Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Den talande bävern hade sagt att han skulle föra dem till ett säkert ställe och givit dem enkla vapen att försvara sig med under färden. Medan de gick hade han bekräftat allt Lucy tidigare berättat om den onda häxan Jadis som orättmätigt satt som drottning över Narnia.
När det gigantiska vargen störtade fram ur snåren rusade Peter utan att ens tänka fram för att skydda sina syskon. Han hade lovat sina föräldrar att ta hand om dem när de lämnade evakuerades från London och det var ett löfte han hade för avsikt att hålla, även om de nu befann sig på en helt annan plats än någon kunnat drömma om.
Utan att vara medveten om det hade han dragit svärdet han fått och höll det riktat mot den flinande besten.

-Lägg ner svärdet, pojke, morrade vargen. Du är för ung för att vifta med skarpa vapen. Hennes majestät drottning Jadis, härskarinna över Narnia, vill träffa dig och dina syskon. Följ med nu så jag slipper göra er illa.
-Du är lika falsk och full av lögner som Vita Häxan, flämtade Peter. Hon är inte Narnias riktiga drottning och det kan du gå och hälsa henne – utan oss!


Vargen vred huvudet åt sidan och blottade tänderna i ett grin, ett mellanting mellan ett leende och en morrning. Utan förvarning störtade han sen fram i ett språng mot Peter. Peter ryggade bakåt, snubblade och landade hårt på rygg. Men han tappade inte svärdet. Som om någon god makt styrt dess spets hamnade den precis så att när vidriga besten landade över Peter för att slita upp hans strupe blev dess hjärta genomborrat.


latest


Habina var Ulv

Åh vad söt jag var! Då kan jag avslöja att jag ÄLSKAR ulvar! :love:

Heja onda!!!! :devil:
 
@Mirtai - har du koll på att jag tränar imorgon? ;) Så om jag överlever natten (och allt det där man ska skriva ni vet) så är jag inte så aktiv.
 
DL 1 21:00

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina


så lite i linje med Snurrfians tanke att det kan dölja sig någon/ några alibiröster på Habina så funderar jag nog mest på de som kommer i slutet ur det perspektivet
Myrten kanske alla mest? som lägger sista rösten när det redan är klart att Habina ska åka?
Fio som kommer in med andan i halsen och knappt hinner med att rösta? Kanske fått snabbt råd i lyan att lägga en röst på en kollega ?
Med tanke på att Habina ville få mig och BSF misstänkta för vår kommentar om Fio, så kanske det rentav var ett försvar av en ond kollega dessutom.... hm?
Theodor måste läsa igenom dennes sammanfattning igen, men fick nog uppfattningen att hon ( du är en hon trots namnet väl ? Annars ber jag om ursäkt:) ) först ville skriva habinas kommentar som något positivt för att sedan ändra sig och rösta på henne ändå? hm

BSF tycker jag är förståeligt att hon lägger sin röst på Habina i det läget, hon var också ganska misstänkt av många under kvällen så fattar att hon vill lägga en röst där
Jag själv (:p) lägger en andra röst baserat på mina misstankar under kvällen Jag hade inte sett cirkus röst innan men även om jag hade gjort det hade jag röstat på Habina
cirkus först att rösta på Habina. Tja- Det KAN ha varit en tidig alibiröst, jag utesluter inget när det gäller cirkus:D

edit fixade så att några rader som hamnat på Theodor kom till Fio istället, där de skulle varit
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina


Så, nu har jag rödmarkerat Habina.
Visst är det troligt att någon ond passat på att skaffa alibi genom en röst på Habina. Med tanke på att Habina (väl?) annonserade låg aktivitet är det kanske till och med troligt.
Så om jag antar att så är fallet ger det mig
cirkus, Q, (jag), Theodor, fio och myrten.

cirkus lägger första rösten, därför tolv minuter före DL, om inte Habina ville bli utröstat känns det väl vågat? Eller?
quarter4ever - Lägger sin röst minuten efter cirkus, inte säkert att hon sett cirkus röst - så samma där - vågat alibi om hon är kollega med Habina.
Theodor röstar efter mig, samtidigt som fio. Ny spelare som jag gärna vill se mer av innan jag vågar mig på en gissning
fio - hade ont om tid. Lägger tredje sista rösten, kan ha fått info om att det var kört för Habina?? Fast, innnan Theo och fios röster stod det bara 3-2 till Habina med 4 kvar att rösta. Så, möjligt kanske.
Myrten kanske den mest troliga ulvkandidaten då, eftersom hennes röst varken gjorde till eller från för resultatet. Habina hade åkt oavsett.

Med det sagt så måste det inte finnas en ulv här, men de borde sett till att någon av dem röstade där.

Mirtai lägger en "betydelselös" röst - hon gör inget för att rädda Habina utan lägger en andraröst på Q. Fast, även om hon röstat på mig hade det inte hjälpt så det är inget som godförklarar henne.

Gabby_Ossis röst seglar upp som möjlig räddningsaktionsförsök. Det är för lite för att jag ska kunna säga att hon är ond. Men hon hamnar på granskningslistan inför morgondagen.

Det är mina spontana tankar kring röstningen.
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina


Så, nu har jag rödmarkerat Habina.
Visst är det troligt att någon ond passat på att skaffa alibi genom en röst på Habina. Med tanke på att Habina (väl?) annonserade låg aktivitet är det kanske till och med troligt.
Så om jag antar att så är fallet ger det mig
cirkus, Q, (jag), Theodor, fio och myrten.

cirkus lägger första rösten, därför tolv minuter före DL, om inte Habina ville bli utröstat känns det väl vågat? Eller?
quarter4ever - Lägger sin röst minuten efter cirkus, inte säkert att hon sett cirkus röst - så samma där - vågat alibi om hon är kollega med Habina.
Theodor röstar efter mig, samtidigt som fio. Ny spelare som jag gärna vill se mer av innan jag vågar mig på en gissning
fio - hade ont om tid. Lägger tredje sista rösten, kan ha fått info om att det var kört för Habina?? Fast, innnan Theo och fios röster stod det bara 3-2 till Habina med 4 kvar att rösta. Så, möjligt kanske.
Myrten kanske den mest troliga ulvkandidaten då, eftersom hennes röst varken gjorde till eller från för resultatet. Habina hade åkt oavsett.

Med det sagt så måste det inte finnas en ulv här, men de borde sett till att någon av dem röstade där.

Mirtai lägger en "betydelselös" röst - hon gör inget för att rädda Habina utan lägger en andraröst på Q. Fast, även om hon röstat på mig hade det inte hjälpt så det är inget som godförklarar henne.

Gabby_Ossis röst seglar upp som möjlig räddningsaktionsförsök. Det är för lite för att jag ska kunna säga att hon är ond. Men hon hamnar på granskningslistan inför morgondagen.

Det är mina spontana tankar kring röstningen.

Kusligt vad vi tänker lika !!:eek:
 
DL 1 21:00

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina


så lite i linje med Snurrfians tanke att det kan dölja sig någon/ några alibiröster på Habina så funderar jag nog mest på de som kommer i slutet ur det perspektivet
Myrten kanske alla mest? som lägger sista rösten när det redan är klart att Habina ska åka?
Fio som kommer in med andan i halsen och knappt hinner med att rösta? Kanske fått snabbt råd i lyan att lägga en röst på en kollega ?
Med tanke på att Habina ville få mig och BSF misstänkta för vår kommentar om Fio, så kanske det rentav var ett försvar av en ond kollega dessutom.... hm?
Theodor måste läsa igenom dennes sammanfattning igen, men fick nog uppfattningen att hon ( du är en hon trots namnet väl ? Annars ber jag om ursäkt:) ) först ville skriva habinas kommentar som något positivt för att sedan ändra sig och rösta på henne ändå? hm

BSF tycker jag är förståeligt att hon lägger sin röst på Habina i det läget, hon var också ganska misstänkt av många under kvällen så fattar att hon vill lägga en röst där
Jag själv (:p) lägger en andra röst baserat på mina misstankar under kvällen Jag hade inte sett cirkus röst innan men även om jag hade gjort det hade jag röstat på Habina
cirkus först att rösta på Habina. Tja- Det KAN ha varit en tidig alibiröst, jag utesluter inget när det gäller cirkus:D

edit fixade så att några rader som hamnat på Theodor kom till Fio istället, där de skulle varit
Många röster ikväll kom samtidigt vilket gör att det är svårt att veta vilka som hade sett rösterna innan. Hm, jag funderar lite i samma banor som du fast bara det kan ju få mig att undra! :p

Jag går och lägger mig istället. ;)
 
Kollade snabbt röstlistan. Spontant känns det som att Cirkus, Theodor och fio får lite plus i kanten.

Cirkus för att hon lade första rösten. Dock 1) litar jag aldrig på cirkus och 2) har jag ingen koll (just nu) på hur diskussionen såg ut runt cirkus röstinlägg, om det var mycket reaktioner på Habinas röst. Jag hade ju själv släppt henne för detta DL till hon röstade.

Theodor och fio för att de förde upp Habina i ledningen. Fio skriver att hon inte hade koll alls på DL och i väldig stress kan vad som helst hända även i lyan. Med just nu känns dessa båda som mindre sannolika ulvar.
 
DL 1 21:00

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina

20.57 Theodor röstar på Habina
20.57 Fio röstar på Habina
20.57 Mirtai röstar på Q
20.59 Myrten röstar på Habina


så lite i linje med Snurrfians tanke att det kan dölja sig någon/ några alibiröster på Habina så funderar jag nog mest på de som kommer i slutet ur det perspektivet
Myrten kanske alla mest? som lägger sista rösten när det redan är klart att Habina ska åka?
Fio som kommer in med andan i halsen och knappt hinner med att rösta? Kanske fått snabbt råd i lyan att lägga en röst på en kollega ?
Med tanke på att Habina ville få mig och BSF misstänkta för vår kommentar om Fio, så kanske det rentav var ett försvar av en ond kollega dessutom.... hm?
Theodor måste läsa igenom dennes sammanfattning igen, men fick nog uppfattningen att hon ( du är en hon trots namnet väl ? Annars ber jag om ursäkt:) ) först ville skriva habinas kommentar som något positivt för att sedan ändra sig och rösta på henne ändå? hm

BSF tycker jag är förståeligt att hon lägger sin röst på Habina i det läget, hon var också ganska misstänkt av många under kvällen så fattar att hon vill lägga en röst där
Jag själv (:p) lägger en andra röst baserat på mina misstankar under kvällen Jag hade inte sett cirkus röst innan men även om jag hade gjort det hade jag röstat på Habina
cirkus först att rösta på Habina. Tja- Det KAN ha varit en tidig alibiröst, jag utesluter inget när det gäller cirkus:D

edit fixade så att några rader som hamnat på Theodor kom till Fio istället, där de skulle varit
Jag hade inte sett ditt inlägg innan jag postade mitt... Nu blir jag lite nojjig för att vi kommer till liknande slutsatser.
Det tillsammans med att du inte hakade upp dig på min kommentar som flera andra gjorde gör att jag nojjar mer :p
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp