Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

A men vafan...@LenaH ska inte ha sådana roller..hon blir ju käk direkt!!

Varför blir taggjäveln inte grön??? @LenaH

Så nu!!!
 
nu har jag läst igenom hela leken igen och fastnade på lite småsaker som inte behöver betyda något:

Habina som kommer med tanken om att det skulle kunna vara en lya med BARA nybörjare, har inte koll på hur många nya som är med. Samt att fio skulle vara där för att hålla ordning på dem
Kan ju vara ett sätt att dra bort blickarna från sig själv, men också ett sätt att ge alibi åt fio samt någon/några nya också? Lite att hon skriver som hon gör sist i röstinlägget "Nä, jag vet att de andra ulvarna borde försökt hindra henne, men det har ju hänt förr med nya spelare i lyan att de gjort lite egna grejer.." får ju mig att ytterligare fundera i banorna av ett försök till att göra hemlig lite mindre misstänkt( om Habina skulle åka och hemlig också är ulv) ) alternativt göra Habina mindre misstänkt om Hemlig skulle åka ( och visa sig vara ulv) Sedan kan hemlig också vara god - Det enda vi "vet" är att Habina var ulv, så det hon skrev kan gott ses med skeptiska ögon
Plötsligt ser jag framför mig en lya bestående av enbart nya... :rofl:

Men lotten lär inte ha fallit så och det är väl bara två nya med. Tror jag. Eller? :nailbiting:

Jag måste rösta då jag inte är säker på att jag hinner in igen till 21. Stå ut med den här långsökta teorin nu... Ok? För jag är fortfarande inte säker på bsf försök att få igång leken eller Q:s idéer kring spionen.

Habina röstar på hemlig

Då hon trots att hon röstar med en felaktig teori (hint till lyan från en roll som ingår i lyan) och får det påpekat ändå håller kvar vid den.

Nä, jag vet att de andra ulvarna borde försökt hindra henne, men det har ju hänt förr med nya spelare i lyan att de gjort lite egna grejer... ;)
:rofl: Tre nya i lyan och så @fio för att hålla ordning på dem... :crazy:
 
Varför blir taggjäveln inte grön???
jag tror att det är för att du hade ...punkter före LenaHs namn innan @ ( utan mellanslag mellan )såg det när BSF hade problem med taggen med, att det inte funkade ( tagg funkar heller inte om man skriver s bakom namnet tex @fios men om man skriver @fio s ( med mellanslag så funkar det )
 
  • Gilla
Reactions: fio
Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)
fine så kan jag med tänka , och resonera i mitt privata pussel-men att skriva det öppet i tråden-så tidigt som dag 1, känns lite ...sådär....?
Jag ser liksom inte nyttan med det för de goda ? Desto mer nytta för de onda.
Det är ju precis lika illa som att sitta under dagen idag och skriva -.... åhå ... ja men då fattar jag - eftersom du håller den och den som god så finns det en möjlig siar-spion-ängel kontakt här , rent ut och sedan stapla upp de konstellationer som INTE borde vara siare -spion -ängel.
Om du förstår vad jag menar.:)
Det är ju något du brukar ha koll på så det var därför jag reagerade på det igår.
 
@cirkus sedan är jag lite fundersam över att du svänger så om mig igår? Visst det är alltid tacksamt att bli betrodd på det man skriver, men att du vågar hålla mig som en som givit betryggande svar, utan att ha haft en chans att få info om mig, känns också lite :confused: :p
Du brukar inte våga göra så , vilket får mig att fundera om du vet något om mig för att du sitter i lyan?
 
Jag funderar lite över Habina och Hemlig, det skulle ju mycket väl kunna vara så att de sitter tillsammans i lyan och det är ett försök att ge ett riktigt bra alibi framöver, samtidigt så kan det lika gärna vara så att Hemlig är god och Habina bara försökte få oss att tittar närmare på en god... Jag tyckte att jag såg att Q var inne på samma spår... Vilket gör att jag vet inte var jag vill hålla Hemlig, ett öga på hemlig kanske och hoppas på att det blir lite tydligare framöver vilket som är sant...

Sen blir jag lite fundersam på Cirkus och Q, igår ifrågasatte Cirkus Q och var sedan helt nöjd, och nu har Q dragit upp och börjat granska Cirkus istället, något skaver där men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag vill notera det åtminstone. Frågan är om det är två ulvar som försöker skapa alibi åt varandra, två goda som har fastnat i misstankar mot varandra eller en ond och en god...

Theodor blir jag lite impad av att ha så mycket klara funderingar i sin första lek, för visst var det det? Eller har jag missat Theodor tidigare? Men vad gör det Theodor då? God och duktig, ond med hjälp? Inte en aning faktiskt...
 
Theodor blir jag lite impad av att ha så mycket klara funderingar i sin första lek, för visst var det det? Eller har jag missat Theodor tidigare? Men vad gör det Theodor då? God och duktig, ond med hjälp? Inte en aning faktiskt...

Ja det är min första lek :). Angående dina funderingar så kan jag ju bara säga att JAG vet att jag är god, men det hjälper ju inte dig ;). Jag har läst en hel del lekar innan så jag har förstått lite hur det går till i alla fall, men jag tackar för berömmet!
 
Nu har jag läst igenom tråden igen och känner mig fortfarande förvirrad.
En tanke har dock kommit upp på Theodor, som bestämt hävdar att hon är god och har koll då hon läst en del lekar innan. Jag tycker hon har lite väl bra koll för att vara med för första gången.
Derring-Do är väl också med för första gången och hon märks inte alls lika mycket.
Misstankar kvarstår fortfarande om Cirkus, som känns väldigt bestämd åt att Quarter4ever frågar så mycket om lyan och käk/lynchning.
 
Nu har jag läst igenom tråden igen och känner mig fortfarande förvirrad.
En tanke har dock kommit upp på Theodor, som bestämt hävdar att hon är god och har koll då hon läst en del lekar innan. Jag tycker hon har lite väl bra koll för att vara med för första gången.
Derring-Do är väl också med för första gången och hon märks inte alls lika mycket.
Misstankar kvarstår fortfarande om Cirkus, som känns väldigt bestämd åt att Quarter4ever frågar så mycket om lyan och käk/lynchning.

Alla nya blir alltid anklagade för att "ha för bra koll för att vara ensamma" man är inte dum i huvudet bara för att man är ny ;) Tycker nästan man har bättre koll när man är ny...än senare haha. Senare då får man massa förutfattade meningar om folk, den brukar spela si eller så när den är ond/god och så hänger man upp sig på det och ser inte skogen för alla träden.
 
Hade glömt att jag har ett möte ikväll. Det innebär att jag kommer behöva rösta innan jag åker dit. Så tänkte sätta mig och gå igenom leken från början nu.

 
Jag reagerade på cirkus igår. Men jag kan visserligen förstå att hon tar upp det - även om jag inte ser logiken i att ulvarna skulle ha fått en rad när spionen käkats (och inte kan minnas att det varit så innan) så förstår jag till viss del att hon reagerar på att Q bara skrev lynchas och inte lynchas/käkas eller "dör".
Men ändå skaver det. Och jag tror att det kanske kan bero på cirkus "lex Q" - som hon säger sig ha skrotat och som därmed inte borde räknas in i teoriandet. Men ändå.
När jag läser detta så är det en sak jag reagerat på (särskilt i ljuset av vad Snurrfian sen skriver i #71)och det är att Q funderar i termer av ifall ulvarna får en rad om spionen blir lynchad vad om den blir käk då? Jag menar om lyan har fattat vem som är spionen planerar de att skona den i lynch för att få raderna och käka sen då eller?

Jag har ju alltid gillat kentaurer, så jag borde svara det. Men samtidigt minns jag Aslan på stenbordet och hur Herr Bäver bet av grimman (eller vänta nu, var det Lady och Lufsen? :arghh:).

Dessutom älskade jag Fru Bävers karaktär i boken, så jag säger Bäver.

Med det sagt, så är jag extremt mycket sjukare nu än för bara några veckor sedan, så jag kommer inte orka vara särskilt aktiv. :cry:
Det jag noterar här är Habinas kommentar om inaktivitet. Det kan betyda att lyan valt att offra henne? Kanske inte från start, men definitivt att minst en och kanske fler valt att alibirösta??
Men, som någon annan sa. Med 6 röster på habina och 6 röster på andra så borde det vara större chans att hitta onda bland de 6 som inte röstat på Habina. om de inte offrade henne medvetet.

Noterar att två personer (bsf och ???) reagerar på det fio skriver om talande hästar. Typ att det ska vara någon typ av hint.

Men till vem? Läser jag rollistan förstår jag det som att Jadis hör till lyan redan. Eller har jag snurrat till det och fattat fel?
Snabb att kasta misstankar mot mig, något jag reagerade på igår.
Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen... :cautious:


och inte för att jag vet vart jag har @Blacksmithfarm i denna leken men hon skrev så här:



Jag kan inte riktigt se att BSF skulle tycka att det skulle vara en hint från fio till en lya som du vill få det till?
Hon skriver ju att det är en ÅSIKT som vits häxan skulle kunna tänkas ha? Inget om viftande till lyan etc etc man brukar formulera det som om man letar efter tex ett får .

Jag har svårt att se att den som är vita häxan skulle formulera sig så dessutom, att jag skämtsamt skojar om det ( som i min kommentar igår) för att det ser lite kul ut är en sak. Hade formulerat det annorlunda om jag verkligen misstänkte det....
Inte heller fio vet jag vart jag har så visst kan hon vara både ond och vita häxan trots allt, men det känns inte som något en sådan roll skriver- de brukar generellt vara försiktigare med sina formuleringar, som jag upplever det...
Q är tidigt "på min sida" mot Habina och andra som misstänker mig. Och vi tänker ganska lika angående röstningen. Det är lite läskigt, men samtidigt vet jag inte om det är tillräckligt i sig självt för att jag ska tro att Q är ulv. Neutral alltså tills vidare.
 
Nu har jag läst igenom tråden igen och känner mig fortfarande förvirrad.
En tanke har dock kommit upp på Theodor, som bestämt hävdar att hon är god och har koll då hon läst en del lekar innan. Jag tycker hon har lite väl bra koll för att vara med för första gången.
Derring-Do är väl också med för första gången och hon märks inte alls lika mycket.
Misstankar kvarstår fortfarande om Cirkus, som känns väldigt bestämd åt att Quarter4ever frågar så mycket om lyan och käk/lynchning.

Med att jag "förstått lite hur det går till i alla fall" menade jag absolut inte att jag har full koll, bara att jag åtminstone förstått hur regler och sånt fungerar. Jag känner mig fortfarande något förvirrad i och med alla olika infallsvinklar det finns och alla olika sätt att vrida och vända för att leta onda som man kanske inte hittar in i med en gång :o
 
Habinas teori om att Q tänker som en ulv om spionen.
Ok då hänger jag med på hur du menar tror jag ?
Om du nu menar att om jag vore ulv så skulle jag kunna "glömma bort" att räkna med möjligheten att lösmynte spionen skulle kunna bli käkad?

Ja precis! Då tänker jag att ni i lyan (hypotetiskt om du är med där) har diskuterat det och kommit fram till att det är en fördel för er om spionen är kvar. :)
Grejjen är att jag tycker att Habina har en liten poääng där - så försöler hon då kasta lite misstankar på en god Q eller ge alibi åt en ond Q?

Men vore det inte väldigt ologiskt om ulvarna skulle få spionraden trots att de käkat spionen samma natt? När händer sådant? Eller har jag missat någon spelutveckling under min tillfälliga ulvspelspension?

Läser diskussionen mellan dig och Q och blir genast paranoid :rofl: . Jag tycker att du går rätt hårt på henne för att hon bara skrev om lynch inte käk. Samtidigt vet jag ju inget om vare sig dig eller Q utom att ni är slipade, har spelat mycket tillsammans och är vänner. Ergo blir jag orolig att ni sätter upp värsta showen för att utåt sett ta avstånd från varandra.

@hemlig - oroa dig inte för att förstöra för någon! Det här är en lek! Men jag måste säga att din röst får mig att reagera. Inte i första vändan, men att du låter den stå kvar fast grunden för den visade sig felaktig.

Samtidigt - om hemlig är i lyan, borde inte de övriga där påpekat att röstmotiveringen var något som skulle väcka uppmärksamhet? Eller rättare sagt att inte ändra röstmotiveringen när missförståndet som ledde till rösten blev utrett? Det är ju mycket olika hur lyor samspelar och hur mycket hjälp nya får, men ändå...
Myrten är inne på samma ologik-tänk som jag angående cirkus-Q-diskussionen. Hon verkar lite nojjig att Q och cirkus sätter upp en show utåt och att de är kollegor...

Ang. Hemlig så valde jag att bortse från henne igår eftersom hon är ny och det är lätt att bli misstänkt då. Rent logiskt borde hon ha fått tips/stöd från lyan att röständra om hon var där. Samtidigt kan de ha sagt "gör som do gjort utan oss - så att ingen tror att du får hjälp"...
 
Nu har jag läst ikapp, en del diskussioner främst mellan @cirkus , @quarter4ever , @Habina och @LenaH . Har varit en del om och med @Blacksmithfarm s kommentar angående @fio också.

Just det sistnämnda var det första jag reagerade på innan jag åkte, som varit uppe så finns det ingen anledning för någon ond att försöka visa sig, så att lägga en sådan kommentar känns inte egentligen som ett ärligt ulvletande utan mer som ett försök att sprida misstankar. Hinner inte riktigt bilda mig en uppfattning och den andra diskussionen så jag går på det. Därför

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
Gabbys röst skulls, som jag skrev innan, vara ett försök till att få till en räddning av Habina. Eller så valde hon helt enkelt något hon kunde motivera.


Jag kom precis hem har bara läst en rad där BSF misstänker mig på något sätt och Habina hugger på det. Det känns skumt även om jag inte ens läst vad det handlar om än. Sorry habina

Fio röstar på Habina
Hajjade till lite här. Varför valde du Habina och inte mig, om du inte hunnit läsa mer än så innan din röst? Inte för att jag vill att du skulle rösta på mig, men om jag varit du hade jag nog gjort det, tror jag.

Hemma från stanlet, det är mkt riktigt idag jag har träning @LenaH :)

Som jag ser det finns det 2 misstänkta, BSF pch Habina som är misstänkta baserat på vad BSF skrev och hur Habina reagerat på det

Även cirkus och Q har varit i blickfånget och här blir jag nervös! Jag tror de kan vara onda ihop som försöker gå på varandra för att skapa alibi.

Mirtai röstar på Q

För att jag tycker hon är virrig och för att hon och cirkus kan vara onda tillsammans
Hmm. Mirtai ser 2 misstänkta - mig och Habina, men väljer sedan att rösta på Q?
Hennes röst läggs iof för sent för att hinna rädda Habina och även Mirtai hade ont om tid...
 
@Mirtai - har du koll på att jag tränar imorgon? ;) Så om jag överlever natten (och allt det där man ska skriva ni vet) så är jag inte så aktiv.
Eh... Betyder detta att @Mirtai käkade LenaH så att hon skulle slippa stressa?? :cautious: Eller vill lyan att vi ska tro det?:nailbiting:
Det är kanske troligast att det inte har spelat så jättestor roll för käkvalet, men jag reagerade på det nu när jag läste igenom leken.

Kollade snabbt röstlistan. Spontant känns det som att Cirkus, Theodor och fio får lite plus i kanten.

Cirkus för att hon lade första rösten. Dock 1) litar jag aldrig på cirkus och 2) har jag ingen koll (just nu) på hur diskussionen såg ut runt cirkus röstinlägg, om det var mycket reaktioner på Habinas röst. Jag hade ju själv släppt henne för detta DL till hon röstade.

Theodor och fio för att de förde upp Habina i ledningen. Fio skriver att hon inte hade koll alls på DL och i väldig stress kan vad som helst hända även i lyan. Med just nu känns dessa båda som mindre sannolika ulvar.
Det har du i och för sig rätt i... Men det leder till att du stannar som en av de mest misstänkta ändå. Om nu inte Q och/eller cirkus lurar brallorna av oss...
 
Gabbys röst skulls, som jag skrev innan, vara ett försök till att få till en räddning av Habina. Eller så valde hon helt enkelt något hon kunde motivera.



Hajjade till lite här. Varför valde du Habina och inte mig, om du inte hunnit läsa mer än så innan din röst? Inte för att jag vill att du skulle rösta på mig, men om jag varit du hade jag nog gjort det, tror jag.


Hmm. Mirtai ser 2 misstänkta - mig och Habina, men väljer sedan att rösta på Q?
Hennes röst läggs iof för sent för att hinna rädda Habina och även Mirtai hade ont om tid...

Jag var skitstressad och skrev från mobilen. Menade att det fanns 2 som var misstänkta kopplat till varandra och sedan ytterligare 2, nämligen Q och cirkus. Skriver ju att utöver dig och Habina hade cirkus och Q hamnat i fokus
 
jobbat färdigt för idag :)

Jag ser att BSF jobbar och står i, och det sätt hon gräver på just nu får mig att föra henne lite mer åt det godare hållet, jag ville ha henne ditåt redan igår, vilket hon mycket sunt funderar ikring, det är bra att vara kritiskt ! Dock kan jag bara vilja sätta henne där, inte kunna det sas- men det känns som en god BSF- det är min uppfattning ( annars får jag bjuda på att hon lurar mig finfint )
Jag funderar lite i banorna att de som syns och är aktiva kanske rentav är de som är goda?
Därför skulle jag vilja se lite mera av följande personer som jag inte riktigt vet vart jag har :

@Mirtai ( jag vet att du hade ont om tid, men om du kan utveckla dina tankar lite mer än igår så vore det till hjälp :) )
@Gabby_Ossi lika där utveckla gärna resonemangen de du har så man kan följa dina tankar lite mer, såg att du kom med ett inlägg imorse:up: men vill gärna ha någon reflektion om övriga
@fio här skulle jag vilja se ett rejält teoriinlägg för just nu är du på min lista över de jag tenderar att misstänka, men det är nog mest för att jag inte kan följa dina resonemang, och din röst på Habina igår är så jag funderar över om det är en alibiröst ? Var det bara tidsbrist igår och snabba ryck för att hinna få in en röst innan DL så är det nu du ska visa hur du tänker för att jag ska släppa mina misstankar......
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp