Nå, blev in imponerade?

Blandrastik

Trådstartare
Av det nya hundprogrammet och däringa Herr Steen.

Tyckte han var okej, även om jag inte är med på syftet med att slå vält på en hund som han gjorde med labben.

Sv: Nå, blev in imponerade?

Jag tyckte faktiskt ingenting än. Det som jag blev lite irriterad på är hur lite man fick se? Jag hoppas ägarna blev mer instuerade än det som visades.

"Ok, jag lånar din hund. Så lagad, vassego. Träna nu."

Istället för att låta ägarna bli instruerade exakt hur dom ska göra när ett problem uppstår så löste han det "åt" dom. Vilket inte gynnar någon.

Tycker inte man kan säga så mycket efter att bara ha sett det lilla vi fick se idag. Såg ju i stort sett bara problemet och sedan när allt var löst. Skulle varit intressant att se hur han jobbade med hundarna och framförallt ägarna.

Jag vill inte se på den muppen... Har sett trailern och hans schäferuppfödning, det räcker för att ge mig kvälvningar.

Kanske inte dödligt imponerad men helt klart ändrade labben attidyden rejält i hans handhavande, dock är ju bara programtiden 30 min så man visar nog bara det som anses var av vikt, dvs problemet och lösningen.
Farbrorn såg ju mäkta glad ut när han insåg att det faktiskt kan gå.

Jag tyckte faktiskt ingenting än. Det som jag blev lite irriterad på är hur lite man fick se? Jag hoppas ägarna blev mer instuerade än det som visades.

"Ok, jag lånar din hund. Så lagad, vassego. Träna nu."

Istället för att låta ägarna bli instruerade exakt hur dom ska göra när ett problem uppstår så löste han det "åt" dom. Vilket inte gynnar någon.

Exakt, jag har svårt för de där quickfix lösningarna.
Jag läste en kanonbra text skriven av en hundtränare just när det gäller "duktig hundtränare tar problemhund och hunden är superduktig i fem minuter och sen tillbaka till ägaren" stilen.
Att det funkar för den duktiga tränaren innebär ju inte att det kommer funka för ägaren - och det var väl just vad som hände med blandrasen? (Missade den sista biten)

Såg inte hela programmet, kollade CM men sen ville sambon kolla Cityakuten ist. Tyckte han verkade lite stimmig människan av det lilla jag såg, gillar & kolla på CM.

Dåligt gjort program med töntig kille som glömt brillorna på när han solat var ungefär min spontana reaktion. :cool:

Kändes som lite osmart att lägga det där man gjorde också. Först extrem-Cesar med mördarpitbulls och sedan kommer helylle-Fredrik för att ta i itu med problem-Sennern som viftar med tassen när man ska klippa klorna... ;)

Jag tyckte det var ok, men som flera säger, han visade ju inte hur ägaren skulle träna, utan bara hur bra han själv kunde. Jag tvivlar på att han vill besöka herrn med korsningen 5 ggr om dagen för att gå ut med den i fortsättningen. Bäst vore väl om farbrorn själv fick lära sig också, även om det säkert är bra att veta att det går.

Den mesta träningen med labben verkar ha skett på promenaden de tog, så den tycker jag man kunde fått se.

Kändes som lite osmart att lägga det där man gjorde också. Först extrem-Cesar med mördarpitbulls och sedan kommer helylle-Fredrik för att ta i itu med problem-Sennern som viftar med tassen när man ska klippa klorna... ;)

Jo håller med! Det fick fredrik och värkar mer töntig i sin träning på nå sätt.
Och då gillar jag betydligt mer Cesars pogram.

Den mesta träningen med labben verkar ha skett på promenaden de tog, så den tycker jag man kunde fått se.

Men det fick man ju se med första hunden! Han fick korv och pussar på näsan! :idea:

Nä, jag kommenterade också i tevesoffan, Senner-tanten sa något i stil med "vi har fått SÅ många tips och råd", jaha, varför fick vi inte höra dem då?!

Något i labbens sätt säger mig att det inte var korv han fick på promenaden. Men eftersom det är ett TV-program borde han ju visa det, nu verkar det som om hunden såg hans bil eller något och började se upp till honom automatiskt.

*kl*
Någon som vet ifall programmet går att hitta på nätet? Har inte kanaler.

nej, jag blev inte ett dugg impad av vår svenska hundcoach.
dels beror det på att jag har samma problem med min hund men idag får jag klippa klorna när han sitter och han ger mig hans tass.
visst drar han lite i tassen men istället för att brottas med honom som jag gjorde i början så går detta så mycket fortare.
när jag har klippt en tass så blir han väldigt glad min hund och då klappar jag honom sen så börjar vi igen.

när jag fick min hund för 8 år sedan efter han blev omplacerad hos oss efter tre andra hem så skulle jag klippa hans klor och han total vägrade så jag tog ett par brottningsfighter med honom. sagt och gjort så fick jag hans klor klippta och en öm näsa på köpet.
sen så lärde han sig vad det betydde när jag bad honom att ligga ned.
en gång så klippte jag i pulpan och då fick jag inte röra hans tassar, så då åkte jag till veterinären så han fick en lugnade spruta.
men innan vi tog till spruta så började vi med att vara tre som höll honom nere på golvet sen gick de bra med mig och hon som klippte.
men så klippte veterinärsköterskan i ett par pulpor och det var då vi tog sprutan nästa gång. vi gav honom lugnande men det visade sig inte göra ett smack för han reagerade i alla fall.

och när vi hade flyttat ned till ösmo så lekte vi med en pinne och i all iver så lyckades min hund köra pinnen i sidan av tungan å vi fick ge oss av till veterinären. där sövde de honom tungt och tänkte då slå två flugor i en smäll och klippa klorna innan de började sy.
dom fick sluta att klippa för trots han var TUNGT nedsövd så reagerade han på när de klippte hans framklor.
så nu kör vi att han ska sitta och jag får visa min bestämda sida.

så som den svenska coachen gjorde var bara fel. för det första så pratade han alldeles för mycket med hunden vilket kan göra hunden nervös. sen så tyckte jag han gjorde allt fel när han var ute på gräsmattan.
han skulle ha fått hunden mer lugn än vad han fick och när han sedan drog hunden i nackskinnet(inte för att det gjorde ont på hunden) men jag tyckte det bara var fel.
jag satt och väntade på att han skulle låta ägarna ta över och lära sig, men det kom aldrig så jag slog över till en annan kanal, jag blev irro.

Cesar Millan är den som är bäst inom detta område. för han hade ett liknade problem och han visade för hunden vem det var som bestämde.

Nej, den svenska hundcoachen är inget jag lär titta på igen.

Av det nya hundprogrammet och däringa Herr Steen.

Tyckte han var okej, även om jag inte är med på syftet med att slå vält på en hund som han gjorde med labben.

jag tar ned min hund när han visar dominans när han inte ska. och då välter jag ned honom på baken och låter honom ligga där tills jag anser han har blivit lugn och det funkar. jag gjorde det första gången för 8 år sedan å då ville han verkligen inte att jag skulle ha övertaget men det fick jag.
att "slå vält" på en hund är inte skadligt utan det är något som vargar gör i en flock på dom som ska visa sig på styva linan, även hundar gör det i en flock. du visar bara vem som är flockledaren mellan dig och hunden...svaret är DU.

Senast ändrad av en moderator:

Något i labbens sätt säger mig att det inte var korv han fick på promenaden. Men eftersom det är ett TV-program borde han ju visa det, nu verkar det som om hunden såg hans bil eller något och började se upp till honom automatiskt.

Håller med till fullo. Den där labben hade nog fått sig några rejäla korrigeringar med tanke på hur tryckt den var efter "promenaden".

Det förstår jag helt och fullo. Det var inte snack om någon alfa-rullning/brottning. Utan mer "jag gör vad jag vill med dig". Jag fick köra mycket med min dominanta hane på liknande sätt. Jag gosar när jag vill, jag lyfter dig i bakbenen när jag vill, du går upp i soffan när jag vill, du går ner i soffan när jag vill.

Jag vet inte vad jag tycker än så länge. Programmet borde vara en timme och man borde få se lite mer vad dom gör och låta ägarna prova själva. Hoppas det blir bättre.

Nä fy fan, han var en ännu större fjant än lintotten som har Köket ibland på fyran på nätterna. Värdelöst program rakt av.Totalt ointressant.
Dessvärre kommer jag ändå kolla på det eftersom jag lite tvångsmässigt ser på allt som handlar om hundar...

Han imponerade inte ett dugg på mig, kändes som han mest är macho och söker en stund i rampljuset.

Han krävde att hunden skulle se på honom men dolde sina ögon med solglasögon hela tiden. :crazy:

Det med berner sennen, funderar på hur bra det är att låsa en hund i en situation där den är panikslagen som den var inför kloklippningen, och varför klippa klorna på en hund direkt när man träffat den?

Nej, detta programmet impade inte det minsta på mig, se hur det blir nästa avsnitt.

"Jag förväntar mig att hunden ska göra si och *poff* då gör den si!"

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
582
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka