Min nya lilla tuss!

Blueeyes

Trådstartare
Detta är min lilla Freyja Vanadis, "Freyja", 10 veckor. Nyligen hemkommen på bilderna. Hon är en pomeranian och är min andra hund :)

Freyja.jpg

Freyja1.jpg

Sv: Min nya lilla tuss!

Asså detta var det sötaste jag någonsin sett :love::love::love:

Lilla nallebjörnen! XD
Pomeranians är bland de absolut sötaste hundar jag vet - det är synd att man stöter på så många med dåligt psyke/dålig uppfostran. Jag hoppas att det här ska bli en liten trendvändare! ^^

Samma här! Mamman är verkligen jättetrevlig, och jag hoppas hon blir lik henne. Det enda är ju det jäkla skällandet. Hon har inte skällt en enda gång ikväll. Har ju en Eurasier också, som knappt kan skälla, haha. Hoppas hon tar efter där. Jag hoppas verkligen vi får en trevlig pom, vi ska jobba hårt!

SÖÖÖÖT!!!

(Kan ju erkänna att jag är löjligt svag för just pomeranians och nog en dag skaffar en sån, som tröjvärmare;))

Jag tror att hon kommer att bli kanon! just nu är hon i alla fall söt som socker - man mår nästan dåligt! XD

Två pälsbollar helt enkelt! *Ler* Gör kvarteret osäkert!

Min lilla Shiba är för övrigt stormförtjust i grannens eurasier - han är den enda 'enorma' hund(jodå, han är stor som ett HUS med all päls) som får leka med henne utan morr. Kanske bådar det gott? ^^
Vad säger Mini?

Haha, jaa, pälsbollar är min grej!
Mini tycker just nu att hon ser och är konstig. Men ute försökte hon iaf busa! Kommer nog ta ett tag innan hon "tar henne till sig" :P

jag håller med om att hon är ljuvlig :love: hoppas hon blir som du hoppas i psyket också! tycker dock vissa "nyare" pommar verkar vara så fruktansvärt pälsade :crazy: knappt så man kan avgöra fram och bak på dom. Men uppsynen på en pomvalp tycker jag är något alldeles speciellt :love:

Grattis, jätte söt!! Har du tänkt ha den som sällskap eller ska du hitta på något spännande? :laugh:

Jag tror att den nya pälsbomben har att göra med att de numera räknas som en trimmras. Det ska väl antagligen finnas lite att jobba med, sen trimmas ju sällan sällskapshundar antar jag.

Främst sällskap, men hon ska ställas ut också. Sedan blir det väl lite blandade aktiviteter av agility, spår, lydnad och freestyle. Om hon håller måttet som vuxen så blir det avelstik av henne. Däremot har jag rätt höga krav, hon ska vara godkänd utseendemässigt, friröntgas mot patella samt gärna gått igenom ett MH och då självklart vara en bra pomeranian i psyket.

Främst sällskap, men hon ska ställas ut också. Sedan blir det väl lite blandade aktiviteter av agility, spår, lydnad och freestyle. Om hon håller måttet som vuxen så blir det avelstik av henne. Däremot har jag rätt höga krav, hon ska vara godkänd utseendemässigt, friröntgas mot patella samt gärna gått igenom ett MH och då självklart vara en bra pomeranian i psyket.

En liten passus bara du behöbver ej röntga för att kolla patellan:grin: Kolla bara att du hittar en aktoriserad veterinär för patella koll, så den får skicka in sina papper till SKK, så görs detta enbart genom att veterinären sträcker bakbenen bakåt och kollar om knät hoppar ur led...gjort på några minuter:)

Bra med fler som sätter hälsa och rastypiskhet i fokus :bow:

Jag kollar patellan och ställer ut alla mina Pommar...temperamentet har mer att göra med vilket hem du bor i än rasen i stort tyvärr...:o så många förstör sina hundar...sätter aldrig några gränser eller uppfostrar dom som man bör :mad: Även en liten söt hund behöver gränser och regler för att bli en trevlig individ:angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈