När börjar magen växa?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Kaweria
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 5 983
K

Kaweria

Vill så gärna att magen ska börja runda till sig så man kan få krama om den lite ;) Mitt sto kommer föla i april och än så ser jag inga tecken på något i magen. När börjar magen växa på allvar?

Sv: När börjar magen växa?

Mitt ena sto betäcktes i början av maj, och hon har redan mage :eek: Och det är inte sån där vanlig betes mage, utan den har en helt annan form....:crazy:

min med, mitt stos mage har antagit en annorlunda form och hon har bara gått lite drygt 90 dygn. fast hon är ganska tunn i vanliga fall iofs.

Första gången mitt sto var dräktigt syntes ingenting förrän det var tre månader kvar, men hennes mage var väldigt liten även precis innan fölning.

Nu är hon på dygn 145 och det börjar redan synas lite med förändrad form av magen och så är hon uttryckt i flanken.

Tror det är ganska inviduellt, från häst till häst, ras till ras..
MEn tycker min verkar lite rundare allt:P 80 dagar nu

Glöm inte från dräktighet till dräktighet;)

har ett kort på mitt sto taget 12 dagar innan förra fölningen då det syns att hon är dräktig men inte att hon är högdräktig. Ska ta ett i den här dräktigheten också för att jämföra.

Jag har två ston betäckta med 2 dagars mellanrum, så de ska föla i April
Den ena ser man inget speciellt på ännu....medan den andre ser högdräktig ut :smirk: båda är arabtjejer. Den kraftiga av dom har nog kvar mage från betet + att hon har en helt annan kroppsform. Men vanligast är väl att de syns ordentligt de sista månderna.

På mina shettsiston tycker jag att man borde se mer än vad man gör idag av deras dräktiga magar, dock har dom lite kagge men inte mkt, den ena bör föla i slutet av april o den andra ca 3 veckor efter
Tycker nog att shettis valackarna ser mer dräktiga ut

Magen på mitt halvblossto börjar nu ändra form, och hon ser dräktig ut:rofl: Hon har gått 150 dgr, och ska ha i april. Detta är hennes fjärde dräktighet, och hennes mage börjar bli större tidigare för varje dräktighet, tycker jag. När hon fick första fölet blev inte magen stor förren alldeles på slutet...

Alla våra tre dräktiga ston tycker jag ser ut att ha "dräktighetsmagar". De är alla beräknade föla under 15 dagar i april. De fyller ut upp i ryggen liksom...nordisen (dygn 146 idag) har i stort sett inte haft för mycket att äta sedan i slutet av augusti och ändå är hon som en tunna! Bred liksom! Då blir hon motionerad 3-5 dagar/ vecka:eek: Hon har haft 1 föl innan.
New Foresten (dygn 141 idag)är sist ut men hon är ocksp just bred över ryggen redan, iofs har hon väldigt rak rygg och lite manke (svårt att hitta sadel). Hon blir ordentligt motionerad 5-6 dar i veckan men har ändå lite mage.
Mitt halvblod (dygn 156 idag) är ju dräktig med sitt sjätte föl så där är det väl inte så konstigt... Hon har väl markerad manke i vanliga fall men har nu fått en bredare rygg...iofs är den musklad nu med så om DET beror på dräktigheten eller motion vet jag inte:angel:

/Kristin

Min betäcktes i mitten av juni och hade mage i augusti. Men hon har haft föl tidigare, så det kan bero på det. Förstföderskor brukar gömma fölungen bättre och det gjorde även om hon är fick sin första unge. Det syntes inte rejält förrän i slutet av dräktigheten. Nu syns det rejält att hon är dräktig (ska alltså föla i mitten av maj).

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Freazer
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 015
Senast: julgrisen
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 450
Senast: ii-ssa
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 988
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka