Museer i Stockholm! *behöver tips*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Poxz

Trådstartare
Jag är sugen på att gå på museum men vi kommer aldrig iväg någonstans om vi inte har barnen med oss. :rofl: (De är här varannan helg).

Vilka museer i Stockholm är egentligen roligast för barn? Minns att jag var på Naturhistoriska när jag var liten och tyckte att det var jättekul. Hur är det nu? Järnvägsmuseet i Gävle tyckte de var rätt roligt, men nu vore det kul att åka och kolla på nåt annat. Nån speciell utställning som är rolig?

Det är två tjejer (om det nu spelar nån roll) på 11 och 7 år.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Tom tits i södertälje tycker iallafall min sjuåriga som är jättekul! Sen är naturhistoriska alltid en höjdare!
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Åka spårvagn i Malmköping, utanför Eskilstuna. Åka ånglok i Mariefred. Tekniskamuseet i Tokstan har iaf förut haft prova på saker.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Jag tror Naturhistoriska fortfarande funkar ;)

Sen är Tekniska Muséet alltid en höjdare, och Telemuséet som sitter ihop med det.

Moderna muséet gillade åtminstone jag när jag var yngre, eftersom det var så mycket knäppa saker där.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Var nyligen på Aqvarium (nära gröna lund) med min barn (3 och 5 år) Både dom och jag hade en rolig och intressant stund, och det var inte särskilt dyrt heller.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Jag är sugen på att gå på museum men vi kommer aldrig iväg någonstans om vi inte har barnen med oss. :rofl: (De är här varannan helg).

Vilka museer i Stockholm är egentligen roligast för barn? Minns att jag var på Naturhistoriska när jag var liten och tyckte att det var jättekul. Hur är det nu? Järnvägsmuseet i Gävle tyckte de var rätt roligt, men nu vore det kul att åka och kolla på nåt annat. Nån speciell utställning som är rolig?

Det är två tjejer (om det nu spelar nån roll) på 11 och 7 år.

Jodå, naturhistoriska funkar fortfarande och dessutom kan man där gå på Imaxfilmer om jorden som är jättehärliga. Min dotter (då fem) satt automatiskt och simmade i luften när vi var på en film om koraller :D Hon greps med i undervattensstämningen...

Akvaria och Junibacken på Djurgården är båda kul även om en elvaåring är lite stor för vissa Junibacksaktiviteter. Akvaria har dessutom ett bra fik.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

tekniska museet, junibacken, aqvaria och tom tits är mina tre favoriter när jag har yngre kavaljerer
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Postmuseet i gamla stan är riktigt mysigt. De har dessutom barnaktiviteter, och mycket ljud och bild.
Dessutom har de en kanonsöt presentbutik med fina kort, frimärken och block mm.
 
Sv: Museer i Stockholm! *behöver tips*

Vasamuseet, Naturhistoriska och Aqvarium passar
nog perfekt till de åldrarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 420
Senast: Exile
·
Övr. Barn Kommer inom kort att göra en orosanmälan gällande min granne tyvärr. men jag velar fram och tillbaks på om jag verkligen ska göra det...
2
Svar
20
· Visningar
4 729
Senast: lil-sis
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 945
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 628
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp