Mjölk i brösten?

KING88

Trådstartare
Hej!

Någon som vet hur länge det kan produceras mjölk i brösten? Jag slutade amma för 1år och 2månader sen, och det går fortfarande att klämma fram mjölk:confused:
Jag slutade att amma för att dottern inte ville längre, ammade ca 2ggr/dag på slutet men hade gott om mat kvar!
 
Sv: Mjölk i brösten?

Du, det undrar jag med. :D Jag kan fortfarande få "känningar" i brösten när sonen är i brösthöjd och råkar böka, eller ibland rent allmänt i vissa situationer (tex om han är ledsen, men inte alltid). Minsta lilla jag trycker runt bröstvårtorna så kommer det mjölk. Sonen fyller strax ett och jag har inte ammat sen han var 5 månader. Men toktuttarna är likväl i beredskap!
 
Sv: Mjölk i brösten?

Slutade amma för ett halvår sedan, och här finns det fortfarande mjölk. Nu är det ingen idé att det sinar tycker jag, eftersom nästa knodd kommer i juli :D
 
Sv: Mjölk i brösten?

Skönt att höra att man inte är ensam:smirk: Kan ju va bra att ha om det blir dåliga tider:D

Kroppen måste ju vara knäpp, det är säkert dom där hormonerna som spökar!
 
Sv: Mjölk i brösten?

Jag kunde klämma ut nån droppe ur brösten ca 2 år efters jag slutat amma sonen..., min syster kunde göra det samma 5-6 år efter avslutad amning.

Alltså, det handlar inte om mängder, utan några droppar. Men kanske skulle mjölkproduktionen kunna återupptas om man verkligen försökte?
 
Sv: Mjölk i brösten?

Jag är övertygad om att jag skulle kunna mjölka igång mina toktuttar igen! :D
 
Sv: Mjölk i brösten?

jag slutade amma för ca 2 1/2 år sen. När jag var o gjorde mammografi för ett tag sen så kom det ut lite grönslemmig "mjölk" uärk!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 254
Senast: Roheryn
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp