Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Nu börjar jag bli orolig för att jag ska sitta och vela ända tills efter DL, så det är nog bäst att jag röstar nu. Egentligen har jag ingen aning men det jag spontant reagerat mest på är att cirkus gick ganska hårt åt quarter4ever för hennes inlägg om spionen, som jag inte såg något skumt i. Jag tänker att det skulle kunna varit ett försök att sprida misstankar, som hon sedan tycks backa från när hon inte fick med sig fler. Så:

Derring-Do röstar på cirkus
 
Okej, och jag tycker fortfarande att din (miss)tanke känns skum, visst Q nämnde bara lynch och du funderade och spann vidare på varför. Men det skaver i alla fall.

Jag tycker ju att det är hälsosamt att klämma q lite pulsen och idag så tycker jag att både förklaringarna från henne och sen klargörandet från LL känns stabilt.

Sen undrar jag varför du reagerar på mig och inte på LenaH som också hade samma tanke även om det var jag som spann loss.
 
Okej, lite funderingar från mig.

hemligs röst är onekligen skum, men å andra sidan är hon ny precis som jag (och säkert lika förvirrad som jag), så hon kan nog lika gärna vara god som ont. Jag känner inte att det finns tillräckligt att gå på där för att jag ska vilja lägga en andraröst där.

Att Q enbart skrev om lynchning och inte käk angående spionen tror jag inte det behöver betyda någonting egentligen. Jag tycker scenariot att lyan skulle kunna undvika lynchning av spionen, sedan käka denne och ändå få spioninfo verkar väldigt långsökt (vilket också visade sig stämma), men det är klart att Q som är en erfaren spelare skulle kunna vara i lyan och fundera i de banorna. Det känns dock som hon lika gärna kan vara god och fundera mer på lynchning än käk eftersom det är lynchningen man bidrar till som god. Även om nu Q brukar vara noggrann så är det nog enkelt att "missa" en sån sak.

Slutsats: Jag har inga direkta misstankar mot Q.

Först att reagera på Qs inlägg var cirkus, hon backade dock senare då hon ansåg att Q förklarat sig bra. LenaH angav också att hon tänkt i samma banor men gjorde ingen större grej av det. Varken LenaH eller cirkus känner jag mig särskilt misstänksam mot av den anledningen att de inte hakat upp sig så mycket.

Habina däremot hakar också på och tycker att Q "verkar tänka som en ulv kring spionen", utan att utveckla det vidare. Detta är jag lite fundersam över, jag tycker det känns som hon gör det lite lätt för sig genom att haka på tidigare misstankar med minimal förklaring. Det är kanske inte jättemycket att gå på, men det är vad jag kommit på hittills i alla fall. Sen röstar hon i och för sig inte på Q, och det är nog positivt? Känner mig allmänt förvirrad :p

Ok, då är det bara bsf som känns skum kring det. Du känns skum för du verkar tänka som en ulv kring spionen... :cautious:
 
Snurrfian rätt laid back, kom med en bra kommentar kring lömynte spionen tidigare idag , men i övrigt inte mycket mer än OT från henne. Smyger hon med ? Kommit med ett inlägg som sammanfattar 4 av oss som synts under dagen.
Det känns ju rätt omöjligt att sammanfatta de som inte syns till liksom? Att sammanfatta bara för sammanfattandet skull känns rätt onödigt tycker jag, det blir liksom mest för att samla inlägg tycker jag. Så mycket OT tycker jag inte heller att jag har kommit med? En förklaring till en ny och en kommentar till LL?
 
Nu har jag läst ikapp, en del diskussioner främst mellan @cirkus , @quarter4ever , @Habina och @LenaH . Har varit en del om och med @Blacksmithfarm s kommentar angående @fio också.

Just det sistnämnda var det första jag reagerade på innan jag åkte, som varit uppe så finns det ingen anledning för någon ond att försöka visa sig, så att lägga en sådan kommentar känns inte egentligen som ett ärligt ulvletande utan mer som ett försök att sprida misstankar. Hinner inte riktigt bilda mig en uppfattning och den andra diskussionen så jag går på det. Därför

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
 
Eftersom jag har en röst väljer jag bland de andra som fått röster.

Och av dem har jag tidigare haft misstankar mot Habina, hon har även flest röster för tillfället vilket ger mig lite marginal.

Blacksmithfarm röstar på Habina


För att hon får min kommentar till att jag tycker att fios kommentar är en hint fast jag inte nämnt det.
 
DL 1 21:00

19.05 hemlig röstar på LenaH
20.31 Habina röstar på hemlig
20.41 LenaH röstar på Bsf
20.47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20.48 cirkus röstar på Habina
20.49 quarter4ever röstar på Habina

20.49 Derring-Do röstar på cirkus
20.53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20.53 Blacksmithfarm röstar på Habina



LenaH: 1
hemlig: 1
Bsf: 2
q4e: 1
Habina: 3
cirkus: 1
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina

LenaH 1
Hemlig 1
Blacksmithfarm 2
Quarter4ever 1
Habina 3
cirkus 1


(LenaH hann först :p)
 
Det känns ju rätt omöjligt att sammanfatta de som inte syns till liksom? Att sammanfatta bara för sammanfattandet skull känns rätt onödigt tycker jag, det blir liksom mest för att samla inlägg tycker jag. Så mycket OT tycker jag inte heller att jag har kommit med? En förklaring till en ny och en kommentar till LL?
Jag menade inte så alls:), jag själv hade inte heller med mer än 4 först just för att det var de enda som var "värda" mer tankar. Jag saknar väl helt enkelt mer tankar från dig idag. Det var många som inte varit med så mycket idag att jag rentav kunnat klumpa ihop större delen av er 8 och bara skrivit Behöver se mera typ...
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina

LenaH 1
Hemlig 1
Blacksmithfarm 2
Quarter4ever 1
Habina 3
cirkus 1


(LenaH hann först :p)
:banana::banana::banana:
 
Sen röstar hon i och för sig inte på Q, och det är nog positivt? Känner mig allmänt förvirrad :p

Funderade lite till, det kanske inte är så positivt att Habina väljer att rösta på hemlig istället. Att hon hoppar på direkt där någon gjort en miss/något skumt utan att reflektera särskilt mycket känns lite väl lätt och kanske till och med ulvigt...

Gah, DL 1 var ännu svårare än jag föreställt mig :crazy:

Nåja, det får bli

Theodor röstar på Habina enligt motivering ovan och i tidigare inlägg
 
Jag kom precis hem har bara läst en rad där BSF misstänker mig på något sätt och Habina hugger på det. Det känns skumt även om jag inte ens läst vad det handlar om än. Sorry habina

Fio röstar på Habina
 
Hemma från stanlet, det är mkt riktigt idag jag har träning @LenaH :)

Som jag ser det finns det 2 misstänkta, BSF pch Habina som är misstänkta baserat på vad BSF skrev och hur Habina reagerat på det

Även cirkus och Q har varit i blickfånget och här blir jag nervös! Jag tror de kan vara onda ihop som försöker gå på varandra för att skapa alibi.

Mirtai röstar på Q

För att jag tycker hon är virrig och för att hon och cirkus kan vara onda tillsammans
 
Men att Q tycker att jag är laidback? Vad ska jag skriva mer menar hon? Hitta på teorier eller vad? O_o Jag brukar sällan skriva så mycket innan jag får någon koll och att försöka hitta på en misstanke på mig känns väldigt skumt och med tanke på att jag tyckte att hon var lite knepig från början så tror jag att Q mycket väl kan vara en ulv som försöker hitta någon annan att skylla på. Att hon dessutom försökte lura en av de nya att rösta kl 21 känns väldigt skumt. :p Snurrfian röstar på Quarter4ever
nä hitta på teorier är inget man ska eftesträva, men misstanke om dig? Jag hade väl ingen misstanke om dig ? Jag skrev smyger hon med? ( Obs frågetecken) behöver inte alls betyda att jag misstänker dig-i så fall hade jag väl lagt till håller ögonen på snurrfian typ?
 
Argh! Habinas röst får mig att reagera. Jag reagerar iofs alltid när någon röstar på nykomlingar i första DL, men hittills har det också ofta visat sig att de som lade rösterna var onda.

Samtidigt brukar jag ofta reagera på Habina.

Jag har inte släppt cirkus på något sätt, men visst jag kan köpa idén att klämma Q på pulsen. Och jag vet att cirkus ibland spelar ganska utstickande även som god. Minns t ex i min lek där cirkus hade specialrollen "den kejserliga favorithästen" där hon mer eller mindre begick självmord första DL.

BSF känns rätt skum, främst för hennes förklaringar nu. Men henne kan jag också reagera på främst i början av en lek. Jag har ju lovat mig själv att aldrig fega som jag gjorde senast jag spelade, men...

Myrten röstar på Habina

för att jag tycker hennes röst på hemlig känns lätt.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 266
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp