När syns det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Orkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 4 883
Sv: När syns det?

Min inseminerades 8 maj.
Hon har gått 330 dgn 3 april om jag inte har räknat fel. Blandar ihop datumen hej vilt nu....
Då är vi iaf tre som kan sitta uppe och våndas samtidigt ivår! Förhoppningsvis ska väl tilläggas...

Så här ser min ut idag på dygn 67. Tror hon kommer att spricka innan (om) den lilla tittar ut. Tycker hon liknar en fästing ganska mycket, en stor fet mage och några ben som spretar. Hoppas detta funkar, har aldrig lagt in bild förut

Sorbisen67dygn1.jpg
[/IMG]

haha, bra med så stora bilder, tycker jag, jo minst sagt är hon rund, men det är inte på bara sommarbetet väl? elelr?

Dessvärre är det nog betet. Hon har varit på hingststationen sedan slutet på april så jag har inte haft någon vidare koll på henne. Nu är frågan om man vågar banta henne lite. Jag rider henne inte annat än lite skritt i skogen då hon skadade sig som ung så tyvärr måste det nog bli med neddragning på foderstaten. Får se hur jag ska göra, nu går hon i alla fall ute och äter det sista av vad sommaren har att ge.

index.php

index.php

Här kommer en bild på min Olivia, dräktig på dygn 99, med lippizaner hingsten Maestoso Romida.

Senast ändrad:

Josssefine:japp, hon är kollad på dygn 17 och 58, och då låg det iaf en liten "räka" därinne. :banana: Detta blir hennes tredja föl. Måste fråga vad din ljusa häst är för ras?

haha okej:D skoj.. Mitt stos första:P Hon är haflinger, vi köpte henne som 6 månader gammal, kom från tyskland med sin mamma:P

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 392
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 106
Senast: Lavinia
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 793
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Ela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈