När visar det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ireland

Trådstartare
Hur lång tid efter att man blivit gravid visar det sig på ett gravtest? Direkt eller?
 
Sv: När visar det?

Jag har hört (tror jag) att om man vill vara nästan säker, ska man vänta tills dagen då man borde haft sin mens, om man nu är såpass regelbunden.
Man kan testa positivt innan beräknad mens också, men man kan lika gärna testa ett "falskt negativt".

Jag är dock inte säker.
 
Sv: När visar det?

De flesta brukar kunna testa med rätt resultat då mensen skulle kommit. Men det tar minst 10 dagar efter befruktning för kroppen att bilda så mycket Hcg (graviditetshormon) för att ge utslag på teststickan. Vissa bildar hormonet långsammare och då tar det längre tid.

pemi
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 868
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Modest
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
920
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp