Mineraler till digivande sto..

I

Irene87

Hej!
Har ett sto med ett föl på ca 1 månad.
Hon har väldigt lätt att lägga på sig och nu när hon släppts på sommarbete kommer hon bli fet (även om hon rids 5-6 dar i veckan.)
Så hon behöver inget kraftfoder över huvudtaget igentligen.

Men eftersom hon ger di ska jag ge henne avelsfoder ändå eller räcker det med mineraler? Behöver hon extra mineraler av något slag? Finns det mineraler anpassade efter sto som ger di?

Sv: Mineraler till digivande sto..

Jag undrar också över den frågan... man vet ju inte hur mkt näring de e i gräset heller tyvärr :(

Jag ger alltid kraffts gröna mineraler till mina ston på bete samt fri tillgång på saltsten.

Så länge det finns tillräckligt med bete så får stoet tillräckligt med mineralämnen med betet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 896
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 603
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka