Nå, blev in imponerade?

Sv: Nå, blev in imponerade?

kl

Jag tyckte inte programmet var nåt särskilt. Kändes nästan lite fjantigt och pinsamt.

Sen den biten att dom bara visade resultatet, alltså då känns ju hela programmet meningslöst, det är ju lösningen man vill se.

Kommer nog titta på det bara för det handlar om hundar men fortsätter det på samma vis tänker jag inte se på programmet.

Det var ingen mer än jag som reagerade över att han var helt skrapad och blodig över knogarna när han gick in och visade ägarna hur han klippte tass nummer två?

Man funderar ju en del över vad han gjort med hunden som man inte fick se, jag tror inte på att han gick från korv och puss på nosen till gos i knät och klippa klor helt odramatiskt. Hunden var ju helt slut när den låg där. Nått mer hände, undrar vad...?

Fast det sa han ju. Den bet mig lite sa han, och det var för att han gick för fort fram.

Hehe.
Han gjorde ingenting. Han höll hunden i väldigt kort koppel, hunden fick lite spel och försökte ta sig loss då den börjat ana vad som var på g (inte särskilt våldsamt men gnagde lite efter handen). Han höll i, sa typ "lugn lugn" och väntade ut det. Vill jag minnas. När hunden lugnat sig lite släppte han efter igen.
Det var iaf det man fick se. Kan ju varit mer.

Jag tyckte programmet var extremt pinsamt!
Jag klipper klor dagligen i mitt yrke, men inte sjutton springer jag runt och pussar och kör kontaktövningar ....det finns det inte tid till.
Jag hanterar hunden helt själv utan att hänga i galge, stor som liten, och även de krångligaste hundarna (med aggressiva beteenden)tar det max 20 min.
Blev lite; jaha.....han kan klippa klor.

Andra inslaget blev jag riktigt förbannad över. Han tar gubbens hund och går iväg. Kommer tillbaka, hunden "fixad", visar hur duktig han varit, lämnar över kopplet med ett varsegod......Vad sjutton skulle gubben ha lärt sig av det, annat än att han är misslyckad.

Såg att gubben kommer tillbaka i nästa program, hoppas verkligen att han faktiskt får hjälp då!!!

Jag reagerade ganska starkt på att han tar tag om snoken på en främmande hund och pussar den. GÖR man så? :crazy:

Jag reagerade ganska starkt på att han tar tag om snoken på en främmande hund och pussar den. GÖR man så? :crazy:

Nej det tycker jag verkligen inte att man gör... :crazy:

Han kanske visste med sig att han framstod som en gåpåare och ville visa upp en "mjukare sida"? Gulligull liksom... Spekulerar.

Om man inte är rädd om näsan kan man ju bete sig så :p

Han kanske inte gör så på alla hundar han tränar, kanske ett fall till fall beteende, men jag hade inte uppskattat om någon gjorde så på min gosse. Han hade verkligen inte gillat att främlingar tryckte upp sitt ansikte i hans. Han hade inte gjort något men varför utsätta honom för det?
Det känns som en onödig handling då hunden sällan uppskattar det, det är något människan hittat på. Jag, sambon och mamma pussar på honom, mer för vår egen skull än för hans, men vi är ju familj så det är han ju van vid.

Han kanske visste med sig att han framstod som en gåpåare och ville visa upp en "mjukare sida"? Gulligull liksom... Spekulerar.

Det tror jag också. Det kändes så forcerat, det där gulligullandet, och inte alls naturligt. Som om han ville bevisa att han minsann var så himla mjuk och rar mot hundarna.

Anses de olämpligt med sånt här när de gäller främamnde hundar ?
img_1317_19084436.jpg

Sorry helt OT men jag fick sån bild bara, hade typ klappat den hunden innan bara :p men jag skulle itne uppskatta om främmande människor tvingade min hund till pussar, detta kort är ganska frivilligt faktiskt ;)

det är ju skillnad om hunden själv inbjuder till det, typ "oooh jag gillar dig!" och du själv är med på det hela (tycker själv det är rätt påfrestande med vilt främmande hundar som ska tvinga sig till pussar i tid och otid, men to each his own), än om du tar tag i hundens nos och trycker en smällkyss på tryffeln. men det tycker ju säkert du också. :laugh:

Kl
Jag har faktiskt sett min dårfink (som har samma problematik som labbekorsningen) bli sådär grymt imponerad av en hundförare - med imponerad menar jag att hundskrället satt som klistrad vid hans sida med en avgudande blick.
Han ÄÄÄÄlskade den här personen efter några minuter.

Hur gick då det till? Jo, han lekte kamplek med honom i 5 minuter max, gick "fot" 25 m med honom, vände upp, hunden hängde inte med, han korrigerade med ett snabbt ryck i strypet, hund "följde med" igen, de gick 10 m, vände upp, hund korrigerades snabbt som tidigare och nu hajjade han och gick sen som fot som vilken tävlingshund som helst (vilket han alltså ALDRIG gjort tidigare - han går på sin höjd bredvid, mycket ointresserad).
Sen gick dom mot hundförarens bil där hans hund skällde till varpå min gick igång direkt - Ett snabbt ryck och dårfinken glömmer helt bort den andra jycken och bara stirrar på föraren. Han satte honom en halvmeter från sin jycke och min tittade bara på honom.
Precis som på tv alltså - hade jag inte sett min hund och vad som "hände" med honom så hade jag också undrat vad som hänt på promenaden.
Det är helt enkelt fråga om att prata rätt språk - och jag skulle verkligen vilja se hur JAG kan lära mig göra det i nästa program.

Kl
Jag har faktiskt sett min dårfink (som har samma problematik som labbekorsningen) bli sådär grymt imponerad av en hundförare - med imponerad menar jag att hundskrället satt som klistrad vid hans sida med en avgudande blick.
Han ÄÄÄÄlskade den här personen efter några minuter.

Hur gick då det till? Jo, han lekte kamplek med honom i 5 minuter max, gick "fot" 25 m med honom, vände upp, hunden hängde inte med, han korrigerade med ett snabbt ryck i strypet, hund "följde med" igen, de gick 10 m, vände upp, hund korrigerades snabbt som tidigare och nu hajjade han och gick sen som fot som vilken tävlingshund som helst (vilket han alltså ALDRIG gjort tidigare - han går på sin höjd bredvid, mycket ointresserad).
Sen gick dom mot hundförarens bil där hans hund skällde till varpå min gick igång direkt - Ett snabbt ryck och dårfinken glömmer helt bort den andra jycken och bara stirrar på föraren. Han satte honom en halvmeter från sin jycke och min tittade bara på honom.
Precis som på tv alltså - hade jag inte sett min hund och vad som "hände" med honom så hade jag också undrat vad som hänt på promenaden.
Det är helt enkelt fråga om att prata rätt språk - och jag skulle verkligen vilja se hur JAG kan lära mig göra det i nästa program.

Grejjen är att det är inte så svårt att stila ett par minuter med nån annans hund (till och med jag som är tämlien usel hundtränare har lyckats med den biten) tillskillnad mot att lösa problemet med hund+ägare.
Det är betydligt svårare än att få det att se bra ut ett tag. Många hundar blir lite paffa med en ny förare och uppför sig på ett helt annat sätt än med sina ägare.

(Jag känner mig själv skitdum när min vrålapa skrekså fort han fick se klotången och sprattlade som en panikslagen bläckfisk när jag brukade klippa klorna på en hel massa andra hundar som ägarna inte kunde/vågade klippa på och som jag inte hade det minsta problem med... Enda trösten är att just vrålapan är ännu värre med okända och börjar bli riktigt bra)

Anses de olämpligt med sånt här när de gäller främamnde hundar ?
img_1317_19084436.jpg

Sorry helt OT men jag fick sån bild bara, hade typ klappat den hunden innan bara :p men jag skulle itne uppskatta om främmande människor tvingade min hund till pussar, detta kort är ganska frivilligt faktiskt ;)

På kortet blir ju du pussad, du tar ju inte tag om hunden och trycker ditt ansikte mot den. Vill den pussas så vill den ju! Men varför ta tag om snoken på en hund (som dessutom verkade något reserverad) och pussa på? Nej sådant begriper jag bara inte.

Blev jag imponerad.. Ungefär lika imponerad jag blev av CM, alltså INGENTING!!

Nä vet ni vad, finns de ingen vettig hundtränare som man kan visa på tv. Är så less på alla dessa hundprogram.

Är de ingen som reagerar på att han faktiskt sätter sig i en sån situation där han blir biten av hunden? Såg även att de händer i kommande program..
Kanske inte de bästa man kan göra, enligt mej. :grin:

Min rottis va ganska precis som bernern, en fick hålla o den andra fick klippa. Hur löste jag/vi de?
Hmm.. Varför göra saken värre genom att fightas med hunden. Så jag provade helt enkelt att ha hunden stående, ta upp ena tassen o klippa. Efter en lyckad tass lr klo så fick han mkt beröm o frolic. Idag är de inga som helst problem att klippa hans klor.
Jag tror iaf att de inte lönar sig att skapa konflikter!

Såg att nån skrev att vargar lägger ner varandra i flocken.. Öhh!?!?!

Och vi gjorde ungefär som honom.

Vi gick aldrig in i kamp med Zaga men vi var bestämda

- Nu är det kloklippning som gäller. Punkt slut

Vi har inte heller problem idag och vi behövde bara anamma detta tänket så slutade hon tjaffsa. Vi ger henne inget godis, vi pratar inte med henne under själva kloklippningen, men vi har gosstund efteråt :)

Kollar på reprisen just nu och hela programmet är så rörigt att jag inte riktigt fattar vad han gör. Nu känner jag ju till Freddy Steen, men för den som har noll koll på hundvärlden är det här programmet värdelöst. Det spelar ingen roll om det varit någon klicker-frälst som varit problemlösare för lösningen får man aldrig se, som flera påpekat tidigare.

Han är säkert gör duktig .
Men pogrammet va inte så bra.
För kort , samma stil som mexicanen
Hade dom gjort det på ett annat sät så . Gått igenom allt som en tränare gör.
Svårt att förklara

De som visades på lenken. Fick jag lära mig på min träning. Fungerar bra

FINNS DET MER LENKAR ??

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
582
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka