Mjölkstockningsrisk

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Är inte så bra på detta. Jag ammar fortfarande min 6-månaders son och planerar att göra så ett bra tag till (hoppas det går!). Men nu är det ju sommar med sol ch kanske bad. Nu undrar jag, i vintras varnades det för mjölkstockning och jag höll på att få det i ena bröstet men lyckades häva det. Hur är det nu med bad och så. Om man badar här hemma lär det ju inte direkt vara kroppstempererat vatten ;) . Ska man undvika bad pga risk för mjölkstockning? Tips/råd/synpunkter?
 
Sv: Mjölkstockningsrisk

Det beror ju på känslig man är, en del kan inte ens öppna frysen utan att få känningar och andra har inga problem alls.
Så tyvärr det är bara att utsätta sig för riskerna och sen ta konsekvenserna.
 
Sv: Mjölkstockningsrisk

Hur känns det om du har tex bara ett linne och står i kall blåst?
Prova försiktigt det är inte kul med mjölkstockning, om du känner av det minsta lilla ta på dej varmt, kan rekomendera amnings iläggen av fetvadd som finns på apoteket, bada en kort stund amma och ta på dej torra (varma) kläder och fetvadds inläggen.
Lycka till!
 
Sv: Mjölkstockningsrisk

OK! Tack för tipsen. Jag har bara känt av vänstra bröstet i vintras, då var det kallt. Precis den morgonen det var stenhårt och knöligt och ömt skulle jag fota hästar utomhus och det var svinkallt. Så kallt att kamerabatteriet slutade fungera och fingrarna frös fast nästan ;) (liten överdrift, men stelfrusna blev de) vilket säkert förvärrade situationen. Efter det har jag inte känt av något. Går gärna hellre i för lite än för mycket kläder så linne har varit standard för mig ett tag. Då kanske jag inte är så känslig längre. Får hoppas det och kanske har jag en bra ursäkt för att slippa doppa mig i kalla Sverige-sommarsjöar/hav :D
 
Sv: Mjölkstockningsrisk

KL

Kan man redan känna innan man fött om man är känslig mot sånt?
Jag får jätteont om det är lite kallt och det blåser lite men nån mjölk har jag ju inte än, men kan det vara en varning att man är extra känslig???
 
Sv: Mjölkstockningsrisk

Har också tänkt på det.. har ju min 5 månaders bebis jag ammar.
Men om man bara doppar sig och sedan går upp och byter om till torrt borde det ju gå bra (beroende för hur känslig man är) eller så doppar man helt enkelt inte brösten alls... går ju att liksom doppa resten av kroppen :) .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 145
Senast: Mineur
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 896
Senast: Egonson_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 923
Senast: Takire
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 242
Senast: Maddix24
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp