Näringsidkare eller privat hästsäljare?

Eller;
Glädjen över det låga priset kan aldrig uppväga förbannelsen över den dåliga kvalitén...
Ett annat bra alternativ skulle vara att köpa häst av nån som man känner, och som man vet är ett vettig person. En av mina kompisar fick köpa en riktigt fin häst till nästan "dumpningspris" av en bekant. Hon hade ridit hästen som unghäst och när den sen skulle säljas i somras fick hon köpa den billigt. Ägaren ville få hästen såld men visste att min vän inte hade råd att betala fullpris på hästen (halvblod med bra stam, tävlingshäst), men att min kompis var rätt köpare som skulle ge hästen ett riktigt bra hem.
 
:meh: Ja, hur ofta råkar man ha nån hästkunnig person som pratar litauiska med sig när man köper häst? Ska tänka på att det kan vara bra att ha med sig för säkerhetsskull. Ska genast försöka hitta nya, kloka, vänner som är duktiga på hästar och flerspråkiga. Bör behärska åtminstone sju språk. Framför allt litauiska...
Man är ju helt chanslös!

Det kan gå fel även om man tycker att man frågar upp och "gör allt enligt regelboken". Hästköp är alltid en chansning. Å andra sidan är jag betydligt klokare till nästa gång, det här var första gången jag köpte häst.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 497
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp