när börja shoppa?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: när börja shoppa?

Vi har allt kvar:D Maken vägrar slänga eller sälja något så alla vagnar, vaggan, spjälsängen och växa-sängen står på logen. Likadant med skötbord, gåstolar och allt annat vi köpte till dottern.

Vi har t o m nästan alla kläder kvar :o
 
Sv: när börja shoppa?

Vad skönt!

Då blir det billigt denna gången :)

Vet ni vad det blir för kön, var det en kille du väntade?
 
Sv: när börja shoppa?

Har inte varit på UL än, ska göra fostervattenprov om 4 veckor, så vi vet inte än. Vi har inte diskuterat om vi vill ta reda på det den här gången. Förra gången ville vi att det skulle bli en överraskning, men jag var nästan 100% säker på att jag hade en pojke i magen. Första kommentaren när barnet var fött var "Det är ju en flicka!" :o :love:

Rätt skönt att alla stora investeringar är avklarade eftersom jag troligtvis inte kommer att få mer än 180kr/dag i föräldrapenning :crazy:
 
Sv: när börja shoppa?

Det där med föräldrapenningen har jag inte ens börjat fundera över än (...är ju så låångt kvar).

Men jag tror och hoppas att vi kan ärva det mesta från syskon och vänner. Vilket gör att det inte blir speciellt mycket som vi behöver köpa.

När skall du ha? Ser dig inte på denna listan: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=687724&page=6
 
Senast ändrad:
Sv: när börja shoppa?

Nu finns jag med på listan ;)

Såg att du är beräknad till 3/5 med ditt första barn. Min dotter föddes 4/5 :)
 
Sv: när börja shoppa?

Maj verkar vara en trevlig månad att få barn, eller?
precis när värmen är på väg, och solen skiner.
 
Sv: när börja shoppa?

Personligen tyckte jag det var perfekt:D Dels för att vädret oftast är bättre än t ex nu, dels för att jag slapp gå med jättemagen under sommaren.
 
Sv: när börja shoppa?

maj e perfekt=) man skipper börja med att köra vagnen i snödrivor och man slipper bylta på ungen en massa saker. dessutom så vill man ju ut och gå för att visa upp sitt lilla mirakel och för att gå ner lite i vikt=)å de e ju inte så jättekul att göra i snöstorm=/
 
Sv: när börja shoppa?

En sak till som är extra positivt är att vinterns många sjukdomar och förkylningar är avklarade redan :idea:
 
Sv: när börja shoppa?

Usch vad ni säåger:D Jag som ska ha barn om 3 veckor, elelr snart beroende på vad hon själv tycker. Mitt i vintern alltså:angel:

Jag för min del började tidigt att köpa saker och kläder till bebisen, min ekonomi är inte så stor och jag behöver ju allt så det gällde att börja i tid. Jag har ännu inte någon bilbarnstol och ekonomin är tight just nu....... så går det när man försöker värma sitt hus på el..... saftig räkning som delas upp just nu och jag betalar 6000 kr i månaden... pengar som jag hellre hade lagt på bebisen:angel:

Men men det är sista gången nu i november och DET är skönt. Annars har jag allt faktiskt.

Dock gjorde ena sonen mig ledsen för någon dag sedan. Han målade........ och tog med sina alldeles indränkta händer på vagnen för 6000 kr...... jag slipade av färgen med svinto, gick bättre än jag hoppats på en det finns typ tre små små prickar kvar på tyget och ena hjulet har en del vit färg på sig. Men skönt att det inte var värre!:idea:

Fick inte veta könet i v 18 utan för bara en vecka sedan och väntar en flicka, så nu ska jag köpa flickkläder:d har ju mest neutralt och pojk:D
 
Sv: när börja shoppa?

Du ska se att det blir jättebra även med ett vinterbarn;) Det är väl kanske bara lite mer att tänka på än på sommaren.

Skönt att det mesta av färgen gick bort.
 
Sv: när börja shoppa?

Nä precis.

Vi har ju våren/sommaren på oss att traska av lite kilon. Lite färg får man i ansiktet också.
 
Sv: när börja shoppa?

jo, jag har några kilon redan innan graviditeten som ska traskas av åxå så de gäller att börja i tid=)
 
Sv: när börja shoppa?

shit.. oj oj oj vilken busunge du har. Hjälpa till och måla vagnen sådär på eget bevåg..

Vad skall man tänka på när man skaffa bilbarnstol? Jag hade tänkt köpa en med babyinsats..

Är Akta ett bra märke?
 
Sv: när börja shoppa?

Är i V23+2 och började shoppa runt V13. Har nu säng, mobil, skötbord, babygym, bilstol, mjukdjur, en massa kläder, leksaker etc och babysitter och barnvagn är på gång. Är inte det minsta orolig för babyns hälsa längre, så nu njuter jag av att få skämma bort honom!
 
Sv: när börja shoppa?

Klart du ska shoppa!

Jag tycker att man ska passa på att njuta av graviditeten och känner du för att köpa en body eller så e det ju bara roligt..
Väntar tredje barnet och köpte vagn redan i v.22. Jättefin begagnad.
Har två pojkar sen tidigare så jag håller mig lugn när det gäller klädshoppandet.. Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp