Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns sådana som tränar sina hundar till MT för att göra det bra.
Är det något jag kan så är det fega och rädda hundar och så som du beskriver din hund är det ett typexempel. Oförmåga att avreagera har inget med mognad att göra. Det borde både både testledare och domare veta. En omogen hund som inte är klar i skallen kan få mediokert resultat på korningen eller i sämsta fall halvdåligt. Den behöver dock inte bryta eller misslyckas. Den Rottweiler som inte kan gå ett vanligt MT utan att bygga på sig rädslor är helt enkelt inte ett gott avelsresultat.
Att bortförklara detta beteende är bara att göra hunden en otjänst. Ni kan hamna i situationer där hunden behöver ditt stöd och då är det bra att vara medveten om det. Veka och fega hundar som inte kan avreagera behöver lite vägledning i livet.
Det är även för din uppfödares skull ni inte ska blunda för hundens brister. Detta för att aveln ska kunna styras från fega hundar till modiga.
Jaha Och? Är(/ska) Du (/bli)en av dem, eller varför drar du då upp det 'hela tiden' ?, för det hör trots allt inte hit, gällande Din hunds MT...
Att en hund kan vara omögen och inte klar, det kan jag hålla med om.
Men träna för få ett bra resultat, då är man ju helt fel ute.
Man vill ju se hur hunden är, inte vad den är lärd till.
Just den biten förstår inte jag att du inte fattar.
Det spelar ingen roll vad du tränar. Den hund du såg på testet nu är vad du har. Förvisso kan du få bättre poäng om du tränar och donar, men det du då får poäng för är ett förvärvat beteende och inte ett medfött. Då faller hela idén med MT.
Om din hund hade varit en klockren Rottweiler så hade varken öronproblem eller tonsillit påverkat dådkraften eller förmågan att avreagera. Sjukdom gör inte en hund feg.
Antingen kan du nu acceptera att din hund är som den är och jobba utifrån det eller så kan du fortsätta hitta på ursäkter.
Så efter som hon ej är en klockren duglig rotteiler så kanske hon skall gå till avlivning
värdelös helt enkelt.
Det låter presis så.
Denna hunden duger helt perfekt till mig.
Hon är trygg o säker på det vi gör.
Vi åker båt på sommaren, Då sitter hon som en drottning o njuter. Hon är med ute på ställena där vi lägger till. olika städer. Hon är med på allt.
Ingen brötig hund som skall slåss med andra hundar . Leker fint.
Skit duktig på spår, skit duktig på lydnad
o sök. Bra näsa. Bra i huvudet. Fungerar med barn o familjer.
Va skall man mer begära. Hon klarar inte kampa o möta spöke i skogen , då hon vill leka i stället
hmmm
Här är ingen som lotsas något.
jag ser väl på hunden hur hon fungerar. Kanon braAlla älskar henne.
Hon vill sitta med mig o kolla på tv. hon tittar på alla hundpogram . o reklam mm Så det duger hon till
Hon vill sitta med mig o kolla på tv. hon tittar på alla hundpogram . o reklam mm Så det duger hon till
Nu är du bara löjlig. Nej, din rottweiler är inte "duglig" för att vara rottis.
Jadzias rottis är inte heller duglig, min hund är inte duglig för att vara av sin ras. Han är inte som dom ska vara. Älska din hund hur mycket du vill, jag älskar min precis som Jadzia älskar sin hund..men inte fasen går vi och låtsas som att dom är något dom inte är?
Vi får väl se när resterande kullsyskon gör sitt MT
Hanen är redan under utbildning till polishund.
Jag kan inte säga att min hund är rädd. Finns inget som tyder på att hon är rädd.
Jag vet att man inte skall träna till et MT. Jag har heller inte gjort det.
Men jag har nu sett så mycket av det.
Hennes ena syster va inte mogen sa dom på klubben. Hon skall träna till MT. Klubbens förslag.
Jag väntar o ser va som händer i maj