När kan man kolla..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lady_Morgaine

Trådstartare
Jag börjar fundera på huruvida jag är skengravid eller om det kanske är riktigt ändå....? Kommer känna mig jättefånig jag inbillat mig det här nu :o :rofl: .. men det är ju inte helt omöjligt! Har utvecklat ett illamående sedan igår.. inte så jag vill gå och kräkas, utan det bara finns med.. ett lätt illamående "svullna och ömma bröst" sedan i måndags.. som lätt "mensvärk" inte intensivt som det brukar uan en lättare variant som kommer och går...

Om det är på "riktigt" så borde jag vara i v 2/3, kan man ens märka något då egentligen..?? Eller är det rent utav inbillning?? Å när kan man kontrollera om man bara inbillar sig..??
 
Sv: När kan man kolla..?

du kan testa från den dag du beräknade att mensen skulle ha kommit - innan dess är det inte stor ide...

antar att du inte det det men man räknar ett senaste mensens först dag är v.0+0 och när man har ägglossning är man i v. 2+0 (om man räknar efter standard 28 dagars cykel)...

antar att du menar att du är i v. 4-5 någonting?... 2-3 veckor efter ägglossningen och att du skulle haft mens för några dar sen/en vecka sen typ... eller?
 
Sv: När kan man kolla..?

Ha ha... nä.... jag menade v 2-3....:o det är ju därför jag än så länge tar det som en "skengraviditet":p ägglossningen var för ca 2 v sedan... hrm...;)

Jag kan då testa först på söndag mao......... det är då den ska komma...
...har inte gått över tiden än, tycker bara dt känns annorlunda:o :D
 
Sv: När kan man kolla..?

Ha ha... nä.... jag menade v 2-3....:o det är ju därför jag än så länge tar det som en "skengraviditet":p ägglossningen var för ca 2 v sedan... hrm...;)

Jag kan då testa först på söndag mao......... det är då den ska komma...
...har inte gått över tiden än, tycker bara dt känns annorlunda:o :D

hur lång lutealfas har du då? :confused:

men om du beräknar din mens till söndag så är det då du kan testa...
 
Sv: När kan man kolla..?

*kl*

Så alla test innan är värdelösa?
 
Sv: När kan man kolla..?

hur lång lutealfas har du då? :confused:

QUOTE]

lutelfas..? :confused:

Senaste mensen började 7 jan.... pojkvännen kom hem mitt i ägglossningen... efter att ha varit borta en längre tid.. så det vart som lite .. intensivt :angel:
Jag äter inte p-piller, har inte gjort på flera år.... vi använder oss av den idiotsäkra metoden "avbrutet".... :p men jag tänkte att om det sker flera gånger inom en eller ett par timmar så borde det kunna finnas kvar i skjutloppet...:D

Å nu när man känner sig jättegravid plötsligt(mycket fånigt med tanke på den lilla tid som gått) så vill jag ju veta på en gång... jättelångt till söndag :o :D
 
Sv: När kan man kolla..?

*kl*

Så alla test innan är värdelösa?

nej men sannolikheten om man testar så tidigt är att stor att man får ett falsk neg. testresultat.. alltså risken är stor att man får ett neg. resultat fast man är gravid eftersom halten av "gravidhormonerna" är så låg... men ett pos. test är pos!
 
Sv: När kan man kolla..?

nej men sannolikheten om man testar så tidigt är att stor att man får ett falsk neg. testresultat.. alltså risken är stor att man får ett neg. resultat fast man är gravid eftersom halten av "gravidhormonerna" är så låg... men ett pos. test är pos!

Ok, gjorde ett test i tisdags. (Ska ha mens på söndag) och det visade neg efter en låååååång tid (Trodde först inte att det fungerade alls).
Så då är det inget att lita på då?

(Fast det ser man ju på söndag! :eek: )
 
Sv: När kan man kolla..?

Ok, gjorde ett test i tisdags. (Ska ha mens på söndag) och det visade neg efter en låååååång tid (Trodde först inte att det fungerade alls).
Så då är det inget att lita på då?

(Fast det ser man ju på söndag! :eek: )


Det är ju helt sjukt att vi ska ha på söndag båda :rofl: det måste pm:as när vi vet.... :D
 
Sv: När kan man kolla..?

Ok, gjorde ett test i tisdags. (Ska ha mens på söndag) och det visade neg efter en låååååång tid (Trodde först inte att det fungerade alls).
Så då är det inget att lita på då?

(Fast det ser man ju på söndag! :eek: )



nej du kan precis lika gärna vara gravid om din mens inte kommer...

första gången jag var gravid så testade jag först neg. för jag testade nog lite tidigt (har väldigt oregelbundna cykler), någon vecka senare blev jag sjuk i influensa och låg till sängs i 2 veckor och reflekterade inte alls över att jag inte hade fått någon mens och när jag sen blev frisk och skulle få på mig ett par jeans när jag skulle till jobbet så gick de inte att knäppa :angel: kom då på att jag inte hade fått mens och testade, då var jag i v 7 och testet blev pos. sekunden efter jag doppat ner det typ...
 
Sv: När kan man kolla..?

Ett grav test kan visa neg fram till v6, det beror på hur mkt hormon man har i urinet, men from v.6 "ska" ett grav trst du köper på apoteket visa rätt.
 
Sv: När kan man kolla..?

...då kan det mao visa "fel" även på söndag:o ?

Jaha... ja men då får jag väl testa på söndag och är det neg men mensen inte kommer så får jag väl testa igen efter ytterligare ett par veckor.... *evighetsväntan*:p
 
Sv: När kan man kolla..?

Jag brukar få min mens 1-1½ vecka sent när jag tror jag är gravid :mad:

Så från och med nu tänker jag inte testa först jag har 2 uteblivna mensperioder...
 
Sv: När kan man kolla..?

Jag brukar få min mens 1-1½ vecka sent när jag tror jag är gravid :mad:

Så från och med nu tänker jag inte testa först jag har 2 uteblivna mensperioder...


Ja, det är klart det kommer bli så:mad: ! ;) Det är ju helt enormt typiskt...:o
 
Sv: När kan man kolla..?

Låter precis exakt som när jag var gravid. Det kändes precis likadant som du beskriver och ja, det var så tidigt i graviditeten. Till och med innan jag borde fått mens....
 
Sv: När kan man kolla..?

Hur gick det nu då?

/ Den smittade kollegan ;)

Det var ett falskt alarm...! För min del så började verkligheten komma ikapp och jag började bli orolig på allvar.. det hade ju löst sig om det varit så men kan ju vara bra att vänta liiite för vår del ;)
Han vart mer besviken än jag... men vi har nu bestämt att vi väntar MINST en månad i alla fall....... :p

Hur gick det själv? Håller smittan i sig ;) :D
 
Sv: När kan man kolla..?

KL
Min syster berättade att hon är gravid och då sa
jag att jag trodde att jag också var det, eftersom
mensen var 3 veckor sedan. Dagen efter kom tant
röd. :crazy:
Nu har jag åtminstone ytterligare ett syskonbarn
att glädja mig åt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 257
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 202
Senast: Tora
·
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 654
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 550
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp