När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Theci

Har länge funderat på på vilket/ vilka sätt man själv kan avgöra om man är på g med en "jäsande bulle i ugnen".

Ja förutom att den regelbundna menstratiuonen ute blir då.....

Kanke en dum fråga på fel ställe, men hoppas på svar iaf:rofl:
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

pöttar på..
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Jag började må illa av viss mat, t ex stekt kött. Jag tänkte faktiskt inte så mycket på det just då eftersom jag när jag var 25 hade en period när jag av någon konstig anledning inte klarade av att äta kött. Jag har aldrig och kommer aldrig att bli vegetarian (klarar helt enkelt inte av att leva utan kött:d ) utom just under den perioden på ungefär två månader.

Efter ett par veckors illamående och salladsätande var det en kompis som sa "du är säkert gravid!". Då började jag tänka efter och kom på att det var ett tag sedan jag hade haft mens sist. Närmare bestämt två månader sedan.:o Ett graviditetstest visade att kompisen hade rätt.
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Theci skrev:
Ja förutom att den regelbundna menstratiuonen ute blir då.....

Jag hade två mensperioder även fast jag var gravid, det var min sambo ( då färsk pojkvän) som påpekade att jag nog var gravid när jag höll på att kräkas när vi käkade frukost tillsammans på markan.

Det stämde, jag var då 7 veckor gången och vi hade varit tillsammans i 10 veckor :angel:
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Theci skrev:
Har länge funderat på på vilket/ vilka sätt man själv kan avgöra om man är på g med en "jäsande bulle i ugnen".

Ja förutom att den regelbundna menstratiuonen ute blir då.....

Kanke en dum fråga på fel ställe, men hoppas på svar iaf:rofl:

För mig är det ett tecken som avslöjar mitt tillstånd innan mensen uteblir: luktsinnet blir knivskarpt. I början av en graviditet känner jag lukter som jag inte visste att man kunde känna, som färgen från väggar som målades för många år sedan och metallen från en stekpanna när jag öppnar kastrullskåpet. När väl illamåendet kickar igång blir alla lukter outhärdliga och värst av allt är lukten av varm människohud :eek: Att vänta barn och må illa på sommaren när alla ÄR varma har med andra ord varit kräkframkallande. Sista graviditeten kunde jag inte ens komma nära min man eller krama mina äldre barn utan att kräkas - de luktade för mycket människa!

Himla tur att illamående har varit något övergående, det har gått över i vecka 12-13...
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Jag ökade en hel kupstorlek nästan över en natt, det var ganska exakt en vecka efter befruktningen... En vecka senare började jag bli trött snabbt och tappade matlusten, kände mig mätt hela tiden. Och uppsvälld :D
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

så mitt konstanta illamående, as ömma bröst , brist på ork och kännsta av uppsvälldhet kan mycke väl vara....
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Theci skrev:
så mitt konstanta illamående, as ömma bröst , brist på ork och kännsta av uppsvälldhet kan mycke väl vara....

Visst, det kan vara att du är gravid. Men det behöver ju inte vara så. Själv får jag numer jätteömma bröst, illamående, brist på ork osv i samband med mens. Brösten blir så ömma att jag knappt kan röra mig. Att röra vid dem är inte att tala om:crazy:

Enklaste sättet att kolla hur det ligger till egentligen är att göra ett gravtest.
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

mhmm ja visst men att även den där satans lingon veckan inte kom när den skulle runt den 20:e förra månaden så....

blää vill inegtligen inte veta...
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Anade att något var annorlunda någon vecka innan beräknad mens. Men vågade inte hoppas allt för mkt. Två dagar innan beräknad mens gjorde jag ett test som visade positivt, dock väldigt svagt. Någon dag senare gjorde jag ett till av annat märke, starkt plus.

Mådde inte illa eller något sånt, hade bara en annorlunda känsla... Hade även en väldigt lätt variant av mensvärk som jag inte brukar ha.
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Jag märkte det på att jag från ena dagen till andra gick från att tycka att Cocacola var vansinnigt gott till att inte kunna dricka det. Tog någon månad efter att bebis fötts innan jag kunde dricka cola igen och jag tycker fortfarand einte att det är särskilt gott.

Jenny
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Jag hade varit och ätit en pizza och druckit en öl med en kompis. Jag skulle tända en cigg efter maten och hann inte ens dra in första blosset innan jag spydde som en gris. Då visste jag.. :crazy: :)
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

molande värk i magen, finnar, illamående, brösten växte (REGÄLT) ömma tuttar.... humörsvängningar... och allt detta INNAN mensen uteblev..... tuttarna gick upp 2 kupstorlekar direkt efter befruktning :eek: kanske symptomen blev värre då det var planerat och jag önskade att jag var gravid.....
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Theci skrev:
mhmm ja visst men att även den där satans lingon veckan inte kom när den skulle runt den 20:e förra månaden så....

blää vill inegtligen inte veta...

om du är såpass sen (om du brukar vara regelbunden) och har de symptomen så är det dags att testa... även om du inte vill veta... seså iväg till BM och testa på måndag eller köp ett test på apoteket/pressbyrån/större mataffär och TESTA... puff, puff...
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Köpte ett test påapoteket i torsdags. Det visadet positivt.
Var även på MVC i Fredags och fick det bektäftat.

Sambon är överlycklig och jag tytcker det är helt okey jag med.:love:

Synd bara den blivande mormoderns reaktion.
Den sänkte mig ganska mycket.

Inte ett leende och komentarer som fattar du inte att jag b etalade dina p-piller för att jag inte vill bli mormor än eller??

och ja jag äriaf klar med allt vad barn heter.

Trots att hennes syster har ett par tvillingar i 5 års åldern som hon öser pengar över ( kläder,lekstuga,mega hopp studdsmattam,m) och verkligen behandlar som sina barnbarn.

Men jag klarar mig väl utan mormor till barnet/ barna??
Farmodern blev iaf överlycklig !!

Synd bara jag har hela tiden sett framför mig att mamma skullebli iaf lite glad förmin skull....
 
Sv: När förstod ni att ni hade "bulle i ugnen"`??

Så synd att din mamma reagerade så, men självklart behöver du inte henne för att bli en bra mamma själv :) Låt henne tycka vad hon vill och lev ditt liv!

Hoppas allt går bra för dig, sambon och er bebis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 556
Senast: mamman
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 198
Senast: ako
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 040
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 733
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp