Namn på hundtrim?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare chikita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 703
C

chikita

Hej alla bukare! Jag skulle behöva hjälp med att komma på ett bra namn till mitt hundtrim :)
Så... nån som har nåt bra tips?:D

Sv: Namn på hundtrim?

Ja jag tänkte höra med dig om du nu ska starta ett hundtrim har du väl förmodligen utblidagt dig med:p

Men har du nå bra tips på bra utbildnigar till det?

Jag hade praktik på ett hundtrim när jag gick på gymnasiet och efter att jag tagit studenten tog jag kontakt med dom igen och fick chansen att gå som lärling där. På så sätt fick jag en grundutbildning, utan att det kostade mig något.
Så mitt tips är att kontakta alla hundfrisörer i närheten av dig och försök få en praktikplats. När du väl har lärt dig grunderna kan du börja ta emot egna kunder. De flesta som klipper sina hundar vill bara ha enkla vardagsklippningar så du behöver inte vara nåt proffs eller klippa hundar för utställning, sådant lär man sig efterhand genom att gå separata kurser eller lära sig av uppfödare.

Lycka till! :)

SaxDOGseriet (saxdaxeriet)
FurDo (Hairdo)
DOGseriet
FurDesign
Furstudion

Öhm ja.. det där var väl inga bra förslag kanske.. men ändå :D

Jag hade praktik på ett hundtrim när jag gick på gymnasiet och efter att jag tagit studenten tog jag kontakt med dom igen och fick chansen att gå som lärling där. På så sätt fick jag en grundutbildning, utan att det kostade mig något.
Så mitt tips är att kontakta alla hundfrisörer i närheten av dig och försök få en praktikplats. När du väl har lärt dig grunderna kan du börja ta emot egna kunder. De flesta som klipper sina hundar vill bara ha enkla vardagsklippningar så du behöver inte vara nåt proffs eller klippa hundar för utställning, sådant lär man sig efterhand genom att gå separata kurser eller lära sig av uppfödare.

Lycka till! :)

Jaha okay men det låter ju bra, Jag har ju några uppfödare som jag får åka hem till och provtrimma, Så ska kolla upp sen om det finns kanske nå bra ställe där man kan ha praktik:) men tack så mycket!

Jag tycker du ska ha ett enkelt namn som är lätt att hitta om man söker "chikita's hundtrim" typ

Ja, jag har funderat på det och det är nog det bästa iaf. Mias hundtrim får det bli, men tar gärna emot andra förslag, tycker det är lite tråkigt :p
Men det är bra om det är tydliga namn som gör att man blir lätt att hitta

Mias hundsalong
Klipp&trim
Tassa in
Hundvårds salongen
Pälsotass
Pälsfager
Pälsosånt
Hundhörnan
Hund frisören

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 921
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 232
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 163
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Falsterbo horse show byter namn