Min dotter har börjat prata!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gry

Trådstartare
Äntligen!!! Efter att i 2 ½ år bara sagt det nödvändigaste, och det är ett mycket begränsat ordförråd kan jag säga. Men hon har varit dessto lättare att förstå genom kroppspråk, jätteduktig faktsitk, hon har verkligen kunnat göra sig förstådd ändå.
Oftast har jag varit kall och lugn och tänkt att det ordnar sig, hon pratar snart, hon gör ju sig förstådd ändå så det är nog det men ibland har jag fått panik och tänkt att nä, det här är bara inte normalt!!!

Men som sagt, nu har det släppt och hon ljudar efter oss förtjust och försöker säga alla ord vi säger. Hon låter som en 1½:åring ungefär men hon försöker verkligen. Innan har hon bara ensvist skakat på huvudet åt våra försök (oftast har vi faktiskt inte tjatat alls, men ibland har vi försökt och trixat lite)

Så SKÖNT!!!! Var inne på teckenspråk ett tag och vi har bytt ut en del ord som tex förlåt, kisse, vovve osv. Men det tycks som sagt ha släppt.

Ville bara skriva det. *lycklig*

:bump: :banana: :bump:
 
Sv: Min dotter har börjat prata!!!

Vad skönt! Jag förstår att du är glad, man är ju alltid lite orolig för sina barn. :D :bump:
 
Sv: Min dotter har börjat prata!!!

Härligt!
Har en son med försenad artikulationsutveckling så jag vet hur det känns att vänta och vänta :smirk: ......
 
Sv: Min dotter har börjat prata!!!

Ja det känns underbart när det släpper, dagis personalen klagade på att ingen förstod min 2 1/2 åring så vi tog henne till en logoped (som tyckte de var larviga på dagis:) ) efter några månader till så bara sa det "poff" och en massa klara ord bara hoppade ut! Hon kan fortfarande inte säga s, men det är det ju många barn som inte kan vid hennes ålder (3 1/2)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
704
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Senast: Tassa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 590
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp