Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Jag kikar också på röstningen. Det är nog sannolikt att det döljer sig alibiröster på Habina. De kan ha kommit när som helst som jag ser det. Låt oss säga att även blacksmith är ond så kan även hennes röst vara möjlig alibi röst förutom tanken att rädda sig själv. Det kan ju ha varit så att det gick mot två onda, i så fall så tror jag att LenaH och gabby_ossi lutar på det goda hållet, men om bsf är god så kan gabby_ossi och LenaH lika gärna vara onda. Så all in all - bsf's roll säger kanske lite om LenaH och gabby_ossi. Kanske.

Sen är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?
Med tanke på Habinas kommentar om inaktivitet så ser jag det som lite mindre otroligt med "självmord" än jag gjort annars, faktiskt. Om det sedan är så vet jag inte - och om det betyder att hemlig är ond och Habina la en alibiröst vet jag inte heller vad jag ska tro om.

Å andra sidan, om lyan är riktigt slug så skulle de kanske från början kunna ha varit ute efter att offra Habina och försökt få ut så många positiva effekter av det som möjligt. Alibi till hemlig om hon nu skulle vara ond, misstankar (skulle också kunna vara alibi eller bara misstänkliggörande) mot cirkus, och alibi till BSF (om hon är ond) som hjälper till att rösta ut Habina samt blir ansatt av densamma för kommentaren om fio. Detta känns iofs lite för lägligt (BSF, Habina och hemlig skulle då eventuellt vara hela 3/4 (?) av lyan) och det känns ju föga troligt så här tidigt i leken.
Reagreade på detta...
I och med att jag är lite inne på att Habina "offrat sig". Är det så är det ju inte omöjligt att lyan planerat för att försöka få så mycket positivt de kan ut av det. Och då tänker jag att Theo kanske sitter i lyan och passar på att teoria om detta, men förvränger det så att det ska passa lyan? (=jag vet ju att jag inte är ond...)

men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt
Har det?

Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)
Tja, jag tycker nog ändå det känns olustigt att gräva efter tvillingarna. Nu har de iof inga fler specialegenskaper än att de är tvillingar men ändå - räknar lyan ut vilka som är tvillingar så har de lättare att hitta ängel och spion...
 
Ja i robinson all stars . då baren_molle Dog och hade skickat spioninfo till Zübeyde ( jag det ) fick den fast han käkades . Men iofs så är det väl att likna med ett val/ brevskick ur den aspekten, och inte som i denna leken så sett , men jag har förståelse för att tanken dyker upp
( jag har själv lite krångel med att förstå obland hur all info går ut / inte går ut- det verkar variera lite beroende på hur LL tolkar saker, vilket är helt ok:), men då måste man fråga om det inte helt klart framgår )
 
Tja, jag tycker nog ändå det känns olustigt att gräva efter tvillingarna. Nu har de iof inga fler specialegenskaper än att de är tvillingar men ändå - räknar lyan ut vilka som är tvillingar så har de lättare att hitta ängel och spion...
Här är jag helt enig med dig ! och jag reagerade på det redan inatt, och har ställt en fråga till cirkus just med anledning av detta - jag blev också fundersam över varför hon så svängde om mig igår, ungefär som du funderar över mig (att jag är lite enig med dig i tankar och funderingar + vill gärna hålla dig som god pga det ) som sagt att ifrågasätta ÄR sunt. Att sprida misstankar / elda på mot någon något helt annat...Och även att vända kappan efter vinden är något jag reagerar på -ffa i DL1 då ingen egentligen vet något om någon ( utom ulvarna och tvillingarna förstås) Och det är också därför jag reagerar så på cirkus lite uppenbara fiskeri efter vilka som kan vara tvillingarna- jag tycker det är väl tidiigt för sådana öppna föunderingar. Som jag skrev innan det är att jämföra med att skriva ut vilka man funderar kring INTE är spion-siare-ängel eller vilka som kan vara det- Och det är därför jag känner cirkus på pulsen idag ( för att använda hennes eget uttryck om vad hon gjorde igår med mig :p )
Nu har hon inte svarat, och jag kan vara fel ute, ,men det är tillräckligt mycket för att jag ifrågasätter
 
Vill gärna se mer av @hemlig också ( det är ok att skriva vad man misstänker även om det är fel:) ) Man får då en chans att se hur du tänker när du kommer till dina slutsatser, det är ju det som gör det enklare att bedöma vart du står. Det är inte lätt i första leken, det har jag full förståelse för, men våga skriva lite mer fylligt om hur du resonerar, så kommer det bli bra i slutändan ändå ( det är en lek- kom ihåg det ;) )
Även vår tredje nykomling @Derring-Do vore det välkommet med mer fylliga tankar och resonemang, samma som jag skrev till hemlig här ovan, det är ingen katastrof om det man antar visar sig vara fel:)
Om man resonerar och det finns brister i resonemangen så kommer det bidra till att få rätt på dem, helt enkelt
Så bara att våga noobies :D
 
Jag skulle vilja se lite mer av flera, @fio har jag inte sett något egentligt till leken av alls tycker jag. @Derring-Do får gärna komma med lite mer tankar också. Jag upplever att det är fler som saknas men jag sitter på mobilen så det är svårt att kolla...
Tittar jag på fio så verkar hon bara glida med så här långt och det sticker lite i ögonen att q inte har reagerat på det när hon kommenterar att hon tyckte att jag kom med för lite input redan igår.
 
ittar jag på fio så verkar hon bara glida med så här långt och det sticker lite i ögonen att q inte har reagerat på det när hon kommenterar att hon tyckte att jag kom med för lite input redan igår.
Har jag inte ??!!
Jag har väl haft massa tankar kring fio om hur Habina uttryckt sig bla??
Jag har också ropat på henne, precis innan dig- så hur fick du ihop det?

tillägg:
så här skrev jag om fio inatt:
"5 fio också haft tidsbrist och hann med nöd och näppe in i tråden för att rösta innan DL. Röstade på Habina. Kan vara en alibiröst? Eller är hon god som inte hunnit skriva mer och tog det snabbaste hon kunde hitta? Möjligt också att Habinas försök att misstänkliggöra mig ( och BSF) för att vi kommenterade fios kommentar om ”hästar som kan tala ” kan vara ett försök att försvara en lyamedlem"
tycker du fortfarande att jag inte reagerat på fio ????
 
@fio här skulle jag vilja se ett rejält teoriinlägg för just nu är du på min lista över de jag tenderar att misstänka, men det är nog mest för att jag inte kan följa dina resonemang, och din röst på Habina igår är så jag funderar över om det är en alibiröst ? Var det bara tidsbrist igår och snabba ryck för att hinna få in en röst innan DL så är det nu du ska visa hur du tänker för att jag ska släppa mina misstankar......
@Snurrfian inlägg nr 300 för nästan en halvtimme sedan!!!
 
Okej, sisådär 1,5h (edit, snarare 2h) senare känner jag inte att genomgången har gett mig någon jag känner mig säker på att rösta på.

Summerar lite snabbt mina tankar:
Blacksmithfarm Jag :D
cirkus - La första rösten på Habina, men som jag skrivit, det kan ha varit så att Habina ville(/inte hade något emot att) bli offrad? Och att cirkus (och/eller Q) valde att lägga en röst där - sedan barkade det iväg och Habina åkte ut...

Derring-Do känns lite anonym, la en uddaröst på cirkus som jag kan följa teorin till.
fio - var stressad, röstade sent på Habina, som Myrten påpekade gav det Habina ledning, vilket då borde ge fio + i kanten.

Gabby_Ossi - Röstade på mig, även hon med ont om tid. Kan ha varit ett försök till räddningsaktion av Habina.
Habina ulv

hemlig - La en lite knepig röst igår - eller ja att hon inte ändrade den när hon insåg att den grunden till rösten inte stämmde skaver. Fick en röst av Habina för detta - och det är väl det som skaver. Röstade Habina på första bästa god hon hittade en lätt teori mot? Eller passade hon på att försöka ge hemlig alibi?
LenaH Borgmästare
Mirtai - sen röst på Q när det var för sent för Habina. LenaH taggar Mirtai ang sin aktivitet och om hon överlever natten - LenaH käkas. Kan det vara så att Mirtai är ond? Eller tyckte lyan att det var smidigt att käka LenaH för att kanse få Mirtai misstänkt?

Myrten - jag missuppfattade lite av vad hon skrev om mig igår. Nu när jag läst om det så känns hon mer vettig och hennes tankar kring röstningen känns vettiga - att hon erkänner att hennes röst inte ser bra ut ger ju på sätt och vis lite lite plus. Men jag vet fortfarande inte vart jag har henne.
quarter4ever - nojjar jag över. Hon verkade tidigt vilja ha mig åt det godare hållet, vilket ju är trevligt, men det gör ju också att jag har mina ögon öppna. Men känslan jag får är ändå att hon är ärlig i sina tankar - så jag hoppas att hon inte luras nu...

Snurrfian - Har inte reagerat på något hon har skrivit. Röstade ganska tidigt, på Q. Jag vet inte var jag har henne, och hinner inte gå igenom mer nu.
Theodor - tycker att hon verkar skriva vettiga teorier, fick känslan av att hon har mig som något åt det godare hållet - säger som jag sa om Q - alltid trevligt, men det gör mig nojjig också...
Och så det jag reagerade på ang. Habina och att lyan försöker få till det så positivt de kan...

(edit 2 la in lite radbrytningar så det inte blir lika mycket wall of text)
 
Senast ändrad:
Gah!
Jag måste rösta nu. ska iväg inom en halvtimma.

Jag vet inte vem jag tycker är mest skum för tillfället men någon måste jag ju rösta på.
Så det får bli såhär:

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
För att hennes röst på mig igår kan ha varit ett räddningsförsök av Habina.


Hinner jag så ska jag försöka titta in via telefonen och är i så fall beredd att ändra röst om något som är mer skumt kommer fram.
 
Jag håller på att läsa om leken och försöker anteckna under tiden, så förhoppningsvis ska jag kunna bidra med någon sorts förvirrade funderingar om en stund. :)
 
Men hur skulle min röst på bsf kunna varit en räddningsaktion för Habina? Hon hade ju inga röster när jag la min röst?!?

Nä, tänk om, tänk rätt.
svarar på denna även om det är mycket försent- men jag fick samma fråga av @cirkus igår och har redan pudlat på detta antagandet. Om nu någon annan funderar i samma banor så behöver de inte leta bakåt i leken ;)
Dwet har du helt rätt i. LenaHs röst faller inte under räddingsröst-facket, det är det bara Gabby_Ossis röst som gör ( OM nu BSF är god - är helt med på din tanke att hon lika gärna kan vara ond
 
Ja det är min första lek :). Angående dina funderingar så kan jag ju bara säga att JAG vet att jag är god, men det hjälper ju inte dig ;). Jag har läst en hel del lekar innan så jag har förstått lite hur det går till i alla fall, men jag tackar för berömmet!

Lex @Habina säger att den som säger att den är god troligen är ond ;)
 
Efter Blacksmithfarms genomgång av leken har jag kvar henne som är neutral mot det något godare hållet då jag tycker det känns som hon letar ulvar ärligt och försöker hitta nya infallsvinklar. Hon blir lite misstänksam mot min teori ang. att Habina skulle ha offrat sig och vad lyan isåfall skulle få ut av detta och menar att jag kanske själv skulle kunna vara inblandad där men förvrida det jag skriver till lyans fördel. Jag tycker det är en förståelig reaktion i och med att jag bl.a. nämner BSF i teorin och hade säkert tänkt på liknande sätt om jag var hon.

Jag har själv inte helt förkastat den teorin, även om jag som det ser ut nu inte håller BSF som ond så tror jag ändå att jag kan vara något på spåren angående att Habina skulle ha offrat sig och därmed försökt ge alibi åt hemlig, bl.a. ( @Blacksmithfarm var själv inne på detta litegrann, och tar även upp aspekten att Habina skrivit att hon var sjuk och inte orkade vara så aktiv, och att hon kanske därför offrat sig istället).

hemlig finns absolut med på min "hålla ögonen på-lista" då jag tycker hon betett sig väldigt skumt även för att vara en av oss newbies. Bl.a det att hon står fast vid den skumma rösten på LenaH stör mig lite... Sen är det det här med att hon är snabb på att ifrågasätta min godhet på grund av att jag skulle "veta för mycket" för att vara nybörjargod. Dessa tankar kommer efter att Snurrfian haft liknande funderingar men betydligt mer nyanserade och mest på funderingsstadiet, vilket jag inte alls reagerade lika mycket på som hemligs kommentar som kändes mer som att hon hittat något "lätt" att hugga på. Så hemlig håller jag definitivt ett vakande öga på under kvällen.

En annan som jag håller ett vakande öga på är Gabby_Ossi, då hon i DL 1 som sagt röstat på ett sätt som skulle kunnat vara ett räddningsförsök av Habina. Hon kom med lite tankar efter första DL där hon främst skrev om eventuella alibiröster på Habina precis som flera andra spelare redan gjort. Ett försök att skifta fokus från henne själv månne? Som ulv är det ju även möjligt att highlighta de röster som man vet inte är alibiröster för att skifta fokus från ulvkollegor som ev. alibiröstat. Gabby känner jag dock fortfarande skulle kunna vara god lika gärna så där känner jag att jag behöver se mer.

För att nämna några fler så har jag ungefär samma känsla angående quarter4ever och cirkus som med BSF, de känns som de försöker leta ulvar men jag vågar absolut inte fastna i det tankespåret ännu då jag inte litar på dem (trots att jag är nybörjare, vad kan det bero på :p). Så neutrala med ett litet plus får det nog bli, ev. något större plus på Q då jag tycker cirkus känns lite mer avvaktande?

Derring_do, Snurrfian, Mirtai och Myrten har jag inte bildat mig någon riktig uppfattning om ännu och ska kolla mer på under kvällens gång.
 
Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva. Mina tankar är mest förvirrade.
Jag håller fortfarande fast vid att Theodor är skum i mina ögon, som kan anta väldigt mycket trots att hon också är med i sin första ulvlek. Jag måste nog titta igenom tråden igen :cautious: och se om jag kommer på nåt mer. Väntar på att höra vad Cirkus hör att säga, då hon också är lite misstänkt då hon var väldigt noga med att påpeka hur q (tror jag det var) frågade mycket om spionen och ulvarna.
 
Misstankar kvarstår fortfarande om Cirkus, som känns väldigt bestämd åt att Quarter4ever frågar så mycket om lyan och käk/lynchning.

Väntar på att höra vad Cirkus hör att säga, då hon också är lite misstänkt då hon var väldigt noga med att påpeka hur q (tror jag det var) frågade mycket om spionen och ulvarna.

Kan du utveckla på vilka grunder du misstänker cirkus? Att hon känns "väldigt bestämd åt att Q4 frågar så mycket om lyan och käk/lynchning" känns inte som det stämmer riktigt? Cirkus backade ju angående hur Q skrivit om spionen då hon tyckte Q ändå förklarat sig bra
 
Kan du utveckla på vilka grunder du misstänker cirkus? Att hon känns "väldigt bestämd åt att Q4 frågar så mycket om lyan och käk/lynchning" känns inte som det stämmer riktigt? Cirkus backade ju angående hur Q skrivit om spionen då hon tyckte Q ändå förklarat sig bra
Väntar egentligen mest på att få höra lite mer från henne, det var mer en första känsla.

Har gått igenom tråden igen, puh...och funderar även på om fio kan vara i lyan. Som skrivet av andra förut, dels rösten som hon liksom kastade in utan att ha läst så mycket enligt sig själv. Sen poängterar hon att
Hade faktiskt inte ens en aning om vad häxan gillar eller inte.. är typ inte alls så särskilt bekant med Narnia, har väl sett någon film någon gång tror jag. that´s it!
Känns som om det kan vara en undanflykt kanske.

Väntar på att några fler ska skriva så får vi se hur rösten går ikväll.
 
Jag ska till stallet och är inte hemma igen innan dl så måste rösta nu.

Jag har inte hängt med ordentligt idag så jag följer ett löfte jag gav mig själv efter @Lobelia s Emil-lek, nämligen att alltid rösta på den som godförklarar sig tidigt.

Så, Mirtai röstar på Theodor eftersom hon godförklarar sig själv
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 265
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp