Mustang mineral

Sv: Mustang mineral

ah, men det finns inga liksom "inriktningar" om man säger så?
vet ju inte om min pålle behöver typ a-vitamin :S

ah, men det finns inga liksom "inriktningar" om man säger så?
vet ju inte om min pålle behöver typ a-vitamin :S

Men har du en uträknad foderstat? Du kan ju göra en foderstat till pållen på hippocampus och där står det om du behöver tillskott på mineraler.
Vad gäller vitaminer, så får du ju se själv vad du tror att hästen behöver.
Vad är det du vill få ut av att ge vitaminer? Har hästen några "brister" nu, som tex att den är trött och hängig (kanske pga pälssättning)?
Om den inte har några brister så är det ju ingen idé att ge onödiga vitaminer.

Biotin är bra för sköra hovar.
B-vitamin tex är bra att ge vid pälssättning och pälsfällning.
Det är även bra vid foderbyten.
E-vitamin är mest för att förbättra musklerna.

okej, ja jag har räknat ut där och där skulle jag lika gärna kunna ta gul som verkar innehålla minst grejer, men den innehåller inga vitaminer. han har inga brister lr så, men det kanske hjälper mer än det skadar? han sliter rätt mkt på sina hovar, vet inte om det menas sköra men :/

okej, ja jag har räknat ut där och där skulle jag lika gärna kunna ta gul som verkar innehålla minst grejer, men den innehåller inga vitaminer. han har inga brister lr så, men det kanske hjälper mer än det skadar? han sliter rätt mkt på sina hovar, vet inte om det menas sköra men :/

Ok.. Men om du vill ge vitaminer, så är ju b-vitamin bra för hästarnas tarmfunktion :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
540
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 509
Senast: Ainon
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31