någon som vet vad detta kan vara?

Sv: någon som vet vad detta kan vara?

Kan det inte vara bett av något slag? De kan få stora bulor så här på våren innan de blir mer imuna.

fästingar hon har kliat av kanske? Min ponny får alltid stora bulor där hon har fästingar.

Jag har en häst som får en massa knutor (faktiskt också på just vänster bog). På henne verkar det ha ett direkt samband med mängden stärkelse hon äter.
Ju mer stärkelse, desto fler knutor.

Jag har en häst som får en massa knutor (faktiskt också på just vänster bog). På henne verkar det ha ett direkt samband med mängden stärkelse hon äter.
Ju mer stärkelse, desto fler knutor.

klöver? är det stärkelserikt? funderar på om hon fick dem i samband hon gick i en hage med mkt färskt klöver.. Men flyttade henne därifrån efter hon fick kolik för en vecka sedan ungefär men dem finns kvar och tror även dem blivit fler :crazy:

Om hon har haft kolik och får knutor skulle jag tro att det är relaterat till en obalans eller störning i tarmfloran, och kroppens sätt att reagera. Jag skulle ge bakjäst eller proviva, a-fil eller något annat under en period för att lugna magen. Och som Via säger vissa hästar reagerar i huden av stärkelse som mestadels finns i spannmål. Har du bytt foder? Att vänja in känsliga hästar på bete är också viktigt.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 449
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: tara
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 892
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31