När vet man?

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Daizy

Jag har just fått reda på att jag blivit gravid på första månaden jag försökte och är över lycklig. Men jag undrar hur säkert är graviditetstest. Jag hade mens förra månaden och nu den här gången uteblev de ju pga att jag är gravid. Testade på midsommar afton då var jag inte gravid men helgen efter visade sig att jag var gravid :) och vi hade 6 några gånger den veckan är det så att de är den veckan efter midsommar jag blev gravid?
 
Sv: När vet man?

Ett tydligt positivt test är i stort sett 100 % säkert (jag gissar att i de fall det inte är 100 beror på tidigt missfall, dvs man HAR varit gravid).
GRATTIS!

Om du har normallånga, regelbundna cykler blev du troligtvis gravid mitt emellan sista mens och det datum du förväntade dig mensen (som standard kommer mensen ca 14 dagar efter ägglossning. Men det är olika: jag har 26-dagars cykler och endast 11 dagar mellan ÄL och mens).
 
Sv: När vet man?

Ok tack för svar. Men varför visade de negativt på midsommar dagen då? och inte veckan efter. skulle ha mens en vecka senare när det visade positivt?
 
Sv: När vet man?

Har inte testetsvar med hormonhalten att göra... Gravid blir man under ägglossning... Testar man för tidigt blir det negativt även om man är gravid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 282
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
904
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 968
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp