Min lilla syster är med barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

anonym99

jag vet i 17 vad hon tänker med . :devil: :cry:

Hon blir 25 i år så ålders mässígt skulle hon kunna behålla barnet ....men hon vill inte.
Hon har bara ett vikariat ,som hon haft sen sep- okt.
Hon bor innebende..hos våran mamma.

Hon kommer troligtvis få göra ett framkallat missfall.
Hon är troligen runt vecka 15.

Då är det en bebis enligt mig ..jag blir så ledsen över bebisen Den ska dö.:cry: :cry:

Hon ska få komma till en kurator
Men hur kan jag hjälpa henne bäst ???
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Hola,
Jag tycker det låter som att din syster tänker till ganska ordentligt. Med de förutsättningar som finns är det inte alltid så lätt att ta hand om en baby.
Det är bra att hon får gå till en kurator, hennes situation är inte lätt just nu.

Gör ditt bästa och stöd din syster, oavsett vad du tycker så är det faktiskt hennes beslut.

mvh Eva
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Jag tycker att din syster har tagit ett bra och genomtänkt beslut.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

jag är också med barn. Är 23 år och har ett vikariat sen jag haft sedan januari. Nu är jag i vecka 13. Dock bor jag och sambon i eget hus. jag skulle aldrig komma på tanken att ta bort det lilla liv som finns inuti mej. MEN, det är jätteviktigt att man känner sig redo för ett barn. Kanske din syster är rädd för att hon inte ska kunna ta hand om barnet ordentligt med tanke på att hon inte har fast jobb och bor hos er mamma? jag säger som dom andra, du får stötta henne så mycket det går. Det är ändå hennes beslut...jag hoppas verkligen att det går bra!!
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Tack för era svar.

Jag ska göra mitt bästa att stötta henne ,hon har bestämmt sig för att ta bort fostret.(barnet)

Känner bara att det kan bli jobbigt för henne ,då risken finns att hon kommer få framkalla ett missfall eftersom hon är rätt långt gången
Gissningsvis är hon i vecka 15.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Desto viktigare att du stöttar henne. Det är nog jobbigt nog ändå. Lite support från familjen är guld värt, tror jag.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Jag tycker du ska hålla dig undan ett tag.

Många skriver att du ska stötta henne. Men hur skulle det gå till??:confused: Du skriver ju att du blir ledsen av att tänka på att fostret/bebisen ska dö. Självklart kan du inte förneka dina egna känslor.

Att försöka stötta din syster i hennes beslut, när du egentligen känner något helt annat - det tycker jag är falskt. Jag tror att din inställning skulle skina igenom, om du inte är en mycket skicklig skådespelare.

Jag tycker det är ärligare att ligga lågt. Det finns förhoppningsvis någon annan som kan vara ett bra stöd åt henne just nu.

Men försök visa din syster att du fortfarande gillar henne, så hon inte tror att ditt undvikande beror på att du dömer henne!
 
Sv: Min lilla syster är med barn

stötta henne vad hon än beslutar sig för. det är svårt nog för henne. jag klarade inte av det...
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Usch, så svårt!! :cry:

Själv känner jag spontant att jag skulle vilja stötta min syster, om hon vore i samma situation.

Men det skulle kännas jättesvårt p g a min inställning till livet...

Förstår dig precis. Tröstkram!
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Jag kommer stötta henne vad hon än beslutar sig för..

Hon har "en Liten " tanke om att vilja behålla barnet ..

Men det är inte läge för att göra det så som situtionen är ..
Killen hon är tillsammans med vill inte behålla barnet .
de har bara varit tillsammans några månader.

Jag vill att hon tar bort barnet ,,för barnets skull Och för min systers + killens skull.

Och ja ..jag stöttar henne till vilket beslut hon än tar ..
Utan att predika för henne.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Man behöver ju inte hålla med för att finnas och stötta.
Det handlar oftast om att lyssna, och när man "råkar ut" för något traumatiskt oavsett vad det är känns det iaf enligt mig nästan lika hemskt när folk omkring drar sig undan.
Man vill kanske bara att de finns där, eller lyssnar.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Genom att stötta henne. Oavsett vad du tycker om beslutet.
Håller med!
Fast hade det varit jag hade jag aldrig tagit bort det lilla livet, utan försökt kämpa igenom vikariat och allt ändå. Men det är jag!! :cool:
 
Sv: Min lilla syster är med barn

hej en liten uppdatering .
Hon var in till sjukhuset i går och de kom fram till att hon bara var i v 7 . Så nu får hon knapra tabletter .

Hon är glad att hon kunnde göra abort.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Det finns väl en blivande pappa med i spelet någonstans? Vad tycker han? Varför skall killarna komma så lindrigt undan? Han måste ju också stå sitt kast.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Det kan ju helt enkelt vara en olycka, man behöver inte ha slarvat. Det finns nämligen en viss felprocent på pmedel.
Och det kan man ju inte göra nåt åt om man inte vill gå i celibat.
 
Sv: Min lilla syster är med barn

Det finns väl en blivande pappa med i spelet någonstans? Vad tycker han? Varför skall killarna komma så lindrigt undan? Han måste ju också stå sitt kast.

Lindrigt undan?!? Hur tänker du då? Att inte kunna påverka ifall ens foster (blivande bebis/barn) ska få leva eller dödas - är det lindrigt???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 791
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp