Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Kollade snabbt röstlistan. Spontant känns det som att Cirkus, Theodor och fio får lite plus i kanten.

Cirkus för att hon lade första rösten. Dock 1) litar jag aldrig på cirkus och 2) har jag ingen koll (just nu) på hur diskussionen såg ut runt cirkus röstinlägg, om det var mycket reaktioner på Habinas röst. Jag hade ju själv släppt henne för detta DL till hon röstade.

Theodor och fio för att de förde upp Habina i ledningen. Fio skriver att hon inte hade koll alls på DL och i väldig stress kan vad som helst hända även i lyan. Med just nu känns dessa båda som mindre sannolika ulvar.
Hm och hur går dina tankar om mig och BSF då med anledningen av röstlistan?
 
Jag hade inte sett ditt inlägg innan jag postade mitt... Nu blir jag lite nojjig för att vi kommer till liknande slutsatser.
Det tillsammans med att du inte hakade upp dig på min kommentar som flera andra gjorde gör att jag nojjar mer :p
jag hajjade till när jag läste din röstkommentar , läskigt var ordet!!
Jag hade faktiskt en tanke om att du kunde ha haft ett annat syfte med din Fio-kommentar ( tog ju tom med det i min sammanställning innan )
Jgg kommer ju ihåg våra kommentarer kring att "fiska" senast ;)
 
Jag hade inte sett ditt inlägg innan jag postade mitt... Nu blir jag lite nojjig för att vi kommer till liknande slutsatser.
Det tillsammans med att du inte hakade upp dig på min kommentar som flera andra gjorde gör att jag nojjar mer :p

Men hon röstade på dig?

Jag är nog trög, men jag fattar fortfarande inte varför det är så skumt att jag trodde att du menade att det var en hint och diskuterade runt det. Det var så skumt att det gjorde mig till en av dina kandidater. Vari ligger det skumma? Speciellt som mitt resonemang ledde till slutsatsen att du förmodligen inte var skum.
 
Theodor måste läsa igenom dennes sammanfattning igen, men fick nog uppfattningen att hon ( du är en hon trots namnet väl ? Annars ber jag om ursäkt:) ) först ville skriva habinas kommentar som något positivt för att sedan ändra sig och rösta på henne ändå? hm

Kan förklara lite hur jag tänkte. Som jag skrev i mitt första inlägg tyckte jag Habina var skum, men när hon sen röstade på hemlig istället för dig fick jag för mig att det vägde något till hennes fördel (tyckte fortfarande hon var skum dock). Jag insåg sen ganska snabbt att jag nog gjort en tankevurpa och att rösten på hemlig faktiskt kändes ännu "lättare" än att rösta på dig (rösten på hemlig var väldigt lättmotiverad medan cirkus redan backat angående ditt "misstag" = att rösta där skulle se skummare ut i efterhand). Därför bestämde jag mig då för att rösta på Habina, som det lutat mot redan i mitt första teoriinlägg :)

(Det stämmer att jag är en hon, Theodor som nicket är uppkallat efter var en envis fjordherre :D)
 
Men hon röstade på dig?

Jag är nog trög, men jag fattar fortfarande inte varför det är så skumt att jag trodde att du menade att det var en hint och diskuterade runt det. Det var så skumt att det gjorde mig till en av dina kandidater. Vari ligger det skumma? Speciellt som mitt resonemang ledde till slutsatsen att du förmodligen inte var skum.
Nope jag röstade på Habina!
 
Men hon röstade på dig?

Jag är nog trög, men jag fattar fortfarande inte varför det är så skumt att jag trodde att du menade att det var en hint och diskuterade runt det. Det var så skumt att det gjorde mig till en av dina kandidater. Vari ligger det skumma? Speciellt som mitt resonemang ledde till slutsatsen att du förmodligen inte var skum.
Nä? På Habina...

LenaH och Gabby röstade på mig.
 
19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina

Jag kikar också på röstningen. Det är nog sannolikt att det döljer sig alibiröster på Habina. De kan ha kommit när som helst som jag ser det. Låt oss säga att även blacksmith är ond så kan även hennes röst vara möjlig alibi röst förutom tanken att rädda sig själv. Det kan ju ha varit så att det gick mot två onda, i så fall så tror jag att LenaH och gabby_ossi lutar på det goda hållet, men om bsf är god så kan gabby_ossi och LenaH lika gärna vara onda. Så all in all - bsf's roll säger kanske lite om LenaH och gabby_ossi. Kanske.

Sen är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?
 
Senast ändrad:
Alltså, jag vet inte hur jag ska förklara varför jag reagerar på de som reagerar på min kommentar?

Jag skrev den som en slags "kickstartaleken"-kommentar - inget jag var beredd att rösta efter men jag ville få lite fart.
Lite som att man kommenterar någon som skriver att den är hungrig "aha - är du ulv och vill käka goda" typ.
Jag nämnde inte hint någonstans, men Habina kommenterade det som om det var det. Sedan missförstod jag kanske dig först @Myrten som att du tänkte som Habina. Men då började allt ta fart och jag han inte med att gå tillbaka för att läsa om. Nu tycker jag ju att din röst på Habina är skum så du är kvar på min lista av den anledningen.
 
Okej, minns inte vilken sida fios inlägg är på men hon skriver något i stil med "Nej, inte talande hästar"
Jag reagerar "inte talande hästar"= inte talande djur = häxan gillar inte talande djur (ok, det stämmer kanske inte iom vargarna)
Detta känns lite som en av mina första lekar med godistema - då jag kommenterade (röstade?) någon som gillade gelegubbar...

Om jag satt i lyan - varför skulle jag i så fall ha skrivit kommentaren över huvud taget?

:rofl::rofl:

Hade faktiskt inte ens en aning om vad häxan gillar eller inte.. är typ inte alls så särskilt bekant med Narnia, har väl sett någon film någon gång tror jag. that´s it!

Nej jag tänkte på hästar överlag.. typ mina hästar! Dom får gärna aldrig icke kunna tala ... skulle bli ett jävla gnäll om allt dom måste göra! :angel:
 
så lite i linje med Snurrfians tanke att det kan dölja sig någon/ några alibiröster på Habina så funderar jag nog mest på de som kommer i slutet ur det perspektivet
Myrten kanske alla mest? som lägger sista rösten när det redan är klart att Habina ska åka?

Men ärligt Q, självklart kan det ha lagts alibiröster. Men det här är DL1. Är jag då mer trolig ulvkandidat för att... jag varit med och röstat ut en ulv? Det känns lite bakvänt att börja fundera runt potentiella ulvar baserat på ett DL genom att i detta enda DL utgå från de som röstade ut en ulv. När fler DL har varit så blir det mer viktigt att väga in eventuella alibiröster, men nu?

Man ska naturligtvis leta ulvar överallt men att börja misstänka vissa för att de röstade på en ulv DL1 när det precis har varit:confused:. Sen betyder inte det att man ska godförklara alla som röstar på en ulv. Definitivt inte.
 
en är det ju detta med rösten på hemlig som habina la. Den skaver ju big time. Antingen så är hemlig ond och habina skaffade ett alibi åt hemlig - risken att hemlig trots sin skumma röst på LenaH skulle åka var ju rätt liten (enligt det som nästan är praxis att inte rösta på en nybörjare som dessutom gjort ett så uppenbart misstag) eller så är hemlig god och habinas röst var outgrundlig - var det självmord att hon la rösten där?

Jag undrar om inte den teorin stöds av det faktum att hemlig stod kvar vid sin röst även när hon kom på att den var tokigt motiverad? Tänkte att det skulle kunna vara uppgjort i lyan- hemlig röstar "nybörjarskumt" vilket folk generellt inte ser som jättemisstänkt, och Habina röstar på hemlig vilket ger henne alibi... Iom att hemlig faktiskt röstat skumt skulle Habinas röst i bästa fall (ur ulvarnas synvinkel) kunnat ha ses som hyfsat legitim och hon skulle också kunnat klara sig om teoriandet gått åt ett annat håll.

Å andra sidan kan det ju lika gärna vara så att hemlig helt enkelt är förvirrad god, men det alternativet känns som det alltid finns med på ett hörn. Sen är det ju det här med att JAG är förvirrad också och kan vara ute och cykla :laugh:
 
Men ärligt Q, självklart kan det ha lagts alibiröster. Men det här är DL1. Är jag då mer trolig ulvkandidat för att... jag varit med och röstat ut en ulv? Det känns lite bakvänt att börja fundera runt potentiella ulvar baserat på ett DL genom att i detta enda DL utgå från de som röstade ut en ulv. När fler DL har varit så blir det mer viktigt att väga in eventuella alibiröster, men nu?

Man ska naturligtvis leta ulvar överallt men att börja misstänka vissa för att de röstade på en ulv DL1 när det precis har varit:confused:. Sen betyder inte det att man ska godförklara alla som röstar på en ulv. Definitivt inte.
nåja Jag börjar fundera efter röstningen var avslutad- och faktiskt tycker jag att det är ganska misstänkt att lägga en sista röst när det är så klart att habina åker när hon är ulv.
Men visst kan du fortfarande vara god för det, men tanken finns där och därför sätter jag den på pränt.
Reaktioner och även som du säger kommande DL ger en fingervisning om de funderingar man har stämmer eller inte
 
Jag undrar om inte den teorin stöds av det faktum att hemlig stod kvar vid sin röst även när hon kom på att den var tokigt motiverad? Tänkte att det skulle kunna vara uppgjort i lyan- hemlig röstar "nybörjarskumt" vilket folk generellt inte ser som jättemisstänkt, och Habina röstar på hemlig vilket ger henne alibi... Iom att hemlig faktiskt röstat skumt skulle Habinas röst i bästa fall (ur ulvarnas synvinkel) kunnat ha ses som hyfsat legitim och hon skulle också kunnat klara sig om teoriandet gått åt ett annat håll.

Å andra sidan kan det ju lika gärna vara så att hemlig helt enkelt är förvirrad god, men det alternativet känns som det alltid finns med på ett hörn. Sen är det ju det här med att JAG är förvirrad också och kan vara ute och cykla :laugh:

Exakt min tanke - det alibit kan ha fungerat åt bägge hållen så att säga, beroende på hur utgången av lynchen blivit. Låt oss säga att hemlig hade åkt och visar sig vara ond - då hade första rösten från Habina antligen gjort att misstankegraden mot Habina hade sänkts. Men som sagt, än kan man inte utesluta hemlig som förvirrad god.
 
Alltså, jag vet inte hur jag ska förklara varför jag reagerar på de som reagerar på min kommentar?

Jag skrev den som en slags "kickstartaleken"-kommentar - inget jag var beredd att rösta efter men jag ville få lite fart.
Lite som att man kommenterar någon som skriver att den är hungrig "aha - är du ulv och vill käka goda" typ.
Jag nämnde inte hint någonstans, men Habina kommenterade det som om det var det. Sedan missförstod jag kanske dig först @Myrten som att du tänkte som Habina. Men då började allt ta fart och jag han inte med att gå tillbaka för att läsa om. Nu tycker jag ju att din röst på Habina är skum så du är kvar på min lista av den anledningen.

Alltså jag förväntar mig inte att bli godförklarad för att jag lägger sista rösten på en ulv - men skum? Vad hade varit o-skumt (då menar jag neutralt) att jag röstat på? Dig, som jag tycker reagerade minst sagt skumt? Cirkus - av anledningar jag tog upp tidigare? Hemlig ville jag inte rösta på för jag vill inte rösta på nya spelare i första DL.

Habina var med på min första reagera-lista. Sen släppte jag henne men med rösten på hemlig åkte hon dit igen. Jag tänkte försöka undvika att lägga udda-röster denna lek om det inte är så att jag antingen tror mycket på att den jag uddaröstar på är ond eller om jag tror att samtliga som fått röster innan är goda.

Sen gick allt väldigt fort på slutet. Jag visste att Habina hade röster, men var inte klar över ställningen. Tror inte jag var ensam om det. Exempelvis tycks ju fio blivit överraskad (även om hennes kommentar naturligtvis kan vara ett spel för gallerierna, men den kändes spontan).

Som sagt, jag förväntar mig inte att bli godförklarad men är lite undrande över att det tydligen är så skumt att vara med och rösta ut en ulv. Och - det är alltså tidpunkten för skumhetstron som jag undrar över främst. När rösterna är en del i ett mönster blir det en annan femma.

Själv har jag ingen lista över potentiella ulvar än. Känns för tidigt. Men jag har några spelare jag reagerat över och några som har ett litet plus i kanten efter dagens lynch. När en ulv åker i DL1 tycker jag det är mer fruktbart att leta potentiellt goda.

Men allt kan ändra sig.
 
19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina:up:

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina


Övriga röster i DL1

Hemlig röstar på LenaH, ser att en del funderar över om det sedan kan vara så att Habina röstar på Hemlig för att ge "alibi" åt något håll, beroende på hur lynchen går. Även jag har liknanade tankar så håller det som en möjlighet.
Jag ser även en annan möjlighet och det är att hemlig röstar på LenaH med sin konstiga teori för att bygga alibi för LenaH om nu båda är onda
LenaH och Gabby_Ossi är med sina röster på BSF de som kan ha försökt "rädda" Habina så det är i förlängningen av den tanken jag funderar ett varv till på hemligs röst på LenaH. Hm
Förutsatt att BSF är god då. Npgon skrev ( cirkus? kanske rättelse: det var Theodor såg jag !) ?) att även om BSF också skulle vara ond så är ju rösten på Habina förklarlig, fast då kan jag ju se att BSF lika gärna kunnat rösta på tex mig , för att om möjligt kunna vända bort lynchen från i så fall 2 onda? Men visst det kan vara tjuv och rackarspel på hög nivå och alibitänkande så det stänker om det, men ändå inte den rimligaste tanken i det hela ( tycker jag då)
Snurrfian röstar på mig, kan vara en god som tyckte att jag misstänkte henne, kan vara en ond som vill rösta på något den kan hitta , behöver som sagt se mer av Snurrfian för att kunna säga något
Derring_Do nykomling som inte skrivit så mycket och som lägger en uddaröst på cirkus, som jag faktiskt tycker var bra motiverad för att vara första rösten i första leken (:up: ) Känns inte som en ulvröst i vilket fall, då borde den lagts på någon annan för att jämna ut mot Habinas 2 röster )
Mirtai som röstar på mig , nojjar över att jag och cirkus kan vara onda ihop. Hm kan också vara vad som helst, hon är bra på att smyga med Mirtai om hon är ond;). Men kan ju lika gärna vara en god som inte var övertygad om att drevet mot Habina var rätt ute sas.
 
Npgon skrev ( cirkus? kanske rättelse: det var Theodor såg jag !) ?) att även om BSF också skulle vara ond så är ju rösten på Habina förklarlig, fast då kan jag ju se att BSF lika gärna kunnat rösta på tex mig , för att om möjligt kunna vända bort lynchen från i så fall 2 onda?

Jag har bara funderat över relationen Habina - hemlig, inget om BSF så det var säkert cirkus? :)
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp