Mor och farförälrar?

Sv: Mor och farförälrar?

Hur mycket uppbackning räknar ni med ifrån dem? Många som jag känner, som fick barn tidigt har (i mitt tycke) räknat med att få mycket uppbackning av sina mor/farföräldrar. Även här på buke har jag sett en del sådna
Hur ställer ni er till det?
Jag kan förstå om det var så förr, när barns mormor/farmor oftast ändå var hemma. Men idag yrkesarbetar ju många mor/farföräldrar, åker till indien på tågluff, bor på en annan kontinet eller helt enkelt inte är "barnmänniskor".

Även om jag gillar mina föräldrar så kan jag liksom inte föreställa mig dem som "barnvakter" :crazy: trots att de uppenbarligen lyckats göra människor av mig å mina syskon.

Jag har aldrig räknat med någon uppbackning från mina föräldrar och då var jag sjutton när jag fick mitt första barn:love:
Det är jag som skaffar barn, inte de!
Även om de hade varit bra föräldrar (vilket de inte har varit) så är det mitt val, inte deras.

Men jag vet att om jag inte fick ta hand om mina framtida barnbarn ibland när det passade mig:devil: så skulle jag bli mycket ledsen:(

Så nej jag tycker inte att man kan räkna kallt med att mor/farföräldrarna ska passa sina barnbarn i tid och otid men när de vill! javisst!
 
Sv: Mor och farförälrar?

En fördel med att som jag bli "gammal" mamma :d är att mina föräldrar faktiskt trappat ner sitt arbetsliv en hel del. Båda jobbar i egna firman, men inte heltid längre. Och dessutom förstod jag på deras reaktioner när vi talade om att de ska bli morföräldrar att de förmodligen kommer ställa upp en hel del som barnvakter om/när så behövs. Å andra sidan så har de ju egna intressen också; egna djur att ta hand om, en ny valp, hus, fordon mm som de intresserar sig för. Så; det kommer nog att vara som vanligt: jag är jättetacksam för all den hjälp de kan tänkas vilja ge, men kommer aldrig "kräva" att de ska ställa upp eller ta det för givet.

Sambons föräldrar finns lite närmare inpå, men är alla yrkesarbetande och en av parterna har faktiskt fortfarande eget hemmaboende barn (har haft det i dryga 30 år nu). Och; även om barnbarnet kommer vara välkommet så tror (vet) jag att den personen nog gärna vill slippa bli barnvakt stup i kvarten.
 
Sv: Mor och farförälrar?

Hur mycket uppbackning räknar ni med ifrån dem? Många som jag känner, som fick barn tidigt har (i mitt tycke) räknat med att få mycket uppbackning av sina mor/farföräldrar. Även här på buke har jag sett en del sådna
Hur ställer ni er till det?
Jag kan förstå om det var så förr, när barns mormor/farmor oftast ändå var hemma. Men idag yrkesarbetar ju många mor/farföräldrar, åker till indien på tågluff, bor på en annan kontinet eller helt enkelt inte är "barnmänniskor".

Även om jag gillar mina föräldrar så kan jag liksom inte föreställa mig dem som "barnvakter" :crazy: trots att de uppenbarligen lyckats göra människor av mig å mina syskon.

Mina föräldrar bor 35 mil från oss & sambons föräldrar bor ca 16 mil härifrån så jag räknar faktiskt inte med ngt, men vet att mina föräldrar mer än gärna skulle ställa upp.de ställer verkligen upp i alla väder.
Har redan paxat dem som barnvakt till sweden rock varje år;)men mer ofta än så vet ajg inte om jag hade velat lämna bort ett barn flera dagar.
 
Sv: Mor och farförälrar?

Hur mycket uppbackning räknar ni med ifrån dem? Många som jag känner, som fick barn tidigt har (i mitt tycke) räknat med att få mycket uppbackning av sina mor/farföräldrar. Även här på buke har jag sett en del sådna
Hur ställer ni er till det?
Jag kan förstå om det var så förr, när barns mormor/farmor oftast ändå var hemma. Men idag yrkesarbetar ju många mor/farföräldrar, åker till indien på tågluff, bor på en annan kontinet eller helt enkelt inte är "barnmänniskor".

Även om jag gillar mina föräldrar så kan jag liksom inte föreställa mig dem som "barnvakter" :crazy: trots att de uppenbarligen lyckats göra människor av mig å mina syskon.


Några farföräldrar finns över huvudtaget inte.
Morföräldrarna bor 50 mil bort så tror inte att jag har så mycket hjälp där heller.
Jag hoppas på att blivande faster kan hjälpa mig lite, hon är långtidsjuskskriven och hemma mycket.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 420
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 306
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 896
Senast: tanten
·
Övr. Barn Vi har nyligen fått besked om att vår dotters (2,5 år) farmor har en aggressiv och långt gången cancer. Hon har några få månader kvar...
2
Svar
27
· Visningar
3 521
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp