Någon här med struma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

jerseyko

Trådstartare
Min mamma har det och även hennes mamma och mormor.

Jag sa till vid inskrivningen att de har struma och de tog ett blodprov.

Nu ska jag dit igen i april och ta ett nytt prov :eek:
 
Sv: Någon här med struma?

:bump: Hejsan här har du en som precis fått reda på att jag har fått struma. Har varit på flera läkarbesök ,och en mängder med blodprov har tagits.Har nu fått medecin som jag äter varje dag. Men har i dagarna fått öka dosen för att det inte räckte till ..Har varit en jobbig tid men hoppas på bättring. Så lycka till. VIll du pratas vid mera maila mig gärna då.

MVH Sofia i Halmstad:banana:
 
Sv: Någon här med struma?

min mamma och mormor har det så jag tar prov lite då och då och kollar om jag fått det. Förmodligen så åker man väl på det..:smirk:
Morsan äter iaf. medicin, Levaxin och mår bra, det kan tydligen vara lite lurigt att få till rätt dos bara. Mormor har den andra sorten, man kan ju ha för hög eller för låg produktion.
Men jag är väldigt dåligt insatt i det..
 
Sv: Någon här med struma?

Min mamma har det. Först fick hon genomgå en operation där de tog bort ena sköldkörteln, nu äter hon Levaxin och är piggare än nånsin (58 år). Jag har tagit provet ett par gånger men hittills har det inte visat nåt.
 
Sv: Någon här med struma?

Jg fick min struma diagnostiserad ca ett halv år innan jag blev gravid första gången. Var inga problam då inte, fick ta blodpov varannan månad och dosen fick ändras lite eftersom. Samma sak gäller nu vid min andra graviditet. Fast än så länge är värdena kanonbra och jag hr inte behövt ändra dosen. (Äter Levaxin).

Jag tycker inte att det är något att oroaq sig för. Se till att läkarne håller koll så att du får rätt dos under grav. och under din ev. amning så är det lugnt.

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 428
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 659
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp