När sjunker magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Fem personer, oberoende av varandra och som följt min graviditet från dag 1, har på mindre än en vecka spontant sagt åt mig att "OJ vad din mage har sjunkigt".

Nu blev jag lite fundersam och så, eftersom jag själv också reagerat på detta. Jag har ju nio veckor kvar innan det är dags att pluppa ut bönan.

Behöver jag vara "orolig"? Eller är detta också normalt?
 
Sv: När sjunker magen?

Enligt min BM så sjunker magen när bebisen fixerar sig, alternativt åtminstone har vänt sig rätt.

Jag ser ingen stor förändring efter fixeringen, men min mage är både ganska liten och har aldrig legat speciellt högt heller.

Han vände sig rätt i v 32 och fixerade sig i v 34.
 
Sv: När sjunker magen?

dub ehöver inte vara orolig,kommer inte ihåg i vilken vecka som brukar vara vanligt lr så. Men jag kommer ihåg att min bm påpekade att min bebis låg otroooligt långt ner flera gånger och det visade sig när vi kom in på bb att han låg så långt ner han kunde så jag behövde bara öppna mig.Annars får man ju vänta dels på att man ska öppna sig och att bebisen ska "trilla" ner.
 
Sv: När sjunker magen?

Tack för era svar. Ännu en gång då jag kan konstatera att det som känns "onormalt" är "heeeeeeeelt normalt". :)

Stackars böna, ska den ligga sådär uppochner ända tills 27 november nu? :smirk:
 
Sv: När sjunker magen?

Pysen: så där långt ner låg båda mina oxå, så föder jag fort oxå! Det är väl det positiva med breda höfter och stor rumpa då...att ha rymligt bäcken, mina har vänt på sig i vecka 27-28 båda 2 och fixerat sig från v 34 båda 2 ca. Mina föddes 17 respektive 16 dagar före oxå.
 
Sv: När sjunker magen?

nå jag tyckte inte att jag födde fort precis,värkar i tolv timmar och krystvärkar i nästan två....men min pojk kom med armen före så det hjälpte ju inte till precis,men bm sa att jag kunde gott klämma ut en unge på ett kilo till tack vare mitt bäcken,och min gosse vägde just över fyra kilo:) men då gick jag oxå tio långa dagar över tiden:/
 
Sv: När sjunker magen?

Min lilla groda har legat med huvudet nedåt ganska många veckor nu, men har fortfarande inte sjunkit ner och fixerat sig.
Något som också är helt normalt :D

// corona - v 39
 
Sv: När sjunker magen?

Min mage sjönk väldigt tidigt, det var många som trodde jag skulle föda tidigare än bf. Men jag gick över sex dagar och sonen fixerade sig inte förrän under värkarbetet. Däremot låg han neråt i ruckbart läge efter att magen sjunkit.
 
Sv: När sjunker magen?

Kan tillägga nu efter ytterliager ett besök hos BM, att hon (barnmorskan alltså) inte tror att min lill* kommer att sjunka ner förrens vattnet går eller värkarbetet sätter igång.

// corona - nu i v 40
 
Sv: När sjunker magen?

Jag blev mormor den 18 sept skulle kommit den 30 sept
En under bar lite flicka. Dixerade sig någon dag innan .:bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
3745 kg ,,,50 cl
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 995
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 425
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 600
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp