När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freyja_bus

Trådstartare
vad svarar ni då?

Vad kallar ni det kvinnliga könsorganet med ett vardagligt ord?

Har skrivit ett längre inlägg på äldre ungdom, men kom på att det nog var intressant att fråga här med =)

länk:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=741475

//Julia
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Snippa!

Jag tycker det är jättebra att det äntligen kommit ett ord som motsvarar snopp. Nu gäller det bara att alla anammar det. Fler och fler använder det redan.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Det är ju ett jättebra ord, som verkligen behövs, dessutom. Hur kan man hjälpa till att sprida det. Det kvinnliga könsorgandet får liksom inte bli "det onämnbara" av en teknikalitet...

Fny
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Min man har introducerat ordet snippa för tjejerna, utan att vi ens har diskuterat saken...
Jag har inga invändningar, har bara inte själv riktigt vant mig vid det än.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

När jag var barn kallade min mamma det för "murre", vilket var intressant för det hette hela grannskapets katter också.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Hade samma funderingar när min dotter var liten men hon tog saken i egna händer och döpte den till "lillegumpen". När jag frågade varför så sa hon att det e ju det det e´. Jag tycker det låter lite gulligt. Vi använder ordet än idag.
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

snippa är det här hemma oxå. Ett jättebra ord!

Vissa är lite arga på att mannens könsord får bilda normen för vad kvinnans ska heta, dvs man utgår från mannen, som vanligt, men jag ger inte ett skit, snippa är et jättejättebra ord.

:)
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Min 5-åring vet att det utanpå heter snippa och det inuti slida, livmoder och äggstockar :idea:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Vissa är lite arga på att mannens könsord får bilda normen för vad kvinnans ska heta, dvs man utgår från mannen, som vanligt, men jag ger inte ett skit, snippa är et jättejättebra ord.

:)

Äh, jag tänker på snipa (båt) att ordet kommer därifrån, så behöver man inte känna sig "kränkt" och nedvärderad :rofl:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Min 4-åring har snappat upp nånstans och kallar den för "kisselisa"..... Får väl introducera snippa för henne då det är det nya ordet som används i de flesta sammanhang nu..

Varför är det egentligen så generande och tabu för kvinnokönsorgan, medans snopp är naturligt att säga :confused:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Vi kallade alltid det för stjärna hemma. Kanske lite konstigt men de var så min mamma kallade de. Även kisselisa förekom hemma men de var mest pappa som sa de.

/f
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

När jag var liten sa vi kissemurra om det kvinnliga, och det manliga fick heta plottis, fattar inte var mina föräldrar fick det ifrån :D
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Snippa.

Känns lite ovant då man inte växt upp med det själv. Men lika fullt positivt att det börjar bli mer och mer etablerat med ett och samma ord i hela landet! :)

mvh/Halvhalt
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

vi vuxna kallar det snippa...
lillskruttan som är två år säger "puppan" - det kan ju vara rumpan med på det är ju inte idealt men...
och sonen 7år kom hem en dag och sa att det hette pullan... vi har ingen aning om var han har fått det ifrån :confused:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

snippa är det här hemma oxå. Ett jättebra ord!

Här också!

Men jag blev lite ställd igår på bussen när åttaåringen tittar på metrolöpsedeln på hållplatsen och frågar

"mamma vad är en bordell?"

och hela bussen sneglar på mig...Jag vill ju att hon ska få leva i sin barndomsbubbla lite till!
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

I min familj har dom alltid kallat det kissehöna :smirk:
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Språkpolisen i mig triggas genast igång...: Jag har aldrig förstått vad det är för fel på "vulva" (och "vagina" )?

Penis och vulva är vad vi kallar könsorganen här hemma.

"Snopp" och "snippa" tycker jag personligen låter så löjligt på något sätt, fast jag är förstås oerhört fånig när det gäller alla slags meningslöst vardagliggjorda uttal på saker- vägrar kalla ryggsäcken för "rygga", matsalen för "matan" osv...:D
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Jag funderar på att stenhårt promota "vazhïn"...
 
Sv: När er son/dotter frågar er om det kvinnliga könsorganet...

Snoppen kan ju heta Gök
Musen kan heta Mussla eller höna med
varför associationer till djurriket?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 022
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 579
Senast: susanne
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 042
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 208
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp