Min elektroniska barnvakt skrämmer livet ur mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

:eek:

Det har hänt en gång förut. Vår bebis sover ute i vagnen och plötsligt hörs en mansröst som säger något. Idag sprakade barnvakten till flera gånger (när jag tittade ut låg hon lugnt och stilla och sov) och jag hörde flera röster. Naturligtvis blir man ju jätteskraj...:eek: :eek: :eek: Nu har jag varit ute och bytt kanal på barnvakten (förut hade vi kanal 1 vilket kanske inte var det smartaste - vi har 38 st att välja på - men sen bytte jag till kanal 5 men det funkade visst inte heller). Har varenda granne en likadan babymonitor som vi eller vad är detta???

Man blir ju livrädd!
 
Sv: Min elektroniska barnvakt skrämmer livet ur mig!

den tar antaglien in någon "komradio" (eller hur man nu säger)... vår monitor ska ha en km räckvidd och tar in en massa konstigheter i perioder :idea: ... men han hoppar som sagt högt när den börja tjuta och kvillra och "prata" för sig själv.... vår reagerade på störtregnet idag och larmade hela tiden - lite jobbigt och jag ville inte går upp och flytta på sändaren och riskera att Emma skulle vakna...
 
Sv: Min elektroniska barnvakt skrämmer livet ur mig!

nu vet jag inte exakt hur såna fungerar och hur starka de är.. men scanners som man kan lyssna på exempelvis polisen kan ibland få in kanaler som inte är inprogrammerade om man är i närheten av pja brandbil, taxi mfl mfl och i extremfall även hemtelefoner.. Så det är nog inte alltför omöjligt att det kommer igenom prat från annan kanske väldigt näraliggande frekvens...
men som sagt, ingen fakta utan bara lite funderingar
 
Sv: Min elektroniska barnvakt skrämmer livet ur mig!

Jag har fått in italienare några gånger. På nåt vis var det samma frekvens. Irriterande, men ofarligt. ;)
 
Sv: Min elektroniska barnvakt skrämmer livet ur mig!

Vi hade grannens unge på tråden under den tiden det begav sig.
Men det var i babyvakternas linda så vi kunde bara välja på två kananler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp