Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Hm och hur går dina tankar om mig och BSF då med anledningen av röstlistan?

Ska lägga mig nu, så jag tar det ur minnet:

BSF - jag tycker inte rösten säger något. BSF reagerade på Habina, ser att hon får röst och väljer någon hon reagerar på som har röst redan. Jag hade tyckt den rösten var neutral även om Habina varit god faktiskt.

Du - din röst tror jag kom mycket snart efter cirkus förstaröst. Mycket beror ju på om du såg den eller inte. Gjorde du det är det ett djärvt alibi. I djärvaste laget kanske. Om du inte såg rösten är det inte negativt för din del. Så även din röst är neutral för mig.

Det är därför jag inte tog med dig och BSF bland mina snabba plus i kanten. Men era röster gör er ju inte mer misstänkta för mig.
 
Jag vill granska rösterna även på de andra kan jag känna.
Om ingen alibiröstat på habina så har vi kvarvarande ulvar bland

hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q

Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q


Gee - näää, det känns för osannolikt det blir alldeles för få att sortera fram 3 (?) ur.
Det gör att det nästan måste finnas alibi-röster.

Av dessa röstkonstellationer bör vi inte finna tvillingparet i allafall även om enstaka av dom förstås kan vara tvilling,. Om vi nu ska se vilka möjliga goda som finns ( @Myrten )
¨

@quarter4ever jag fattar inte din tanke om LenaH ska ha lagt en räddningsröst på bsf när hon röstar som nummer 3 innan Habina ens fått några röster.
För övrigt så var det min tanke att om bsf är ond så är hennes röst på Habina förklarlig. Tanken var lös som ett löskokt ägg, men det skulle ju ge henne ett visst alibi om det nu barkade iväg som det gjorde - även åt andra hållet då (gud vad jag är inne på det i denna lek - att alibin kan gå åt två håll)
 
Jag har bara funderat över relationen Habina - hemlig, inget om BSF så det var säkert cirkus? :)
Ja det var det ( vilket jag också hade för mig :) ) sedan var det at hon kommenterade ditt inlägg med att hon tönkt likadant så då fick jag för mig att det var detta hon menade ...
Jag kikar också på röstningen. Det är nog sannolikt att det döljer sig alibiröster på Habina. De kan ha kommit när som helst som jag ser det. Låt oss säga att även blacksmith är ond så kan även hennes röst vara möjlig alibi röst förutom tanken att rädda sig själv. Det kan ju ha varit så att det gick mot två onda, i så fall så tror jag att LenaH och gabby_ossi lutar på det goda hållet, men om bsf är god så kan gabby_ossi och LenaH lika gärna vara onda. Så all in all - bsf's roll säger kanske lite om LenaH och gabby_ossi. Kanske.

Sen är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?
 
jag fattar inte din tanke om LenaH ska ha lagt en räddningsröst på bsf när hon röstar som nummer 3 innan Habina ens fått några röster.
Dwet har du helt rätt i. LenaHs röst faller inte under räddingsröst-facket, det är det bara Gabby_Ossis röst som gör ( OM nu BSF är god - är helt med på din tanke att hon lika gärna kan vara ond
 
gud vad jag är inne på det i denna lek - att alibin kan gå åt två håll)
och jag tänker mig tom ett scenario då det kan ha gått åt tre håll:
hemlig som röstar med en knasig röst på LenaH (om de båda är onda) hemlig som är ny borde inte lynchas trots det och LenaH känns mindre skum som får en så "knasig" röst på sig? Hemlig har ju också tidigt deklarerat att hon inte tänker ändra röst, så då blir det ju svårt att komma och göra det sedan i en ev räddnngsaktion?
Habina röstar på hemlig för att kunna ge alibi åt antingen sig själv eller hemlig
Känns ju väldigt avancerat dock ( men något jag själv skulle kunnat komma på:o )

Sedan kan det ju vara precis annorlunda, tex
Hemlig är förvirrad nybörjargod som inte kunde hitta något bättre i första DL
LenaH kan vara god ( eller ond trots att mitt tänkta scenario inte stämmer )
Habina kanske tänkte sig bygga upp något mot mig , eller BSF och med din grillning av mig så kändes det kanske som ett bra läge för det sas? Men när du backade så hoppade hon på en annan lätt sak att rösta på ... ( det var det dock Theodor som skrev, i sitt röstinlägg- bra reflektion för övrigt :up: )

Man kan vända och vrida det precis hur många varv som helst:)
 
Jag vill granska rösterna även på de andra kan jag känna.
Om ingen alibiröstat på habina så har vi kvarvarande ulvar bland

hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q

Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q


Gee - näää, det känns för osannolikt det blir alldeles för få att sortera fram 3 (?) ur.
Det gör att det nästan måste finnas alibi-röster.

Av dessa röstkonstellationer bör vi inte finna tvillingparet i allafall även om enstaka av dom förstås kan vara tvilling,. Om vi nu ska se vilka möjliga goda som finns ( @Myrten )
Har du lust att förklara för en förvirrad nybörjare vad du menar med biten om tvillingar? Är det bara "inte Habina"-rösterna du tänker på? Och menar du att du kan se vilka som inte är tvillingar eller att du inte kan se vilka som är tvillingar?
 
Har du lust att förklara för en förvirrad nybörjare vad du menar med biten om tvillingar? Är det bara "inte Habina"-rösterna du tänker på? Och menar du att du kan se vilka som inte är tvillingar eller att du inte kan se vilka som är tvillingar?

Tvillingarna lär inte ha röstat på varann!
hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q

Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q


Med största snnolikhet är dessa inte tvillingar med varann - tex du och jag ;) eller Mirtai och q. Däremot så kan Mirtai vara tvilling eller du. Men inte ihop med q resp mig.

Sen vet vi ju att ingen av de som röstat på habina är tvilling med henne heller - men de kan ju också vara tvilling med vem som helst annan
 
Tvillingarna lär inte ha röstat på varann!
hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q

Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q


Med största snnolikhet är dessa inte tvillingar med varann - tex du och jag ;) eller Mirtai och q. Däremot så kan Mirtai vara tvilling eller du. Men inte ihop med q resp mig.

Sen vet vi ju att ingen av de som röstat på habina är tvilling med henne heller - men de kan ju också vara tvilling med vem som helst annan
Ok, då är jag med. (Att ingen är tvilling med Habina hade faktiskt tom. jag räknat ut, smart va?:idea:)
 
Man vet ju aldrig hur länge man överlever i leken :nailbiting:, så jag passar på att skriva lite om BSF som ju varit lite i blåsvädret inför DL 1.

Jag kan se lite olika scenarier runt BSF. Det ena är att hon är god, det som talar för ev. godhet är att hon röstar på onda Habina som i det läget redan har två röster och börjar ligga illa till (men skulle ev. fortfarande kunna räddas av ulvarna i det här läget - det är inte såpass kört att en ond BSF skulle känna sig tvungen att rösta där av den anledningen). BSF ifrågasätts även av Habina angående sin kommentar om fio, vilken BSF hävdar var ett oskyldigt sätt att försöka få igång leken. Man kan även ifrågasätta varför en ond BSF skulle fälla kommentaren om fio överhuvudtaget då den uppenbarligen ledde till att hon hamnade i rampljuset. Om detta scenario stämmer verkar genast Gabby_Ossis röst på BSF misstänkt.

Å andra sidan, om lyan är riktigt slug så skulle de kanske från början kunna ha varit ute efter att offra Habina och försökt få ut så många positiva effekter av det som möjligt. Alibi till hemlig om hon nu skulle vara ond, misstankar (skulle också kunna vara alibi eller bara misstänkliggörande) mot cirkus, och alibi till BSF (om hon är ond) som hjälper till att rösta ut Habina samt blir ansatt av densamma för kommentaren om fio. Detta känns iofs lite för lägligt (BSF, Habina och hemlig skulle då eventuellt vara hela 3/4 (?) av lyan) och det känns ju föga troligt så här tidigt i leken.

Sen finns det såklart även fler scenarier, bl.a. @quarter4ever har även skrivit om LenaH i relation till BSF. Själv har jag inte riktigt fått någon uppfattning om LenaH ännu.

För min del känns BSF något mer god än ond, mycket för att jag uppfattade hennes kommentar om fio som rätt oskyldig (det är ju dock farligt att fastna i en viss uppfattning och så här tidigt i leken kan jag inte annat än hålla BSF i neutral-spektrumet ännu).

Vad jag vill få fram är att jag tror man eventuellt skulle bli lite klokare om man fick lite ljus över vart BSF står (cirkus var också lite inne på detta) då det skrivits så mycket om henne av olika spelare samt att hon röstade i ett kritiskt läge. Så det jag redogjort för är lite sånt som jag tänker hålla i bakhuvudet framöver

Edit: Det om Gabby hamnade på fel ställe
 
"Lite" tankar från mig då jag mest troligt kommer sova vid natt-DL, och kanske inte har chansen efter natt-DL att delge dem så här kommer det en uppsats ;)

1 Snurrfian kommenterade min fundering över om att om spionen dör så får ulvarna ingen spioninfo. En vettig reflektion om att ulvarna kanske rentav vill spara på spionen så de kan få info? Kommer sedan med ett inlägg då hon håller mig som snurrig och hon reagerar på BSF att hon skulle lagt en kommentar menad till att dra igång leken. Sedan resonerar hon kring LenaH och cirkus att de vekar bonda lite Röstar sedan på mig för att hon uppfattade det som att jag misstänkte henne då jag skrev att hon var laidback och hon uppfattade det även som att jag tyckt att hon borde haft med fler i sin sammanfattning. Jag svarade på det och hon verkar fatta att det inte var så jag menade iaf . avslutar med en kommentar om att det måste finnas alibröst/ er på Habina. Jag tycker fortfarande att Snurrfian håller en låg profil , men det behöver inte nödvändigtvis betyda att hon är ond….

2 cirkus hakar sig fast i att jag funderar över vad som händer om spionen lynchas men inte om vad som händer om den käkas. Kliver på ganska bra mot mig med detta, och får reaktioner på sig för det också. Lite kan jag faktiskt förstå cirkus tanke, för precis som hon själv sedan förklarar det så har det förekommit att brev , men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt, så jag kan följa hennes tanke där och tyckte inte den var så skum faktiskt. Verkar svänga sedan och tycka att jag svarat tillfredsställande nog för att hon inte ska misstänka mig i så hög skala iaf. Funderar vidare över fios kommentar och att habina reagerat på min och BSFs kommentar på detta .röstar sedan på Habina. Avslutar med en fundering om tvillingarna som får mig att haja till lite ändå. Lite väl tidigt att gräva efter dem öppet väl? Känns som något en ond kan göra, mer än en god. Summa summarum: har ingen aning om vart jag har cirkus, men håller ett öga på henne det gör jag

4 quarter4ever det är jag det !:D

5 fio också haft tidsbrist och hann med nöd och näppe in i tråden för att rösta innan DL. Röstade på Habina. Kan vara en alibiröst? Eller är hon god som inte hunnit skriva mer och tog det snabbaste hon kunde hitta? Möjligt också att Habinas försök att misstänkliggöra mig ( och BSF) för att vi kommenterade fios kommentar om ”hästar som kan tala ” kan vara ett försök att försvara en lyamedlem.

6 Theodor När hon väl kom med inlägg om sina tankar så tycker jag de har varit riktigt bra reflektioner och ffa egna tankar som ingen annan uttryckt innan, röstar på Habina, med just en sådan reflektion att Habina hoppar från att misstänka mig och BSF till ett annat ”lätt” val - hemlig . När man frågar så svarar hon på ett bra sätt och avslutar med en rejäl summering av sina tankar. Sammantaget så tycker jag att Theodor har gjort ett bra jobb med att skriva ner hur hennes tankar går, jag tycker det är väldigt bra av en nybörjare . ( :up:) Och sättet hon skriver på får mig att vilja hålla henne som en god nybörjare dessutom.Men håller henne som neutral för stunden tills mer visar sig i leken

7 LenaH Har ju faktiskt inte varit bara lite aktiv, utan tom i topp 3 över antal inlägg i tråden. Men kanske ändå förvånansvärt lite av substans för leken. Lite att hon verkar haka i andras tankar? först m cirkus när hon funderar över min spionkommentar . Sedan verkar hon vilja släta över fios kommentar som inte skum, och börjar misstänka BSF för att hon skulle kunna sprida misstankar mot fio .Hakar sedan i cirkus tanke att hemlig lagt en konstig röst på LenaH, men samtidigt verkar inte vilja rösta på hemlig för hennes röst henne,pga att hemlig är ny och hakar sedan i Myrtens tanke att lyan borde ha pratat om det ? ( här kom mina funderingar över en alibiröst mellan Hemlig och LenaH ) Ifrågasätter att BSF verkligen skulle vågat slänga ut en krok a la Q4-style med tanke på att hon inte ofta hinner vara inne för att bemöta frågor innan DL. Röstar sedan på BSF. fortsätter sedan med mest OT- kommentarer och en liten notering om att hon funderar i samma banor som mig ( men att bara det får henne att fundera )
Hm känns allt väldigt avvaktande av LenaH ändå? Många inlägg- javisst men inte värst mycket substans i dem när man läser igenom dem. Lite småpling i varningsklockan, håller mina ögon på LenaH

8 Blacksmithfarm Rejält på tapeten är väl det minsta man kan säga. Jag tyckte iofs inte att kommentaren om Fios kommentar var sådär värst superskum som Habina ville få den till.Skrev det också att jag reagerade mer på att Habina verkade vilja lägga till saker i den kommentaren som jag inte riktigt kunde se. Iofs så kan BSF visst vara ond, men någonstans så känns hennes försvar och även förklaring att hon ville få igång leken som ärligt. Sedan tänker hon i princip likdant som mig ( spooky! ) vilket iofs kan betyda att hon är väldigt bra att framstå med sina tankar som god även om hon är ond. Men eftersom Habina misstänkte BSF såpass, och Habina var ulv. samt att jag har samma funderingar som BSF så håller jag henne iaf som neutral för stunden

9 hemlig inte gjort mycket väsen av sig, höll med snurrfian i hennes tanke om att ulvarna skulle vilja behålla spionen för att få info till lyan Sedan röstar hon på LenaH, en utstickande röst, i samma inlägg vill hon hålla mig god och misstänker därför cirkus? Sedan blir hon uppmärksammad på att alla onda är lyan, men håller fast vid sin röst på LenaH då hon tyckte att hon skrev så slugt. sedan inne vid DL men bara två korta kommentarer om när uppdateringen kommer samt om man inte ska rösta i natt-DL
Saknar lite mer tankar från hemlig för att kunna börja nysta i vart jag har henne, men ipm att Habina röstade på henne så kan hon antingen vara en förvirrad god eller så var det en alibiröst Ett frågetecken för mig är hon, men då hon är ny vill jag gärna ge henne en chans att visa mer av sina tankar innan jag sätter henne som annat än neutral….

10 Myrten kommer med i leken rejält ca 1 1/2 tim innan DL, regerar på cirkus- typ samma saker jag själv reagerat på , fortsätter med att reagera på Habinas kommentar om jag skulle resonera som en ulv kring spionen, fortsätter sedan i samma inlägg att fundera över BSF och hennes kommentar. Tycker att BSF brukar ha koll , men samtidigt är kommentaren udda att skriva för en ond- som borde veta att alla onda är i lyan? ? fortsätter att ansätta cirkus om det ologiska i hennes fundering om att en käkad spion skulle kunna ge lyan info rad ändå den natten . Blir paranoid över att jag och cirkus skulle showa till det för att förefalla vara i luven på varandra
Lite till försvar för hemlig , när hennes röst blivit omdiskuterad, väcker tanken om att det visst är något att reagera på ffa som hon inte vill ändra rösten på LenaH, men samtidigt borde lyan ha styrt upp det så att hon fått feedback om det och därmed skulle ändra rösten? Fortsätter i ett annat inlägg att lite ”försvara” Habina, att denne förklarat på ett bra sätt hur hon menade att jag skulle tänka som en ulv ang spionen Kommer sedan med sammanfattning över de 4 hon reagerat på, där är det cirkus hon håller som mest skum, Habina tycker hon inte är utstickande längre efter att hon förklarat sig fortsätter sedan att fråga BSF vad hon menar ang fios kommentar egentligen och verkar mer misstänksam mot BSF efter det
Sedan röstar hon på Habina( för att hon röstat på en nykomling) Jag blir inte riktigt klok på Myrten faktiskt, hon verkar inte vilja se det skumma i att lägga en sista röst på en ulv som det redan är klart att den ska åka. En ulv som hon själv tidigare under kvällen släppt misstankarna om för att hon förklarat sig bra, och inte alls var högst på hennes 4 i topp lista, bara en ca 15 minuter före DL är hon förbryllad över BSF, som hon tycker reagerar på henne och Habina pga de verkade tagit BSFs kommentar om fio som en hintfundering Sedan röstar hon som sagt tvärt på Habina i sista minuten ändå ? Här plingar det till i min ulvometer- det känns som lite kappvändande samt ev ett försök att tona ner Habinas kommentarer. På min misstänkta lista

11 Gabby_Ossi verkar ha haft ont om tid, och egentligen är röstinlägget det enda som har med leken att göra Hon röstar på BSF, vilket kan vara för att det var det enda hon hittade som hon reagerade på, eller så var det ett räddningsförsök av Habina. Behöver se mer av G_Os tankar , just nu är det för magert för att kunna mer än notera ovanstående tanke iim rösten

12 Mirtai ännu en som varit upptagen idag och i princip är röstinlägget det enda om leken såsom så. Hon skriver att det finns två misstänkta BSF och Habina men växlar spår till att jag och cirkus gör henne nervös för att vi två kan vara onda ( för att cirkus misstänker mig ) hm här håller jag nog mina ögon öppna ändå, men hoppas få se mer av Mirtais tankar imorgon för att kunna få en chans att bilda mig en uppfattning om vart jag har henne.

13 Derring-Do ny i lekarna- välkommen ! Förefaller lite nervös över att göra fel och som det verkar funderar en hel del över leken ,fast utan att skriva så mycket i tråden. Lägger en udda röst på cirkus med en teori som jag kan följa och som inte är så dum, och riktigt bra för att vara fösta rösten i en första lek. Verkar vara en förvirrad god för mig så här långt men får landa som neutral trots allt
 
19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina:up:

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina


Övriga röster i DL1

Hemlig röstar på LenaH, ser att en del funderar över om det sedan kan vara så att Habina röstar på Hemlig för att ge "alibi" åt något håll, beroende på hur lynchen går. Även jag har liknanade tankar så håller det som en möjlighet.
Jag ser även en annan möjlighet och det är att hemlig röstar på LenaH med sin konstiga teori för att bygga alibi för LenaH om nu båda är onda
LenaH och Gabby_Ossi är med sina röster på BSF de som kan ha försökt "rädda" Habina så det är i förlängningen av den tanken jag funderar ett varv till på hemligs röst på LenaH. Hm
Förutsatt att BSF är god då. Npgon skrev ( cirkus? kanske rättelse: det var Theodor såg jag !) ?) att även om BSF också skulle vara ond så är ju rösten på Habina förklarlig, fast då kan jag ju se att BSF lika gärna kunnat rösta på tex mig , för att om möjligt kunna vända bort lynchen från i så fall 2 onda? Men visst det kan vara tjuv och rackarspel på hög nivå och alibitänkande så det stänker om det, men ändå inte den rimligaste tanken i det hela ( tycker jag då)
Snurrfian röstar på mig, kan vara en god som tyckte att jag misstänkte henne, kan vara en ond som vill rösta på något den kan hitta , behöver som sagt se mer av Snurrfian för att kunna säga något
Derring_Do nykomling som inte skrivit så mycket och som lägger en uddaröst på cirkus, som jag faktiskt tycker var bra motiverad för att vara första rösten i första leken (:up: ) Känns inte som en ulvröst i vilket fall, då borde den lagts på någon annan för att jämna ut mot Habinas 2 röster )
Mirtai som röstar på mig , nojjar över att jag och cirkus kan vara onda ihop. Hm kan också vara vad som helst, hon är bra på att smyga med Mirtai om hon är ond;). Men kan ju lika gärna vara en god som inte var övertygad om att drevet mot Habina var rätt ute sas.
Men hur skulle min röst på bsf kunna varit en räddningsaktion för Habina? Hon hade ju inga röster när jag la min röst?!?

Nä, tänk om, tänk rätt.
 
Jag vill granska rösterna även på de andra kan jag känna.
Om ingen alibiröstat på habina så har vi kvarvarande ulvar bland

hemlig ->LenaH
LenaH -> bsf
Snurrfian ->q

Derring-Do ->cirkus
Gabby_Ossi ->bsf
Mirtai -> q


Gee - näää, det känns för osannolikt det blir alldeles för få att sortera fram 3 (?) ur.
Det gör att det nästan måste finnas alibi-röster.

Av dessa röstkonstellationer bör vi inte finna tvillingparet i allafall även om enstaka av dom förstås kan vara tvilling,. Om vi nu ska se vilka möjliga goda som finns ( @Myrten )
¨

@quarter4ever jag fattar inte din tanke om LenaH ska ha lagt en räddningsröst på bsf när hon röstar som nummer 3 innan Habina ens fått några röster.
För övrigt så var det min tanke att om bsf är ond så är hennes röst på Habina förklarlig. Tanken var lös som ett löskokt ägg, men det skulle ju ge henne ett visst alibi om det nu barkade iväg som det gjorde - även åt andra hållet då (gud vad jag är inne på det i denna lek - att alibin kan gå åt två håll)
Inte direkt svar till dig utan mer allmän kommentar efter att ha läst ditt inlägg.

Jag håller helt med om att alla röster måste granskas (verkligen!) och jag håller också helt med om att det är troligt att det finns alibiröster på Habina. Trots allt föll 6 av 13 röster där. Det jag invänt mot i mina inlägg ovan är att i nuläget börja försöka hitta mest troliga alibiröster, för det tror jag är omöjligt (eller det är ju helt möjligt, men jag tror inte det säger något). Jag skulle tycka det även om det inte var så att min egen röst var den som diskuterats i sammanhanget.

DL är snart, jag sitter på tåget och hinner inte gå igenom hela leken. Förhoppningsvis åter i kväll.
 
Peter kravlade sig fram under den livlösa vargen, omtumlad och blodig. Susan och Lucy rusade oroliga fram till honom för att se att han verkligen var oskadd. Bävern skrockade förtjust och klappade sina tassar medan Edmund lyckades se både imponerad och surmulen ut samtidigt. Peter log generat och öppnade munnen för att säga något men i samma sekund öppnade vargen vid hans fötter ögonen och med sina sista krafter högg den med sina kraftiga käkar tag i Peters vrist.
Peter skrek rakt ut av smärtan och chocken och det blev ett väldigt tumult när alla de andra försökte komma åt att hjälpa honom genom att attackera vargen med sparkar och slag. Herr Bäver högg tag i svärdet, som fallit till marken, men sänkte det genast. Vargen var redan död.

Men in i sin sista sekund hade han tjänat sin drottning väl. Peters sår var djupt och blödde rejält. Susan lyckades göra ett provisoriskt förband av sin sjal men det var uppenbart att han inte skulle kunna gå längre idag och kanske inte på länge.

- Jag ska skicka bud med en fågel jag känner, sa Herr Bäver bedrövat men ändå resolut. Vi ska se till att någon av kentaurerna hämtar dig så fort som möjligt. Det finns en mycket, mycket gammal kentaur som bor i bergen i väst som är läkekunnig. Hos honom är du säker. Det har varit en ära att träffa dig, Peter Vargbane, och vid Aslans man – när detta är över ska vi mötas igen! Men den här striden måste vi klara utan dig.


The-Chronicles-of-Narnia-The-Lion-The-Witch-The-Wardrobe-the-chronicles-of-narnia-26558160-1920-816.jpg



LenaH var Peter – Borgmästare
 
"

2 cirkus hakar sig fast i att jag funderar över vad som händer om spionen lynchas men inte om vad som händer om den käkas. Kliver på ganska bra mot mig med detta, och får reaktioner på sig för det också. Lite kan jag faktiskt förstå cirkus tanke, för precis som hon själv sedan förklarar det så har det förekommit att brev , men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt, så jag kan följa hennes tanke där och tyckte inte den var så skum faktiskt. Verkar svänga sedan och tycka att jag svarat tillfredsställande nog för att hon inte ska misstänka mig i så hög skala iaf. Funderar vidare över fios kommentar och att habina reagerat på min och BSFs kommentar på detta .röstar sedan på Habina. Avslutar med en fundering om tvillingarna som får mig att haja till lite ändå. Lite väl tidigt att gräva efter dem öppet väl? Känns som något en ond kan göra, mer än en god. Summa summarum: har ingen aning om vart jag har cirkus, men håller ett öga på henne det gör jag

Mina tankar runt tvillingarna föddes i Myrtens tanke om att hon skulle leta goda Då insåg jag att det troligen lättare att hitta onda bland de som INTE röstat på Habina med avseende på att det också var 6 röster och troligen fler än 1 ulvröst där (kan ha varit fler än 1 ulvröst på Habina också, men det ser jag som mindre troligt). I samma veva insåg jag att det åtminstone inte var potentiella tvillingar bland just dessa par (som röstat på varann)
 
Man vet ju aldrig hur länge man överlever i leken :nailbiting:, så jag passar på att skriva lite om BSF som ju varit lite i blåsvädret inför DL 1.

Jag kan se lite olika scenarier runt BSF. Det ena är att hon är god, det som talar för ev. godhet är att hon röstar på onda Habina som i det läget redan har två röster och börjar ligga illa till (men skulle ev. fortfarande kunna räddas av ulvarna i det här läget - det är inte såpass kört att en ond BSF skulle känna sig tvungen att rösta där av den anledningen). BSF ifrågasätts även av Habina angående sin kommentar om fio, vilken BSF hävdar var ett oskyldigt sätt att försöka få igång leken. Man kan även ifrågasätta varför en ond BSF skulle fälla kommentaren om fio överhuvudtaget då den uppenbarligen ledde till att hon hamnade i rampljuset. Om detta scenario stämmer verkar genast Gabby_Ossis röst på BSF misstänkt.

Jag funderar lite om varför bara Gabby_ossi verkar misstänkt och inte LenaH?
Nu vet vi ju att LenaH var god , men det ser lite udda ut i mina ögon varför bara en av två som röstat på bsf är misstänkt.
 
Jag funderar lite om varför bara Gabby_ossi verkar misstänkt och inte LenaH?
Nu vet vi ju att LenaH var god , men det ser lite udda ut i mina ögon varför bara en av två som röstat på bsf är misstänkt.

Nu visade det sig att LenaH var god men jag tänkte att LenaH hade kunnat vara ond förstås men lika gärna god som röstat på en god BSF (bl.a. därför kände jag att jag inte fått några vibbar om henne än, skulle kanske ha skrivit om henne ändå)

Gabby_Ossis röst lade upp BSF som kandidat till Habina och kändes därför mer misstänkt än LenaHs om nu BSF är god, men det är klart att även den rösten också kan vara god som röstar på god
 
Jag var för trött igårkväll, och nu hade jag egentligen tänkt duscha (ping @Klara ) :p, men vi har strömavbrott så kan lika gärna använda denna kvarten till att skriva ett litet inlägg.

Starkt jobbat att ta ulven Habina i första DL! Blev ovanligt många röster där för att vara DL1, så jag håller med om att någon ulv kanske borde försökt få in en alibiröst när det ändå såg ut att vara kört för henne. Jag förstår att min röst skulle kunna se ut som ett räddningsförsök, det hade jag nog själv också reagerat på, men som sagt så dök det upp lite saker på kvällen jag inte hade planerat för så jag hade inte direkt tid att bilda mig en egen uppfattning om diskussionen som följde.

Första rösten på Habina kom från cirkus, andra bara en minut därefter från quarter4ever, så det är möjligt att hon också trodde att hon la en förstaröst. Så inget sista-minuten-alibi från deras håll, dock är de nog båda så slipade att de skulle kunna lägga en förstaröst på en kollega. De kunde ju inte veta att det skulle bli ett helt drev. Så jag vill inte godförklara någon av dem för att de lade upp Habina för röstning i alla fall. Sdan kom Blacksmithfarm, en tredjeröst som i vanliga fall hade varit ett ganska bra alibi eftersom det lade upp Habina i ledning, men eftersom hon var den som själv var mest illa ute kunde hon knappast ha röstat annorlunda. Som det ser ut nu håller jag ändå Bsf svagt åt det godare hållet. Sedan kommer då Theodor, fio och Myrten. Här såg det ganska troligt ut att Habina skulle åka redan, så om någon ulv fanns kvar att rösta borde det vara smidigt att gömma sig i drevet.

Ja, jag blev inte så mycket klokare av detta ännu känner jag, men nu måste jag åka så får gräva vidare senare!
 
Ok. LenaH var Bm så där var jag ute och cyklade lite i mina tankar.
( sorry @LenaH) får sätta mig och fundera lite och kolla om jag hittar något som kan hjälpa till att hitta något med vetskapen om att LenaH var bogmästare.
Hon lär ju inte ha använt sin extraröst igår, skulle jag tro, då hon själv inte var uppe som kandidat i lynchningen. Lynchstopet vet vi ju att hon inte använde och det fanns ju ingen anledning heller för henne att göra det som det såg ut igår.

Målar i listan
19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina
 
@quarter4ever du missade göra hemligs röst på LenaH grön :p

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp