Mjölkersättning?

Sv: Mjölkersättning?

Hon ammar ju redan? Det är inget som hindrar att man ammar OCH kompletterar med ersättning och barnet kommer inte att må det minsta sämre för det. Snarare bättre om det är så att bebisen inte går upp i vikt.
 
Sv: Mjölkersättning?

Det jag menar är att inblandandet av ersättning och flaska kan försvåra amningen, om det är så att det är själva amningstekniken det är något vajsing med. Om man helst av allt vill fortästta amma så är det därför bättre att börja i en annan ände om möjlighet finns. Har en son som får förvirrad amningsteknik efter bara en enda gång med flaska eller napp och det tar lång tid att komma till rätta med. För mig hade det varit bättre att inte blanda in flaska alls (dessutom är båda barnen som fått ersättning på neo/bb mjölkallergiker nu, det finns ju studier som tyder på samband) och jag tycker det är onödigt att blanda in artfrämmande proteiner om det inte behövs.
 
Sv: Mjölkersättning?

Igår använde vi den nyinköpta pumpen..o hur mkt kommer ut..knappt 20ml:confused:
Är det nu då som jag trott-Lite mjölk?
eller är pumpen helt kasst(apotekets)?

Hon fick sin första mjölkersättning igår oxå medans jag va i stallet...
och hon surplade i sej 190ml på 1,5 timme fastän hon just ätit innan jag gick..

så vad tror ni...?
elle jag får nog ringa bvc-tanten på mån o höra..

Apotekets är svår att hantera, jag föredrar Avent Isis som jag använde massor. Dessutom är det inte bara att börja pumpa, får man inte igång utdrivningsreflexen så är det 10-20 ml man får ut, det säger inget om hur mycket som egentligen finns. Tips att få igång utdrivningen är att låta bebisen snutta några gånger, då brukar det sätta fart :D Man kan rulla på bröstvårtorna med fingrarna, tänka på rinnande vatten, se framför sig hur mjölken sprutar, osv. Att höra bebisen skrika kan få fart på det också.

Min första kunde vara helt nyäten och proppmätt, ändå åts allt som bjöds när jag var borta... och så fortsatte ätandet när jag kom hem. Så att ta det på att de äter när flaskan bjuds BEHÖVER inte betyda att de faktiskt är hungriga.

Sen kan det vara bra att veta om du nu vill fortsätta amma, så minskar mjölken ju mer sällan du ammar och du kan hamna i en ond spiral och får avsluta amningen för att mjölken verkligen tar slut.

Du gör precis som du vill, men var medveten om för och nackdelar med det du väljer mellan innan du bestämmer dig.
 
Sv: Mjölkersättning?

När min son föddes så blev han opererad direkt och det var mycket oroligt kring oss så min mjölk rann inte till som det skulle ha gjort i mer normala fall. Så vi fick ge honom ersättning. Han fick kanske det två gånger per dag sen fick han amma så mycket han kunde. Efter ca fem veckor gick jag över till att bara amma. Man fick kämpa och till slut gick det för oss. Jag har velat amma från första stund och jag ammar honom fortfarande och han är sju månader nu. Testa att ge ersättning och vill du fortsätta att försöka amma så gör det under tiden han får det andra. Lyckat till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! E de någon som har lite erfarenhet av Adaptil? Både halsbanden, tuggtabletterna o doftavgivaren? Funkar något av dom eller kanske...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Vovve
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 843
Senast: Dorinda
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp