Mitt sämsta fototips!

Gabbi

Trådstartare
Så...jag har ny kamera.
Jag vill fota min hund.
Jag vill ta många bilder, och sen sortera ut de som är bra.

Här är resultatet:
INGA bilder är bra.
Inga bilder är ens skarpa.
Min hund poserar dåligt.
Nej, ändra det till att min hund kan vara en handfull.

Enjoy!

http://www.olufemi.se/bildspel/vinter.html

Sv: Mitt sämsta fototips!

Hunden ser ju ut att ha skitkul iaf.

Alltid svårt att få bra bilder på hund med mörk päls mot så kritvit bakgrund. Men alla är ju inte helt misslyckade.

Jag ställde in min kamera på night scene för att ta bilder på olika jyckar i en träningslokal i helgen. Inte alls bra. Minsta lilla rörelse på hund/förare så blev bilden konstigt suddig. Ser nästan ut som spökbilder vissa. Med normal inställning blev bilderna för mörka. Jag fick ingen manual till kameran så jag håller på och testar hela tiden. "Slänger" cirka 90-95% av bilderna.

Nu vill jag inte vara elak. Men flera av bilderna klassar jag som "De sämsta bilderna jag sett" :rofl::bow:

:D Äh SÅ dåliga var de inte allihop, men du gav mig kvällens skratt med den där låten till korten iaf :rofl:

höll på att skita på mig när musiken satte igång:mad:, hade skit högt ljud på datan!

Annars så var bildena jätte fina!:rofl:

Nämen! Du också!

Ljusblå snö och nåt svart smet i mitten av bilden....
Jag fick en Canon EOS 1000d, vad fick du?

Lets gå a photokurs tillsammans!:idea:

höll på att skita på mig när musiken satte igång:mad:, hade skit högt ljud på datan!

Samma här! Jag satt länge och tänkte "vadfan är det som låter?!" innan jag kopplade vilken låt det var :cool:

Nu vill jag inte vara elak. Men flera av bilderna klassar jag som "De sämsta bilderna jag sett" :rofl::bow:

Och då rensade jag ändå bort de bilder där hon HELT hann springa ur bilden och fotot består av en radda fotspår i snön enbart....

Nämen! Du också!

Ljusblå snö och nåt svart smet i mitten av bilden....
Jag fick en Canon EOS 1000d, vad fick du?

Lets gå a photokurs tillsammans!:idea:

Jag fick en Nikon Coolpix, nån nyare variant. Annars har ju Husse nåt dyrare, mer avancerat, så jag överlåter nog hundfotograferingen åt honom. Resebilder är jag bra på :-)

Åh kan helt relatera! Loka är den mest ickefotogeniska hund jag fotat och jag har massor med kassa bilder...! (En av 100 blir ok...) :D

Här är en som är så totalt misslyckad att den nästan blev lite... bra...?
24811478.jpg

Resten har jag inte ens brytt mig om att fixa till, de ligger fortfarande i raw-format på datorn. :p

Skulle platsa på en reklampelare eller ännu bättre - en burk köttigt hundmat i gelesås! :laugh: Det var ett av de snyggaste porträtten jag sett på henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 339
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 663
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka