När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Ingen aning. En mus är ju liten, söt och hårig :)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

en mussla är ju hemlighetsfull och gömmer något fint.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

*kl*

"Blomma" och "ros" har min man kallat mitt underliv för några gånger. :)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Har inga egna barn, men min mamma kallade den för springan när jag var liten. Snippa har jag aldrig hört, men visst behövs det ett ord som är lika avsexualiserat som snopp.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

...till skillnad från en snip(p)a som är hård och träig. ;)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

*lånar*

Vet egentligen inte riktigt varifrån det kommer...men hos oss kallar vi den mumsa....
Känns både gulligt och fint...
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Tycker att snäcka funkar, muff funkar väl men det låter mer hårigt.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Muff eller mus har det hetat här/heter fortfarande, slida tror jag nog att det sagts också.

Har en kompis kompis som bara har killar och när de var små så sa hon "framstjärt" :crazy: när hon skulle tala om vad tjejer har, det är nog bland det dummaste ord jag vet.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

och sonen 7år kom hem en dag och sa att det hette pullan... vi har ingen aning om var han har fått det ifrån :confused:


Här hemma säger vi pullan och har alltid sagt så länge jag kan minnas. Det känns lika naturligt att säga som snopp.
Snippa tycker jag känns töntigt att säga bara.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Min sambo kommer ju från arabländerna så hemma använder vi det arabiska ordet "Menoshi"

Snoppen däremot får heta snopp.. :D Här mixar vi allt hej vilt!
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Försöker kalla det snippa, men har som många andra svårt att vänja mig vid det ordet.
Har ingen aning vad jag fick veta att det hette som liten... :crazy:
Smula har jag hört på sista åren :D , men för att vara pedagogisk heter det nu snippa och snopp, fast snoppen brukar kallas för snart´här hemma :) .
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Kl

Skäggbiff:idea: Nej jag skoja bara, snippa säger vi.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

*KL*

Snippa är det klart bästa tycker jag. Mus och mussla är liksom redan upptagna av små små djur varav det senare förvisso är ett blötdjur vilket iof kan vara närmare sanningen än det första men...neee, kisselisa är att reducera organet till utsöndringar, springan är alltför freudianskt pejorativt och reducerande till nån slags mottagarfunktion (även om ni inte menar det så) blomma och ros är en vacker eufemism att användas mellan två älskande.

Nej, efter mycket funderande har jag åtminstone kommit fram till att snippa helt enkelt är bäst som ett parallellord till snopp för barn åtminstone.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Vi säger Pippan! Kommer från min finska släkt som kallar flickornas synliga kön för "pippuli"
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Det var ju passande. :D

Och pippa är ju något man gör med pippan... när man blir lite äldre. ;)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Jag jobbar med barn i åldern 1,5 år till 3 år och vi använder ordet snippa. Barnen säger det och jag tycker att det passar bra att använda när man talar med barnen.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Här hemma säger vi Snippa respektive Snopp, och det är lika naturligt för henne att säga som att säga öra eller näsa ;) Det ska inte vara något att "skämmas" över :)

(fast själv har jag svårt att benämna den för snippa, om jag tex ska prata med min man om den, när inte dottern är närvarande. Så det blir andra ord då).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 022
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 579
Senast: susanne
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 042
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp