jag tycker mig kunna utläsa ur sådana röstningar. Vilka spelare som inte borde (obs!) vara ulvar. Igår tyckte jag att cirkus röst gav henne ett plus i kanten. Idag, när hon letar tvillingar redan nu och sedan svarar Q att det var för att jag skrivit något om att leta goda... Det är väl skillnad på det och namnge specialroller? Det tycker jag är ulvigt. Det tillsammans med att jag reagerade på cirkus spelstil igår gör att jag faktiskt röstar nu så att jag inte missar. För jag är osäker på hur aktiv jag orkar vara senare ikväll.Ber om ursäkt för det!

Myrten röstar på cirkus

Förresten, om nu cirkus är ulv varför diskutera tvillingarna öppet i tråden frågar man sig? Jag gissar att det kan vara för att få reaktioner och kunna utläsa potentiella tvillingar ur det. Det må vara tunt, men jag har känslan av att cirkus döljer äls bakom en skärm av teorier. (Och jag vet, jag har tusen teorier själv:p!)

Jag har redan svarat på det!
Jag tror faktiskt inte att tvillingarna kommer outa sig. Däremot så *vet* alla som spelar endel att tvillingarna nog inte röstar på varann i försa taget så då kan man exkludera några potentiella par i allafall - detta är mer till hjälp för de goda än för de onda tror jag.
 
svarar på denna även om det är mycket försent- men jag fick samma fråga av @cirkus igår och har redan pudlat på detta antagandet. Om nu någon annan funderar i samma banor så behöver de inte leta bakåt i leken ;)

Det är ju väldigt enkelt att bara göra en pudel sen är allt frid och fröjd och fläskpannkaka. O_o Jag tycker det var skumt igår och det är lika skumt idag
 
Nu är jag tillbaka, har varit och ridit ponnysar idag också. Ska försöka komma med mer tankar men innan DL får jag nog fokusera mest på var jag ska rösta och om jag klarar mig ska jag försöka komma med lite bredare resonemang.
 
Väntar egentligen mest på att få höra lite mer från henne, det var mer en första känsla.

Har gått igenom tråden igen, puh...och funderar även på om fio kan vara i lyan. Som skrivet av andra förut, dels rösten som hon liksom kastade in utan att ha läst så mycket enligt sig själv. Sen poängterar hon att

Känns som om det kan vara en undanflykt kanske.

Väntar på att några fler ska skriva så får vi se hur rösten går ikväll.

Varför tycker du att det är mer skumt att jag ifrågasätter q än det hon själv gjorde?


Jag tycker ju att hon har gjort två rätt skumma grejer, det ena är att peka på LenaH som eventuellt räddat habina - nu vet vi ju att LenaH var god - och i min bok gör det i allafall q mer skum än oskum.

Det andra är hennes inlägg där hon uppmanar alla nya att skriva på - det är ju bra att ni gör det såklart. Men jag får en skitkonstig känsla av den uppmaningen. Typ skriv dumheter ni, det gör ingenting... så säger väl bara en som vet vilken sida nybörjarna spelar på - inte är det så särskilt hjälpsamt i allafall tycker då jag.
 
Det är ju väldigt enkelt att bara göra en pudel sen är allt frid och fröjd och fläskpannkaka. O_o Jag tycker det var skumt igår och det är lika skumt idag
nej det behöver inte vara frid och fröjd- men som sagt jag skrev det direkt och dessutom la jag upp det igen när samma fråga kom från LenaH för att förenkla för de som kanske inte hade tid att läsa igenom hela leken - sedan får var och en tolka det som man vill
hälsn Hjälpsam Q:p
 
Nu tänkte jag kika på Theodor igen (det var någonting där jag reagerade på men jag vet inte vad), och sedan ska jag försöka hinna kika på övriga också, som jag känner att jag har noll koll på.:banghead:
Och nu har jag läst Theodors inlägg igen och hittar inte vad jag kan ha reagerat på. Det jag tycker mig kunna utläsa är att Theodor skrev ett teoriinlägg med Habina som egentligen den enda misstänkta igår i ett läge där Habina fått röster men innan det var avgjort, och sedan var hon med och röstade ut Habina. Det tycker jag kan tala till hennes fördel. Om det nu inte är så att Habina begick självmord för att dela ut alibin åt höger och vänster.
I övrigt vet jag inte vad jag tror om Theodor (heller).
 
Det andra är hennes inlägg där hon uppmanar alla nya att skriva på - det är ju bra att ni gör det såklart. Men jag får en skitkonstig känsla av den uppmaningen. Typ skriv dumheter ni, det gör ingenting... så säger väl bara en som vet vilken sida nybörjarna spelar på - inte är det så särskilt hjälpsamt i allafall tycker då jag.
hm nu svingar du på rätt bra?
Jag vill mest säga att de inte behöver vara så försiktiga. sedan är det upp till dem och deras spelstil att göra som de känner är bäst ?
 
Nåja jag fortsätter väl på min nya stil att rösta i god tid innan DL ( det har sina fördelar har jag märkt:p )
Jag blev väldigt misstänksam mot cirkus igår, först biter hon sig fast i mig och att jag glömde att ta med käk som ett alternativ för en död lösmynt spion. Sedan backar hon och tycker att jag varit tillräckligt överygande i mina svar för att hon ska släppa misstankarna mot mig ?
Hm jag får inte ihop det, en cirkus som misstänker något brukar inte så lättvindigt släppa de misstankarna utan att försäkra sig om att hon har på fötterna sas.
Sedan detta tvillinginlägg- fundering- jag är ledsen men jag finner det mycket suspekt och faktiskt , såsom även @Myrten tar upp, du skyller på henne att du kommer med funderingen....
Och på det sätt du nu agerar så blir jag inte alls överygad om att det är en god cirkus som försvarar sig , snarare tvärtom
Jag kan bara bedöma det jag läser , men utifrån det så kvarstår mina misstankar mot cirkus
Idag finner jag ingen mer misstänkt faktiskt
quarter4ever röstar på cirkus
jag tror att hon fiskade efter napp på sin tvillingfundering igår för att kunna lista ut ledande goda roller

har jag nu helt fel i detta så får jag vända på resonemanget och titta åt ett helt annat håll
 
Ska försöka mig på att snabbt gå igenom alla
Snurrfian - Jag tycker ju att hon kommit med en vettig tanke och det är den som hon kom med igår om spionen och att lyan kanske vill skona den i lynch. Det gör henne inte god nödvändigtvis, men tanken i sig är vettig. Hon röstade på q igår.
quarter4ever vet inte. Jag tyckte ju att hon förklarade sig tillräckligt bra igår. Sen gjorde hon det konstiga uttalandet om LenaH som ev räddningsröstat. Jag tycker inte att dagens pudel är riktigt tillräcklig - q skulle lätt kunna tillverka ett sånt scenario. Göra något skumt, den personen käkas och då ska q plötsligt verka god. Sen hennes uppmaning till nybörjarna skaver en hel del
fio hastade in på slutet och kastade in en röst på habina, känns som en jag behöver se mer av.
Theodor godförklarar sig själv så att Mirtai röstar på henne. Om vi hade haft nån sån förtrollning hade jag trott att Mirtai blivit trollad att rösta på Theodor. Jag kan inte se något särskilt skumt faktiskt
Blacksmithfarm röstade på habina igår. Röstar på Gabby idag. En väldigt enkelt röst. Lika enkelt som den igår. Jag hade ju en tanke om bsf som också ond och att det ev stod mellan två onda och hennes röst på habina var rent alibi. Men jag vet inte.
hemlig fick Habinas röst igår och jag hade en tanke om att det var arrangerat och att det ger alibi åt två håll.
Myrten brukar ägna sig åt mer grävande. Hon kastade in en sistaröst på Habina igår. Kändes förhastad på något vis. Var det för att inte sticka ut som hon röstade på Habina? Jag vet inte var jag har henne alls.
Gabby_Ossi hon röstade på bsf igår, det *kan* ha varit en röst för att rädda Habina. Hon la den inte på någon av de andra som hade röster. Varför valde hon just bsf (som idag har röstat på henne)?
Mirtai jag fattar verkligen inte hennes röst idag. Hade det funnits en förtrollning hade jag trott att hon var trollad nästan. Men sen tänker jag såhär - kan det vara en stressröst på en som hon inte tror att någon annan följer efter och röstar på? Möjligt god av den anledningen.
Derring-Do vet inte. Kommer med bra inlägg och funderingar förutom att hon röstade på mig :p


Nu har jag skrivit massor och sen har det bergis kommit så många inlägg att allt jag skrivit har blivit obsolete
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 265
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp