Någons hund som låter såhär?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 867
Sv: Någons hund som låter såhär?

Det där var väl inte så märkligt. Den gnäller, inte skäller.

Den berättade något roligt som den varit med om.:angel:

En kompis dvärgpudel har liknande läten för sej, men han varierar sej mer, när han blir exalterad gnäller/ylar/pratar/skäller/skriker/frustar han och hoppar upp och ner som en studsboll (högt som faskien).
Hunden heter för övrigt Skutt, ett mycket passande namn!!

Hundar kan ha många roliga läten för sig. :D I väntrummet hos veterinären häromdagen satt det en staffe, och medan dom andra hundarna pep då och då så satt han och.. eh.. ja.. grymtade och knattrade och tjattrade. Aldrig hört en hund låta så förut. En farbror gick förbi och sa "oj, det där låter inte bra" för han trodde den mådde dåligt, men tjejen sade att dom låter så. Skoj lät det iaf. :D

En hundinstruktör jag känner berättade att till skillnad från vargen så har hunden utvecklat en rad fler läten, men blivit "stumma" i sitt kroppspråk (mot vargen). Detta eftersom hunden levt så nära människan, en verbal art som ändå inte förstår de små signalerna av kroppspråket. (Fråga mig INTE hur detta skulle gått till evolutionistiskt, eller om det ens var en evolutionsfråga! För det har jag inget svar på alls! Jag bara för information som jag inte förstår vidare.) Det är ju inte svårt att tro på när man hör den där hunden, eller andra roliga läten som undslipper hundar i ens närhet!

/Syrsa

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 023
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 870
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 294
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka