När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Min mamma har alltid sagt "Hulda" vilket inte är att rekomendera hur roligt det än kan låta.

Min yngre syster sa till receptionisten under en resa vi gjorde: "Är du en enda stor Hulda? Då måste du ha haft stora blöjor!!"
Hon hette alltså... Hulda
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Här säger vi också snopp och snippa!:)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

k.l

vi kallar det för "snoppen" och "muttan".

lite utanför, men lite gulligt :D . en vännina kallade alltid det kvinnliga organet för mus. hör till saken att dom drev en djuraffär.

när ena sonen vid 2-3 års ålder duschade ihop med sin mor pekade han på hennes "mus" och frågade vad det va. hon svarade -det är mammas mus, varpå sonen utbrister ajj, ont bitas :crazy: hon bytte benämning omgående :angel: :rofl:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Kul med så många svar och olika benämningar... =)
Själv har jag svårt för snippa, men jag antar att jag får börja vänja mig...

//Julia
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

*lånar*

När jag satt vid datorn hade en katt kommit in med en mus. Något av barnen sa "tänk om den hade kommit in med musen till dig vid datorn, då hade det funnits tre musar där!!"

Nog vet de vilken mus som är vilken :)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Här har det hetat allt från framstjärten (min äldre dotter kom på det själv) till pinkarn (min yngre dotters benämning). Mina kompisars barn kallar den för snippan.
Snoppen har alltid hetat snopp.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

:rofl: :rofl:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Vad i helvete. Det heter Vagina! Och det heter Penis! Använd riktiga ord istället för att tjaffsa till det.. Inte konstigt att människor blir tillknäppta. När ska kön sluta vara tabu ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 022
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 579
Senast: susanne
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 042
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp